Å helgen gick i rasande tempo...

...men å andra sidan gör ju veckorna det oxå. Men jag bara undrar, är det såhär livet ska rusa på?

I helgen har jag tagit det lugnt. Börjar återigen känna lite ont i halsen, det är väl dax nu, ett par veckor på jobbet så brukar det ju dyka upp. Men jag käkar apelsiner och kiwi och låtsas som om det finns. Jag är rätt bra på det där med att låtsas att saker och ting inte finns. Jag har fått mycket pyslat i helgen och jag har även lite som ligger halvfärdigt på bordet nu.

Jag kan först och främst visa upp mina inchisar. Det gick alltså ut på att göra något stämplat på en fyrkant som är 1x1inch. Man kan tro att det är lätt att jobba så litet, men det var det inte. Men det var väldigt kul. Här är mina fyra bidrag som har fått flytta hem till någon annan.
image553 image554                                                   image555  image556

Nummer 1 är en stämpel från Heindesign och hjärtan är från Heidi Swap. Elefanten är målad med promarker penna och sedan 3d-lack på.
Nummer 2 är en stjärnstämpel från Lilla Pappersbutiken. Lite glitterlim här och var.
Nummer 3 är ett öga från Cherry Pie Artstamps. Jag gillar stämplen och använder den på tok för sällan.
Nummer 4 är en stämpel från Lilla Pappersbutiken.

Detta var kul och efter att ha kikat hos Elwa så fick jag inspiration att göra ett kort som blev såhär.
image557

Stämplar från Lilla Pappersbutiken, Paper Salon, Kortstugan och Magenta. Lite glitterlim och 3d-lack här och var och det som är målat är målat med glazepennor.

Jag fick en beställning på ett kort som skulle var till en tjej som fyller 40 år och som skulle ha fest med glittertema.
image558

Stämplarna är från Magnolia och Lilla Papeprsbutiken. Sedan har jag använt min qk och stansat i Katie (som jag verkligen gillar men det är tråkigt att limma...) Det är lite 3d-lack och glitterlim på sina ställen. Jag var ute och surfade runt i stämpelbloggarna och inspirerades och det blev detta kortet. Nu kommer jag inte ihåg var jag hittade inspirationen, men tack iaf :)

image559
Här har jag använt walnut stains som jag aldrig provat förut, det var skojigt och mindre kladdigt än distresserna tycker jag. Perfekt! Stämplarna är från Lilla Pappersbutiken och texten är embossad i guld. Sedan lite guldwire med pärlor på.

Snart ska Mari gå hem på mammaledighet och hon ville veta allt skojigt skvaller som händer på jobbet när hon är där och jag har då fixat till ett block som jag ska fylla med diverse viktig, och framför allt, oviktig information.

image560

Jag är sugen på nya stämplar och har surfat runt lite för att hitta något annat än det vanliga puttenuttiga som jag tröttnar mer och mer på (men ändå använder..... logik? Näe, inte det minsta...). Men jag hittar inget och jag vet egentligen inte vad jag vill ha. Eller rättare sagt, jag hittar grejer men jag blir lite snål ibland oxå..... Vi får väl se vad det blir. Har några favoriter.....

Dagens plus: Jag vann över Anna i badminton
Dagens minus: Jag har dragit fram fler pysselgrejer än vad jag plockat undan (du förstår själv resultatet...)
Dagens fundering: Kommer man någonsin få det där mailet man väntar på?


Kommentarer
Chruss

Gillar det där med 40 år UNG! Mmmm, passar bra när man passerat en viss gräns eller hur ;-D
Vad kreativ du har varit! Mycket snyggt!

2008-01-28 @ 12:57:46
URL: http://chruss.blogg.se
MalinZ

Oj, vad du har hunnit med. Du är så duktig som en riktigt liten konstnär. Fick lite inspiration av Mari skylten... hm... en sådan kanske man ska prova på.

Ha det gott

2008-01-28 @ 21:05:00
URL: http://malinscrappar.blogg.se
Gunvor

Vilken kreativ helg! Jag gillar tanken med anteckningsboken och den är ju dessutom jätteläcker!

Kram, Gunvor

2008-01-29 @ 10:55:03
URL: http://gunvors.blogg.se
netha

Poppar in och säger, sicka fina kort du gör!
Kul att se lite goa kort samt en del cherry pie stämplar som jag gillar.
Japp, nu skall jag med testa detta med inchisar, jag har börjat flera gånger men aldrig kommit till skott, men nu har du inspirerat mig.
Tack för det och ha en bra kväll.

2008-01-31 @ 21:11:29
URL: http://nethas.blogspot.com/
VeronikaP

Dina inchisar är jättefina! Jag har varit påväg att testa många gånger, men längre än så har jag inte kommit!!

2008-02-01 @ 12:36:08
URL: http://veronikap.blogg.se
Johnnyvilde

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-06-26 @ 12:27:26
URL: http://johnnyvilde.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0