Vissa dagar borde bara strykas!

Det här är en sådan dag. bort bort bort med den bara!

På jobbet är det återigen dags för nedskärningar. Två skolor ska slås ihop till en beroende på sviktande elevantal. Det betyder så klart att det blir övertaligt med lärare och det är aldrig bra. Idag fick vi se lite siffror på antal tjänster. Jag TROR att allt är lugnt för mig. Jag TROR att jag har jobb i höst. Men vill jag vara kvar? Många av de yngre försvinner bort och genomsnittsåldern kommer väl hamna runt 60 eller så. Jag på mina 33 kommer vara den som drar ner snittet rejält. Känns sådär.... Men det som gör mig mest bestört är att S hänger på en skör tråd. Om han försvinner, vad finns då kvar till mig liksom? Näe usch fy och blä! Nu gäller det att ta sig en rejäl funderare på saker och ting. Det är mycket som skulle kunna förändras och kanske skulle saker och ting kunna bli till det bättre? Eller är det bra nu? Eller blir det bra när det blir klart?

Dagens plus: Lunch med Mari inte ens i närheten av skolan
Dagens minus: Resten av dagen
Dagens fundering: Vad blir det nu då??????


Kommentarer
Elisa

Jaha, så var det dags igen då... Minns ju hur det var i våras! Du gör säkert rätt i att omvärdera och tänka på sikt, och "våga hoppa"! Tänker på dig...

2007-11-21 @ 09:27:54
URL: http://www.elwan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0