Söndag i sängen

Jag och Sixten slappar lite i sängen idag. Inser att Sixten är en egoist, för han tar all plats i sängen och jag får försöka få plats så gott det går...

image295
Men han kan slappna av till 100% :)

Om jag ska berätta mer om Sixten så kan jag säga att han blir nog ingen bra utekatt. Idag tyckte jag att det var dags att släppa ut honom igen och halsbandet åkte på, han gick efter mycket lock och pock ut i trapphuset. Han sprang ner till porten och när jag öppnade den dörren ut till friheten så vände han tvärt och sprang tillbaka upp till lägenhetsdörren, så det var bara att släppa in honom. Får se när jag gör nytt försök, men han verkade inte ett dugg sugen på den världen iaf.

Men varför ligger jag och slappar i sängen när det är söndag och vackert väder? Jag är inte sjuk, men jag var på 40-årskalas igår och det säger väl allt? :) Det var en otroligt trevlig fest och man inser ju att man borde gå på fest oftare. Träffade både nytt trevligt folk och sådana jag känner sedan tidigare som är minst lika trevliga.

Igår fick jag lite pysslat oxå, några kort blev det.
image296
Mönstrat papper från foof-a-La som är underbart vackert. Stämpel från Lilla Pappersbutiken.

image297
Ett kort inför mors Dag. Ett skirt orange-tonat papper med glittermönster som jag fäste med 4 brads och sedan har jag använt stämpel från Lilla Pappersbutiken och stämplat med Adirondack Terracotta. Även färgat in den rivan kanten med den dynan. Sedan en massa fina organzaband knutna på ett runt gem som jag fäst på kortet.

image298
Här har jag gjort ett kort till födelsedagsbarnet (födelsedagsgrisen? :) ) från igår. Stämpel från Lilla Pappersbutiken som är vitembossad. Noterna är från qk.

image299
Ett snett kotr som jag inte orkar raka till...så ni får stå ut. Detta har jag liftat från min DT-mamma Åsa. Papper från Basic Grey och Chatterbox. Stämpel från Lilla Pappersbutiken. Blommor från youdo.

Ja det var allt jag har gjort. Jag har ett projket på gång till min mamma på Mors Dag, men det ligger bara och jag får inget gjort...det är skitjobbigt, får snart sparka mig i baken och göra något med det!

Har även fått i uppgift att göra en canvas om mig själv (med foto på) till Åsa som hon ska ställa i affären... Ska bara....tänkte jag om den hela tiden. Det blir nog till sommaren det :)

Om man skulle fixa lite mat (och matlådor) och slappa i soffan med en film. Imorgon är det dax att börja jobba igen och det lockar inte ett smack....inte ens lite....

Dagens plus: Jag lever fortfarande på alla komplimanger jag fick igår.
Dagens minus: Jag har inte fått mycket gjort idag




Kommentarer
Pia

vilka jättefina kort! Jag har blivit inspirerad sedan jag såg att du scrappat på canvas, tänkte göra till morsdag, men jag kommer ingen vart. Vet inte hur jag ska börja och så... Hur gör du? ska det lackas eller nåt efteråt? Går det om det är foton på?

2007-05-06 @ 19:25:05
URL: http://engdam.blogspot.com
Gunvor

Jättefina kort Agneta! Ha en riktigt skön söndagskväll!

Kram, Gunvor

2007-05-06 @ 19:35:28
URL: http://gunvors.blogg.se
Linda & grabbarna

Hejsan!

Alltid lika fina kort, jag skulle vilja ha dem allihopa! *s*

Vad det gäller Sixten, vår ena katt är likadan. Han får gå ut när han vill men för det mesta visar han inget intresse. Sedan, plötsligt, vill han ut! Sådana är de små liven, väldigt bestämda...

Kram
Linda

2007-05-06 @ 19:48:44
URL: http://bloggen.blogsome.com
Sara

Supersnygga kort!!! Och åhhh vilka fina kattfoton!

2007-05-06 @ 20:02:32
URL: http://www.lillasara.se
Sonja T

4 helt olika kort o alla så fina:)

Måste fråga... av ren nyfikenhet:) Är det nån speciell anledning att du så gärna vill att Sixten ska bli en utekatt?
Han verkar helmysig iallafall:)

Kram Sonja

2007-05-06 @ 23:28:17
URL: http://rastom32.blogspot.com/
Annelie

Jättefina kort! SOm alltid. Jag tyckte allra bäst om det sista Mors Dags-kortet.
Katter är ju lite egensinniga så han kanske bara bestämt sig för att det är mysigare inne med matte än ute i den stora vida världen.
Jag vet ju att du är som jag som gillar utmaningar så nu har jag en till dig. Finns att hämta här: http://tigerfamiljen.se/?p=597 eller inne på min sida.
Må gott!

2007-05-07 @ 13:57:38
URL: http://www.tigerfamiljen.se
eldh

Supersnyggiga kort du! // Elin

2007-05-07 @ 21:48:57
URL: http://eldh.blogg.se
Christine

msn:ar bilderna gärna annars--> [email protected]

2007-05-08 @ 08:36:53
URL: http://christineo.blogg.se
Gunnel

Jättefina kort!

2007-05-08 @ 20:18:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0