Helgen är redan slut....

Det var väl itne så länge sedan det var fredageftermiddag??? Jag förstår inte varför helgerna går så himla fort. Vad är meningen med det egentligen? I fredags så var jag helt färdig efter att ha jobbat. Nu har eleverna kommit och de två första dagarna har varit hektiska att lösa många praktiska saker. Allt har resulterat i att jag inte har någon planering klar för veckan som kommer. Det blir bra att börja med sovmorgon :) Jag har jobbat lite idag, har gjort ett vikarieschema för veckan som kommer, ska inte erbjuda mig till sådant längre fram, det tog betydligt längre tid än vad jag trodde. Visst gillar jag excel, visst gillar jag tabeller....men här ska man ta hänsyn till så himla mycket. Nog med jobb, det kommer mer imorgon så varför fundera på det idag?

Igår var Jan och Isa här. Isa 3 år ville nämligen pyssla. Har ni någon aning om hur mycket glitterlim som är LAGOM på ett kort för en treåring? :) Antagligen har ni det :) De flesta korten fick ligga kvar här på tork och kommer väl hämtas i veckan kan jag tro. Skickade även med en kasse med lite småprylar jag inte använder så ofta...... gröna blommor, dubletter av glitterlim och sånt som jag inte tycker är så bra längre :) Kanske har jag lyckats att lura ner en till i pyssel-träsket? :) Bäst av allt var att jag fick mina nya hissgardiner i sovrummet uppborrade och min hylla blev oxå den uppborrad, så det var toppen allting.

Efter att jag hade jobbat idag så kom jag igång med pysslandet. Har gjort en LO till skiss-tävlingen på Scrapperiet. Det blev ett litet suddigt foto eftersom ljuset inte var så bra och blixt är ju bara ännu sämre.... Men jag tror ni fattar ändå...



Sedan fick jag en beställnign på ett kort som skulle vara till en som fyller 30år. Jag fick en del foton skcikade till mig som kunde användas i sammanhanget om det passade. Det är så svårt att välja då, så det blev ett litet album istället. Det ska sättas ihop med en jumpring är min plan. Beställaren har sett det och är supernöjd med det. Sedan kom då den svåra frågan 'Hur mycket vill du ha för det här då?' Jag vet aldrig vad som är rimligt svar på den frågan, emn jag tror vi båda blev nöjda, och det är väl viktigaste?










Ja, det var det det.... nu är min plan at göra ännu ett kort.... har en tävling som jag vill vara med i, kortet är fädigt i huvudet......vi får väl se om det blir färdigt på ritkigt oxå. Jag har nu precis lovat en kompis att prova att göra varma mackor på knäckebröd, bara för att se om det funkar och är gott.....det kan ju sluta hur som helst.

Dagens plus: Jag har fått mycket gjort
Dagens minus: Jag kom inte ut på promenad
Dagens fundering: När blir det ordning och reda i livet egentligen?


Kommentarer
Anette

Oh, vilket fint album. men det måste ha varit svårt att scrappa bilder som inte är ens egna. när man inte varit med vid fototillfället lixom.



fint var det i alla fall.



/anette

2008-08-24 @ 21:05:09
URL: http://anettej.blogg.se/
BellaMios

Oj, vilket arbete! Det kommer säkert att bli uppskattat!

2008-08-24 @ 21:09:31
URL: http://bellamios.blogspot.com/
VeronikaP

Vilket jobb med albumet, men det är superfunt! Jubilaren blir garanterat jättenöjd!!

2008-08-24 @ 21:45:03
URL: http://veronikap.blogg.se/
Ammi

Gillar Lo:n massor! Och blir inte födelsedags "barnet" nöjd så är det konstigt :-)

2008-08-24 @ 22:17:07
URL: http://www.ammi76.blogspot.com
Chruss

LO'n på dej själv var ju bara för Läcker!!!!

Jo.

Helgerna går alldeles för fort, man är halvdöd på måndagen...

2008-08-25 @ 20:49:39
URL: http://chruss.blogg.se/
Karin

Du har fått en award i min blogg! Jag vet att du fick en nyss, så du får göra som du vill.

2008-08-25 @ 21:07:52
URL: http://karinsvarldar.blogg.se/
Annelie

Ursnyggt album. Är övertygad om att födelsedagsbarnet blev nöjd. Håller med om att det är svårt att säga vad man vill ha när man skapar mer än ett kort. Huvudsaken är att både du och beställaren blev nöjda.



Kram

2008-08-26 @ 14:08:28
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Anna

Hejsan,



Jag hittade hit till din sida via ett kreativt sökord på google. Och hit återkommer jag garanterat. :-)

Vilket fint album du har satt ihop. Jag är övertygad om att mottagaren blir mycket glad över det.

Jag har en liten fråga.

Vad är det för alfabet du har använt till Agneta funderar i din header?

Jag tycker om det och har sett att du använder det på en del kort också.

Ha en fortsatt fin måndag!

Hälsningar

Anna

2008-09-01 @ 16:56:18
URL: http://www.livsfokus.se
EmmaP

Hej, har smygit omkring på din blogg i flera månader nu och som tack för all inspiration du bjudit på har du fått en award i min blogg.

2008-09-01 @ 20:41:57
URL: http://emmper-2.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0