Leo - en gitarr?

Igår var jag hemma hos en kollega som fått barn, eller en gitarr. För visst är han döpt efter en gitarr? Men det är ju glasklart vad syskon ska heta, tycker jag i alla fall. Lille Leo var så otroligt bedårande söt och tyst och snäll så jag tänkte nästan stoppa honom innanför tröjan och ta med honom hem. Men det gick inte föräldrarna med på, möjligen över natten bara :)

Jag hade med mig presenter och självklart ett par kort oxå. Det blev dessa kort

image586
Stämpel från Housemouse Design som är målad med akrylfärg och lite 3d-lack här och där. Swirlar från Autumn Leaves och bokstäverna från Lilla Pappersbutiken.

Kort nummer två blev såhär
image587
Stämplar från Octoberstamps och så lite knappar och texten är qk Frankie.

Igår hade vi en ganska dyster konferens på jobbet.  i vårt ämneslag gjorde vi en tänkbar timfördelning på våra ämnen och det känns tungt att se att det räcker till fem tjänster och vi sitter sju stycken där.... Man förstår ju vad det betyder. :( Än så länge har vi inte fått någon tjänstefördelning från ledningen så vi vet ännu inte vilka som blir kvar och vilka som får gå. Det märks hårt på en skola när det blir 70 färre elever... Men jag försöker att inte tänka så mycket. Ni som känner mig förstår ju hur det går....

Idag har det varit temadag på jobbet. I vår årskurs så jobbade vi med relationer och syn på tjejer/killar. Spännande att se och höra vad eleverna tycker är viktigt hos sig själva och det motsatta könet. Kan ju säga att jag inte riktigt har samma uppfattning som dem. Beror det på att jag är gammal och klok eller på att jag är gammal och oförstående? :) Dagen har gått i ett och att varva ner med tvättstuga är inte direkt någon höjdare det heller...

Dagens plus: J visade mig nya siffror och beröm. Precis vad jag behövde just nu. Otroligt bra tajming!
Dagens minus: Brevet är fortfarande inte färdigskrivet.
Dagens fundering: Vem jobbar var och med vem?


Kommentarer
Petra/Paradise

2 jättesöta kort du gjort till den lilla gitarren!! ;)
Leo har länge stått med på min namnförslagslista.
Men många i min närhet har döpt sina barn till både Neo och Theo..jah, det finns en Leo också.. Så nu har vi mer eller mindre droppat det namnet.
Jobbigt med ditt jobb. Jag håller tummarna för att det blir som DU vill! TA hand om dej!
Kram Petra

2008-03-06 @ 10:52:38
URL: http://paradises.blogg.se
Anna Smid

Hej du!
Tittar in här hos dig ibland och kollar på dina fina alster! Antar att du, precis som jag, är lärare.
Har fastnat för dina "Dagens..." rader och har använtmig av samma princip i min blogg (www.sid.zoomin.se/blogg.html ). Är det ok? Annars så skippar jag det fortsättningsvis.
Ha det bra och hoppas att allt trassel på jobbet fixar sig!
/Anna

2008-03-06 @ 19:39:21
URL: http://www.smid.zoomin.se
Gunvor

Så fina kort du gjort till lille Leo!
Jag håller tummarna för att utvecklingen på jobbet går i den riktning som DU vill, oavsett vad det är.
Kram, Gunvor

2008-03-06 @ 22:04:36
URL: http://gunvors.blogg.se
Chruss

Keep my thumbs!!!!

2008-03-07 @ 08:45:26
URL: http://chruss.blogg.se
Coma

Jättefina kort båda två!

2008-03-07 @ 18:47:45
URL: http://coomaa.blogspot.com
VeronikaP

Du har gjort två jättefina kort! Du är också en hejare på att färglägga, när du väl gör det! Knappar är jag dålig på att använda, kanske ska satsa på knappar nu ett tag och försöka få in det på mina kort!!

2008-03-08 @ 13:16:37
URL: http://veronikap.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0