En helg i Kristinehamn

Igår åkte jag hem till Maria för att pyssla. Det blev lite gjort, fick två kort gjorda och några atc gjorda. Korten är inte ritkigt klara, det fattas text på dem, så jag visar dem inte nu.

Mina ATC är dessa


Tema Himmel. Det är sprayat med glimmermist, fåglarna är stämpel från paperbag och molnet är liquid pearl.


Tema Glädje. Stämplar från Paperbag och Reprint. Blomman är glimmermistad och skimrar riktigt fint i verkligeheten.


Tema Blod. Kunde inte låta bli..... Har frångått min ambition att ha något stämplat på alla ATC:er.


Tema Söka Lindring. Stämplar från Cherrypie. Några fina gröna mikropärlor, gillar dem massor. Fler färger till mig :)


Tema Regnbåge. Vad passar bättre än en regnbågsdyna? Stämplar från See D's. Lite målat med vit penna oxå. Upptäckte att stämpeldynan inte torkade så bra på det glossiga papperet så det fick bli lite fixativ på oxå.


Tema Katt. Stämpel från Cherry Pie


Tema Favoritfärg. Har tagit en diabildsram och målat med skimrig turkos akrylfärg. coh seadn virat lite lila ståltråd och trätt lite pärlor. Fjärilen kommer från kortstugan.


Tema Cirklar. Stämplarna är från Octoberstamps. Det gröna är embossat och lite glittrigt. Tycker det känns lite cirkligt i mitt liv ibland, men det kanske för mig framåt?


Tema Vansinne. Jag vill inte berätta hur jag täntke här, för det är lite väl personligt men helt knasigt och det räcker att jag vet. :)

Ja det var ju en hel del att visa.

Efter en heldags pyssel tillsammans med Maria och Helen så öppande vi upp en flaska vin och sedan fnissade vi glatt åt gamla musikvideos på You Tube. Trance Dance, rockar, eller 'Sån här musik görs verkligen inte längre'. Frågan är om det är bra eller dåligt? :) Efter lite sådant skoj tog vi en taxi till "Mastis". Där fick man en gris-stämpel på handen och keps var förbjudet, vilket place :) Vi käkade och umgick med vänner till Maria, vi hamnade snart i drink-träsket. Svårt att ta sig upp, och ibland vill man inte ens. Blir man bjuden tackar man ja, även om man får Gin & Tonic. Hur gott är Tonic egentligen?

Vad var det mest galna som hände? Maria fick herrbesök (helt ofrivilligt) på toaletten? Vi dansade tryckare (inte med varann), eftersom pojkarna var söta som bakelser så det vore synd att låta bli? En vakt var orolig för vår säkerhet, men vi hade koll på läget? Vi träffade Mos-smurfen och blev alldeles smurfiga? Jag vet inte riktigt, var det ens galet? Det var en kul kväll som slutade med att en taxi tog oss tillbaka hem. Samma taxi-gubbe som kört oss ner till stan, vi tyckte det kändes bra att vi kom hem med samma karl som vi hade gått ut med. Det var väl ordentligt tänkt av oss?

Dagens plus: Borta bra men hemma bäst.
Dagens minus: Google är inte überbra.
Dagens fundering: Varför bytte vi inte telefonnummer?


Kommentarer
Gunvor

Underbara ATCs Agneta!

Jag brukar visa sonen lite "bra" låtar på Youtube men av någon underlig anledning fnyser han bara (i bästa fall) eller skrattar rått ...

Kram, Gunvor

2008-07-14 @ 06:53:57
URL: http://gunvors.blogg.se/
Tesa

Galet snygga ATC!!!

2008-07-14 @ 14:16:20
URL: http://www.tesasscrap.blogspot.com
NetteR

Vilka underbara ATC´s du har gjort! Har endast gjort ett och jag tycker det var apsvårt att skapa på så liten yta. Kanske skulle testa det igen för det är några år sedan sist.

2008-07-14 @ 16:00:35
URL: http://netter.bloggagratis.se
Anonym

Wow vad du har varit produktiv!! Superfint!



kram Sanna

2008-07-14 @ 16:04:35
VeronikaP

Superfina ATC!! Jag skrattar högt åt din tolkning av blod......

2008-07-14 @ 22:36:13
URL: http://veronikap.blogg.se/
Linda med barnaskaran

Hejsan!



Jag tycker att det låter som att du hade en alldeles förträfflig utekväll och undertecknad fick faktiskt liiiite gå-ut abstinens! ;-) Precis så där lite lagom tokig liksom...



Jättefina verk, som vanligt. Och varenda eviga gång jag ser dem så tänker jag; man kanske skulle prova på.... . Right, jag som har så mycket dödtid att slå ihjäl.. s Nåväl, när lillskrutt blir större, finns det säkert mer tid för sådant.



Brevsvar kommer snart. Har inte hunnit börja ännu och ska påbörja min pedagogikmånad på måndag så det KAN dröja lite.



Vi hörs!



Kram

Linda

2008-07-16 @ 20:07:43
URL: http://barnaskaran.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0