Sixten är skadad!!!

Inte något allvarligt på något sätt och jag märkte det inte ens när han kom in..... Det tog nog fem minuter innan jag såg det. Jag vet inte vad han har gjort, men han har inte ont någon mer stans. Han kom till mig så fort jag ropade på honom så han är inte skygg, men jag tror det kan vra en spark elelr något som skadat honom. Det är i alla fall ingen annan katt och antagligen inget djur alls.... Det ser så konstigt ut.

image502
En stor tuss med päls är borta precis ovanför ögat och det är helt blodprickigt, det ser ju väldigt färskt ut. Men.....ja, jag vet inte vad jag ska tro.

image503
Ja ja, han har ätit och tvättat sig och lagt sig tillrätta på ekskåpet. Så än oroar jag mig inte. Det är ju inget öppet sår och det har inte kommit ut blod, så vad kan hända?

Dagens plus: Det är redan torsdag
Dagens minus: Den skadade Sixten
Dagens fundering: Kanske kan våren bli bättre än förväntat. Det är bara 'ett par saker' som måste gå i lås först :)


Kommentarer
Christine

Stackars Sixten, men jag tror inte att det är så farligt, själva såret alltså, ser ju rent och ganska ytligt ut, men som du säger, hur det kan ha kommit till kan vara ett intressant ämne för spekulation... =(

Sköt om honom och ge honom en extra burk tonfisk!

2007-11-09 @ 10:15:48
Christine

Stackars Sixten, men jag tror inte att det är så farligt, själva såret alltså, ser ju rent och ganska ytligt ut, men som du säger, hur det kan ha kommit till kan vara ett intressant ämne för spekulation... =(

Sköt om honom och ge honom en extra burk tonfisk!

2007-11-09 @ 10:15:58
Anonym

Stackars lilla Sixten. Men som tur är så ser det inte så allvarligt ut. Han är snart bra igen tror jag.

kram Sanna

2007-11-09 @ 12:56:14
Frida

Vad brukar du ta för att göra ett beställningskort? Förutom att du tar ut för material.
Tack för bra inspiration, Hoppas att Sixten läker.

2007-11-09 @ 17:32:05
URL: http://fejs.se/blogg
Maria

Så synd om Sixten, och vet du vad? Det är den tredje katten jag vet som heter Sixten. Kanske ett vanligt namn på kattpojkar. Hoppas han tillfrisknar snabbt.
Kika gärna in hos mig igen!

2007-11-10 @ 23:49:17
URL: http://kramaria.blogg.se
Jakubnatalie

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

2009-05-05 @ 10:32:01
URL: http://jakubnatalie.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0