Jag har köpt nya stämplar

Ja det var för ett tag sedan som de trillade in på hallgolvet, men jag har inte haft tid att göra något med dem. Den här veckan har jag ju börjat jobba igen och det är ju alltid lite chockartat. Den här terminen har dock börjat lite värre än vanligt. Jag vet inte vad det är frågan om, men det är så mycket gnäll på jobbet nu att man helst håller sig inne på sitt rum och längtar hem. Jag trivs på mitt rum. :)

Men nu har det varit i helg och efter att ha dominerat Anna i badminton så har det mest varit slappande och slöande under helgen. Idag kom jag igång och gjorde lite grattis-kort med mina nya stämplar. Jag har köpt ett kit från Hero Arts som jag har kikat på en längre tid, men jag har tyckt det varit för dyrt. När jag sedan köpte lite av de nya papperena från BG så slank de med av bara farten. Mystiskt det där....

Kort nummer 1
image546
Texten är från Inkido.

Kort nummer 2
image547
Twinklarna är rätt roliga ändå....trots allt :)

Kort nummer 3
image548
Stencil-tekniken kanske eller något...nu kan jag tänka mig lite såna, jag har inte förut förstått vitsen med dem, men idag så såg jag möjligheterna. Man lär sig :)

Kort nummer 4
image549
Första gången jag använde de här superglittriga pappren som jag köpte på mig för länge sedan. Så nu är jag glittrig från topp till tå.

Kort nummer 5
image550
Same same but different.....

Kort nummer 6
image551
För riktigt längesedan så kom stämplar från Inque Boutique hem. Dessa har jag inte använt förrän idag. Det är alltså swirlarna. Texten är från Lilla Pappersbutiken (som nu har en ny fin hemsida!!!). Här blev de embossade i svart och så en fin orange blomma från doodlebug.

Ikväll har jag även suttit och målat lite stämplar, men det är långt ifrån klart. Städningen av mitt pysselrum har heller inte gått bra. Undrar just när jag ska ta tag i den. Imorgon har jag tänkt att släpa mig bort till Friskis och på tisdag är det långdag på jobbet. Onsdag är ett alternativ, men det känns jobbigt. Men vad fasen, jag kan ju inte bo i röran hur länge som helst! Min plan är att plocka ner kurslitteraturen i en stor kartong och bära till vinden. Jag bläddrar ju så sällan i böckerna så de står mest och ser snygga ut. (Jo, det är visst snyggt med böcker!) Ja, städandet skjuts på framtiden, men jag har för avsikt att vara klar med allting till på fredag när det kommer långväga gäster hit!

Något annat som gjort mig glad är ett mail från M. Inte den M jag hade hoppats på, men en M som är minst lika bra. TACK! :) Jag börjar ge upp hoppet om mail från den M jag hoppats på. Eller kan det vara så enkelt att det kommer nästnästa vecka av randiga och rutiga skäl? Mystiken tätnar!

Jag surfar runt på olika bloggar och man hittar ju både bra och dåligt. Nu har jag hittat något kul, men vulgärt....men ibland känner man igen sig. Kika gärna in hos Two for one.

Dagens plus: Jag har tagit mig tid att pyssla.
Dagens minus: Jag har inte städat så som jag tänkte, bara lite halvhjärtat plockande i arbets/pysselrummet
Dagens fundering: Varför har jag så lite pengar kvar på kontot redan?







Kommentarer
carro

hemligheten är att vara sin egen chef, men om du håller dig på rummet får du ju vara det = mycket bra. också upptäckt charmen med 2 for 1? kul :)

2008-01-13 @ 22:42:34
Lisbet

Det finns en utmaning på allt om scrap om att vi ska besöka tre bloggar som vi inte varit på förr. Så nu hittade jag igen dig och du gör jättehärliga layouter. Kul att få se och inspireras av dig.

2008-01-14 @ 08:21:38
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Chruss

Hej Agneta! Snygga kort du!
Städa...jaja, jag håller också på - är inne på att skapa ngt enhetligt färgmässigt eller så i röran men det tar verkligen tid, dels att hitta något bra dels att försöka skapa i kaoset innan det är ordning...suck...
Du, kika in i min blogg så får du en överraskning!
kram

2008-01-14 @ 08:24:30
URL: http://chruss.blogg.se
Tina

Coola stämplar och läckra kort!

2008-01-14 @ 10:54:59
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
carro

ja, rektor verkar ganska så sugigt faktiskt. du kanske kan gifta dig med viktoria och bli drottning???
London blir trevligt, speciellt när arbetsgivaren bjussar :) stackars kommunanställda, min mor och far går i taket över hur bra deras dotter har det. usch och fy. vad händer på tegner nu för tiden? om man går utanför rummet med söta pojkar på väggarna??har läst i tidningarna att det är prat på nedläggning av sundsborg???

2008-01-14 @ 11:24:58
Sandra

Wow, så snygga kort! Gillar kort nr 2 lite extra, så härliga färger!

2008-01-14 @ 13:21:36
URL: http://smamirakel.blogg.se
VeronikaP

Åh, vilken härlig kreativitet!! Dina kort är superfina! De nya stämplarna gör mig avundsjuk......

2008-01-14 @ 17:53:13
URL: http://veronikap.blogg.se
Diane

Härliga kort! Skojig blogg du länkat till också;-) Pst! Du har fått en utmärkelse i min blogg;-)

2008-01-14 @ 20:03:42
URL: http://ladydiskapar.blogspot.com/
sussilull

Lika fina kort som vanligt när man är inne och kikar...
har en liten sak till dig i min blogg... :-)

2008-01-14 @ 21:48:55
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
MalinZ

Vilka underbara stämplar och vilka otroliga kort du gjort med dem.
ps du har fått en utmärkelse i min blogg...

2008-01-14 @ 22:18:54
URL: http://malinscrappar.blogg.se
lenislenis

Kanonfina kort du gjort av de härliga stämplarna.
Jag gillar enkelheten i korten!

2008-01-15 @ 01:16:05
URL: http://lenislenis.blogg.se
Fia

Jag gillar verkligen din rena klara stil. Fantastiskt fina kort du har gjort.

2008-01-19 @ 18:30:57
URL: http://fiaskapar.blogg.se
Eva F

Fina kort Agneta med snygga stämplar. Ta en titt i min blogg :-)
Eva

2008-01-19 @ 22:37:28
URL: http://evafre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0