Man behöver inte alltid stämpla

Även om det är det roligaste och även om det är det som jag helst gör så är det roligt ibland att göra andra kort oxå.


Här blev det ett muffinskort där jag har lekt loss med min CB. Förutom själva muffinsformen där jag har använt vellum och sedan min lilla wellpapp-görare som jag knappt använt... Jag hittade mallen HÄR. Man viker alltså upp själva muffinsformen och kan skriva där. Tyckte det var lite sött och det var kul att göra och gick ganska fort, bra att göra när man är ute i sista minuten, om nu någon mer än jag är det :)




Här blev det ett paket-kort. Här finns mallen. Det var lite roligt, men det blir inte så stor yta att skriva på på insidan. Men man kan ju piffa utsidan en hel del. Men det gäller att göra det FÖRE man limmar ihop allt..... kan jag ju tipsa om :)

Sedan kunde jag ju itne motstå att göra ett sådant snurr-kort som så många redan har gjort. Jag är lite långsam ibland.... :)


Det jag inte tänkte på var att lilla humlan var lite väl liten... Eller jo, det tänkte jag på men klädde 50-öringen med gult papper som blomman, jag skulle ju tagit grönt papper som bakgrunden. Tankeverksamheten var inte på topp kan vi väl säga... Så nu har jag använt lilla humlan i clearstampsetet, allting känns bättre :) Bokstäverna är mitt nya superfina Licorice Stick, jag är så nöjd! Imorgon kommer det fram till mottagren (eller säger man senare idag? :) )

Jag har även scrappat en LO. En tävling så den är inskickad och jag kan inte visa den. Men den sitter nu i mitt album som ska handla lite om mitt liv. Det blir inte en Boken Om Mig, utan mer en Bok Just Nu eller något i den stilen. Har tänkt scrappa lite av mina vänner och personer och saker som är viktiga för mig eller som rör sig i mitt liv nu. Vi får väl se vad det blir. Men jag känner att jag flyter med rätt bra i pysslet nu, det blir väl annat när man börjar jobba igen kan jag tro.

Idag har jag lovat att jobba på Svenska Scrap- och Stämpelmässa i Göteborg. (Sidan är inte uppdaterad just nu, men sägs ska bli det snart...). Det ska bli skojigt, tror det kan bli löjligt roligt. Jag har även lovat att hålla i kurser till hösten, skoj-skoj-skoj. Det är otroligt roligt att ha det och det är underbart med allt gensvar man får. Allt detta har dock satt igång tankeverksamheten väldigt mycket för mig. Ni vet det klassiska 'Å ena sidan, men å andra sidan....'-syndromet har dykt upp. Kanske dax för några listor? Tjohej, listor är bra, det gillar jag! :)

Men nu ska jag läsa bok och sedan sova. Inga mardrömmar i natt, om jag får bestämma!

Dagens plus: Att umgås med Maria, det gör mig glad. :)
Dagens minus: Att vågen på VV stod på +. Nu har jag lovat att mitt nya liv ska börja, så det är väl inget annat att göra...
Dagens fundering: 'Å ena sidan, men å andra sidan....'-syndromet


Kommentarer
petraso

Super läckra former.......



tjooo då ses vi i gbg i höst......

2008-08-08 @ 07:47:15
Anna Smid

Fina kort! Gillar verkligen muffinskortet! Läckert!

2008-08-08 @ 10:55:25
URL: http://www.smid.zoomin.se
Gunvor

Vilken konstig rubrik du har på inlägget - jag kan inte förstå den riktigt ;)

Men korten är jättefina och du är långt ifrån sist att testa snurrkortet - jag har inte kommit så långt i mitt pysslande den här semestern.



Kram, Gunvor

2008-08-09 @ 10:48:37
URL: http://gunvors.blogg.se/
Mattias

Jag stämplade ju förr, men sen fick jag jobb.

2008-08-09 @ 11:07:19
VeronikaP

Superfina kort!! Jag gillar de gula solrosorna, hur läckra som helst!!

Kul att få jobba på mässan!!

2008-08-10 @ 00:43:00
URL: http://veronikap.blogg.se/
Malin

Tuuuuuuuuuuuuuuuusen tack för det fina kortet! Jag har aldrig fått ett scrappat (säger man så?) kort. Både jag och maken är mäkta imponerade över den rörliga humlan :-) Sommaren är inte slut här heller. Den är högst närvarande :-)

2008-08-10 @ 16:35:25
URL: http://zyzter.blogspot.com
netha

Ja nog kan man göra snygga kort utan stämplar............. men varför chansa. Fast din chansning lyckades, min gjorde det inte. :-)

Då syns vi på mässan, kul att få ett ansikte på ett kanonnamn, dock har jag förkortat mitt. :-)

Ha en bra helg.

2008-08-15 @ 15:19:40
URL: http://nethas.blogspot.com
Karin

Vilka fina kort! Muffinskortet var så läckert!

2008-08-15 @ 22:57:26
URL: http://karinsvärldar.blogg.se/
Maximiliantilde

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2009-07-24 @ 13:50:49
URL: http://maximiliantilde.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0