Vilken bra dag!

Idag skulle jag hem till K för lite julkortstillverkning. Det har varit toppenskojigt. Jag snikade till mig en dusch oxå och det kändes väldigt skönt, man är ju inte bortskämd med det direkt! Men nu har jag fått tillgång till dusch i veckan som kommer och det tar jag ju tacksamt emot. För hur kul är det att duscha på Friskis? I fredags fick jag se sådant man inte vill se och det tar emot att gå in i duschen där igen. Ja ja.... jag kanske är känslig :)

Åter till korten! Jag packade som vanligt på tok för mycket till lite julkortsträff. Men jag tänkte ju att K kanske ville låna grejer av mig och så packade jag ner allt möjligt och omöjligt. En fjärdedel av allt jag hade med mig blev väl använt.... Jag lånade lite stämplar av K och jag blev väldigt nöjd med mitt resultat. Ska väl visa upp vad jag har gjort.

image510
ett skojigt format på kort som jag verkligen gillar. Allt är stämplat i Adirondack 'Rust'. Stommen är stämplad med en stjärn-kluster-stämpel från Lilla Pappersbutiken och texten är från Inkido stämplad med svart stazon (allt var inte sant alltså). Så är det lite glitter i vissa stjärnor i färgen Cinnamon (förvånansvärt lik Copper).

image511
Eftersom formatet tilltalar mig blev det ett snarlikt kort. Två stjärnstämplar, den ena från Scapa och den andra vet jag inte. Samma text som ovan.

image512
Här har jag använt mig av e stämpl från House Mouse och den är färglagd med adirondacks akrylfärger. Jag provade även min nyinköpta Pro-marker penna i grått runt motivet. En kul grej som jag antagligen kommer att använda fler gånger. K blev lite avis på den pennan och ångrade att hon köpt en röd :) Textstämpeln kommer från Lilla Pappersbutiken.

image513
Här kommer ännu en House Mouse. Det är ju nyinköpta stämplar inför denna jul och jag måste ju använda dem, lite mycket att måla, men men..... Adirondacks akrylfärger även här. 3d-lack på det röda samt på glasburken.

image514
Tomten är från Tim Holtz och är färglagd med något så ovanligt som adirondacks akrylfärger. Bakgrundsstämpeln är från Hero Arts och bokstäverna är från Lilla Pappersbutiken.

Så nu har jag kommit hem, men orkar nog inte packa upp idag. Det har kommit en ny utmaning i Stämpelstaffeten men det får vänta tills imorgon. Orkar inte just nu. Nu ska jag dricka te, slappa fraför TV:n och gosa med katten, massor med gos!

Dagens plus: Att få umgås med K och göra en massa kort.
Dagens minus: Helgen är redan slut
Dagens fundering: "Lätt att falla hela vägen ner. Lika lätt att gå tillbaka. Efter tusen mil i regnet kanske sången skulle smaka" Är det verkligen så?


Kommentarer
Lena

Som vanligt har du fått mycket gjort :) House Mouse stämplar är ju såååå söta!!!

2007-11-18 @ 21:40:57
URL: http://lenabor.blogspot.com
Ulrika

Åhh vilka fina julkort du har gjort!

2007-11-18 @ 22:18:06
lenislenis

Jag har oxå julkorttillverkat idag men jag åstadkom bara en bråkdel mängdmässigt... Du är snabb! Fina kort som vanligt. Kul med annorlunda kortformat!

2007-11-19 @ 02:15:03
URL: http://lenislenis.blogg.se
Diane

Kikar in och beundrar dina vackra kort! Kram

2007-11-19 @ 17:47:57
URL: http://ladydiskapar.blogspot.com/
Marja

Vackert!! Gillar korten skarpt. Ska nog köpa mej en sån grå promarker ja me ....

Hade gôtt Marja

2007-11-20 @ 13:13:52
URL: http://marjas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0