En dag som alla andra...

Jag har lekt lite med nya stämplar :)

image471
Bården är från Hero Arts och inte ny alls, bokstäverna är från Lilla Pappersbutiken och är sprillans nya. Det är det som jag har suttit och EZ-monterat och det var väl inte så himla skojigt. Men jag tycker det är otroligt läckert så det är ju verkligen värt allt kladd :)

image472
Här har jag liftat ett kort som Åsa gjort. Alla stämplarna kommer från Lilla Pappersbutiken. (Lite snett är det på riktigt oxå, men inte lika snett som det ser ut här....)

image473
Grover är bara underbar! Detta är en av mina nya stämplar och jag gillar den verkligen och har fler idéer med den. Återkommer med dessa idéer senare.

image474
Har använt falsk linne-teknik som jag tycker är rätt rolig och som blir effektfull. Lövet kommer från Lilla Pappersbutiken och texten från Octoberstamps.

image475
ett kort med tim holtz-stämplar (texten från Lilla Pappersbutiken). Jag gillar Tim Holtz mer och mer....ska leka lite mer med dem här framöver.

Idag har jag varit och klippt mig. Typ likadant fast kortare. Jag tror nästan min frisör hade en dålig dag idag, för hon blev lite sur på mig när jag bad henne klippa kortare än vad hon gjort från början. Visst tycker jag om det långa håret (för mig) men när det bara blir långt, platt och hängandes känns det mindre kul. Nu har lockarna kommit fram igen och det känns riktigt bra, jag är helnöjd. Inte bryr jag mig om den sura frisören heller, jag går tillbaka igen :)

Efter detta gick jag och träffade Christine för att ta en fika. Vi hade ju en hel del att prata om, men jag vet inte om vi blev något klokare på något sätt.... Hur som haver var det trevligt och jäklars vad snygg hon var i håret.... lugg......snyggt..men jag skulle bli galen med håret i ögonen, eller kan man vänja sig? Vi måste fixa till det här projektet som egentligen är hemligstämplat material. Många tankar snurrar i huvudet nu...

Sedan blev det dax för tvättstugan. Hur kul är det när man kommer ner och det sitter en lapp med texten 'TRASIG' på en av maskinerna? Men men, snart är det klart att gå ner och hämta allt och förhoppningsvis är det torrt oxå.

För er som funderat så kan jag tala om att Sixten är tillbaka välbehållen. Var han höll hus på lördagsnatten har jag ingen aning om, men jag hoppas att han inte tänker gå dit igen, för orolig blir jag. Men det blir ju jag för det mesta ;) Själv roade jag mig med sällskapsspel med komipsar i lördags. Rödvin till det och det blir en helkväll. Fantomenspelet var det enda som var konstigt, jobbiga regler och egnetligen, hur kul var det? Näe, nästa gång har jag en massa bra spel att spela istället. Har nog ett jag köpte för något år sedan som aldrig har öppnats. Fram för mer sällskapsspel!

Dagens plus: Kul att träffa Christine och snacka lite skit om allt och inget.
Dagens minus: Sommardäck och snövarning inför kommande dagar.
Dagens fundering(ar): Ska håret bli brunt? Ska håret bli mer rött? Ska håret ha slingor? Varför förstår vissa människor inte att det är dags att sätta punkt för vissa händelser och gå vidare i livet?


Kommentarer
SannaF

Wow vad många härliga kort!!!

2007-10-09 @ 21:48:36
URL: http://sannaf.blogspot.com
Heléne R.

Jag vill vara med och leka! Det där är ju en av de stämplar jag trånar efter!! :-)

2007-10-09 @ 22:36:14
lenislenis

Jättefina kort allihopa men min favorit är nog ändå det första - bokstäverna är jättesnygga!!

2007-10-10 @ 00:12:19
URL: http://lenislenis.blogg.se
VeronikaP

Tjusiga kort som vanligt! Det rosa är riktigt läckert!
Skönt att Sixten är hemma igen!

2007-10-10 @ 07:46:23
URL: http://veronikap.blogg.se
Christine

Tackar! håret lever och mår bra. Du var snygg så få du också, trots att det är ute med sligor... ;D

2007-10-10 @ 07:54:10
Linda

Wow, har kollat igenom lite i din blogg nu - vilka underbara kort du gör! Kommer definitivt att kika in till dej snart igen!

2007-10-10 @ 09:39:31
URL: http://lindatruedsson.blogg.se
Ulla

Hej, tog en liten bloggrunda från Scrappiz. Och vad hittade jag här, en massa snygga kort !!!! Gillar verkligen det första gröna Grattiskortet.. Tack för titten, kommer tillbaka...

2007-10-10 @ 12:19:59
URL: http://tantscrappa.blogspot.com/
Elisa

Tack för kort-titten! Jättefina... Låter som om du är i bryderi om vilken hårfärg du ska ha - din egen tycker jag är fin! Men visst kan det ju pigga upp med några slingor... Och du! Titta in i min blogg - du är taggad!

2007-10-10 @ 21:20:45
URL: http://www.elwa.se/galleri
Chruss

Ah, vilka härliga kort Agneta!
Visst är linnetekniken bara för läcker!

2007-10-11 @ 18:16:51
URL: http://chruss.blogg.se/
Pia

såå mycket fint du har gjort sen jag var här inne senast! Tack för all inspiration!

2007-10-12 @ 08:27:55
URL: http://engdam.blogspot.com
Ingrid - Inola

Jag gillar verkligen de här enkla och rena korten, helt i min stil! Och visst är Tim Holtz stämplar underbara. Trevlig helg!

2007-10-12 @ 13:43:47
URL: http://inola.blogg.se
Marja

Mmm så mycke snyggt du gjort! 70 -talist som jag är och uppväxt med Muppar och Sesam så gillar jag ju groover skarpt.
Tack för tipset om glossy papper som jag fick på Vänerträffen föresten. Det var ju mycke lättare!!

Kram Marja

PS Ang glögg...jag dricker den året runt så strunta i snö eller inte.....

2007-10-15 @ 18:46:03
URL: http://marjas.blogg.se/
Pellehermine

Very Good! I love it.

2008-09-12 @ 10:25:38
URL: http://pellehermine.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0