Jag skulle ju måla om...

Så idag började jag förbereda, när jag tog bort möblerna hittade jag detta på väggen in mot badrummet... jag anar oråd....

image495

Så nu sitter jag och väntar på att de ska komma och kolla på möglet och berätta vad som ska ske.....

jag återkommer...

Nu har de varit här och kollat och nu ser det ut såhär istället

image496

Tapeten satt lös och de sa att det var torrt på ytan. Fuktmätaren visade dock att det var blött inne i väggen. På andra sidan väggen finns mitt badkar, man kan ju ana att det ser läbbigt ut på andra sidan oxå, antagligen ännu läbbigare. Grabbarna som var här idag sa att de skulle ta med sig Bengt, som jag antar är någon fukt-expert av något slag, för det kan väl inte vara Bengt Alsterlind??? De visste inte om de skulle hinna imorgon, men annars någon gång i nästa vecka. Men de kommenterade med 'omfattande arbete' och 'det behöver säkert göras något i badrummet'. Ja jo, det kan man ju tro.... Sedan sa de att det inte var någon idé att jag målade. Tror de att jag är dum i huvudet på något vis? Jag har dock en bamsehink med färgen Fikon i hallen, men nu får vi väl se vad det blir. Nu hoppas jag på tapeter istället....men när målar-snubben var här och lämnade golvpapp och jag sa att jag inte skulle måla om just nu så sa han bara 'näe, men måla får du väl göra sen' så han verkade inte så sugen på att göra något alls. Men en sönderriven tapet känns ju lagom skojig att måla på, även om det blir torrt liksom.... Vi får väl se vad det blir.

Ikväll ska jag hem till E på lite födelsedagskalas, det ska bli väldans trevligt.

Dagens plus: Fuktskadan - kan ju leda till ett tilfixat badrum som jag länge önskat
Danges minus:  Fuktskadan - vardagsrummt blir inte målat och det kommer bli äckligt jobbigt att leva utan badrum under en lång tid.
Dagens fundering: Hur kunde jag vara så jäkla korkad att jag tog fel på datum och snodde någons tvättid? Kan ju säga att Någon väntade på mig och var asförbannad och skällde på mig.....rejält..... Vilket jag iofs förtjänade, men ändå!


Kommentarer
Lena

Det där såg ju inget vidare ut... Hoppas det är lätt att åtgärda!

2007-11-01 @ 12:18:29
URL: http://lenabor.blogspot.com
Annelie

Ojdå! Hoppas att de kommer fram till att det inte är så djupt och att det går lätt att åtgärda!

Kram

2007-11-01 @ 12:55:22
URL: http://www.tigerfamiljen.se
carro

uschki!
skönt, nu känndes det mer okej att känna så :) haha, respekt för gamla fröken minsann ;)

2007-11-01 @ 16:24:41
URL: http://egobloggen.blogspot.com
carro

det är verkligen så hemskt! och detta var en annonsör, jag skulle sälja, skapa förtroende osv funkar ju bra att flirta med någons panna.

näe, det där är en knivig en, och visst, vinnögd.

vingögd? påsar under ögonen?

2007-11-01 @ 16:35:00
Ewa

Ajaj. Fast jag tror som du, läckan kan vara vägen till nytt badrum o c h ommålat vardagsrum.
Men Agneta, hur blir det med mc-byxorna och fler bröllopsbilder? Kan du inte stilla vår (min!) nyfikenhet.

2007-11-01 @ 20:01:02
lenislenis

Aj då.... men förhoppningsvis blir det ngt bra av det hela. Jag håller tummarna för att de fixar badrummet, och att de gör det snabbt!

2007-11-02 @ 02:54:14
URL: http://lenislenis.blogg.se
Christine

ahh.. men du akske får ett nyrenoverat och najsigt badrum . Vi hoppas på det bästa! Go Bengt!

Klart jag vill se korten! Tror vi ändå tar det på MSN!

2007-11-02 @ 11:53:26
URL: http://christineo.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0