Pysselträff i Kristinehamn

Idag var det pysselträff. ÄNTLIGEN! Det var längesedan sist och jag fick träffa många av de härliga människorna som jag träffade i början på pysseltiden, vi var nog rätt överens om att det var snart fyra år sedan, tänk vad tiden går fort!

Jag gjorde julkort för nästan hela slanten. Dagens skörd blev


Första kortet blev dock inte ett julkort, men ett viktigt kort ändå. Det postas imorgon. Det är en chipboard från Panduro som jag har målat svart och sedan krackeleringslack ovanpå det. Blingstenar piffar till det hela. Texten är studio skinnimini til qk.


Här hade jag fått låna en stämpel av Rosette. Tack så hemskt mycket, den är så himlans fin! Stämplade den med grå dyna och monterade sedan på silverglittrigt papper (där glittret verkligen sitter fast på papperet....) Igår lekte jag loss med fimoleran från Panduro, den är röd och glittrig och jag kavlade den och sedan tryckte jag ner sigill-stämpeln från Inkywings. Skar till den fin och härdade den i ugnen. Idag kom de till användning!


Nästan en repris, men här har jag även silverembossat snöstjärnor i bakgrunden. Tack Helene för lånet!


Här har jag verkligen inspirerats av ett kort på Stämpelbodens blogg. Stämplarna kommer från Stämpelboden men även från Artemio. Jag har nqdtp:at bakgrunden med mina Adirondackdynor och sedan stämplat tomten, efter det blev det granarnas tur.

Jag stämplade en del andra motiv, men kom aldrig igång att måla, något ska jag ju göra nästa vecka oxå...... :)

Dagens plus: Pysselträffen
Dagens minus: Tiden gick så fort och jag hinner inte allt jag måste....
Dagens fundering: Varför kan Fritz bara stöka ner, men aldrig städa upp?


Kommentarer
Lena

Jätte fina kort, du är så himla flitig jämnt :) Hoppas på fler pysselträffar framöver och att det passar in i kalendern. Men du måste väl uppfostra Fritz lite bättre tycker jag ;)

2008-12-07 @ 23:09:00
chruss

Ahhh, mysigt!!!

Du får hälsa Rosette nästa gång du träffar henne från mej!

kram

2008-12-08 @ 09:19:55
URL: http://chruss.blogg.se/
Marianne

Hej!

Håller med dig om att vi hade en jätte trevlig och mysig eftermiddag tillsammans. Och du fick ju en hel del gjort, jag fick i alla fall skaparlusten tillbaka. Har du kollat vem som hamnat i min blogg???

2008-12-08 @ 21:04:55
DIana/Sayurii

Supersnygga kort ju Agneta! :) Men jag har ju redan sett dem.. Eh..

Nåväl, tack för senast!

Och sen kom jag på att man kan ha ex genomskinligt nagellack på fimleran efter att den är bärnd om man vill få äNNU mer lacksigill-känsla!

2008-12-09 @ 09:27:34
URL: http://dagenidag.blogs.se
Karin

Oj, oj vad du hann med mycket! Jag gillade idén med fimoleran... kanske härmar dig på något kort. Det var mysigt på träffen. Hälsa Fritz :)

2008-12-10 @ 19:30:58
URL: http://karinsvarldar.blogg.se/
Gunvor

Fina kort! Och jag har en utmaning till dig i min blogg ;)

2008-12-10 @ 23:04:27
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0