Ett steg närmre...

Ja nu är Sixten ett steg närmre livet som utekatt. Igår köpte jag halsband och jag har precis tagit på honom det. När man köper färdighålade halsband så funderar jag alltid på vad de är tänkta till för djur, egentligen.... För det är inte till en vanlig huskatt. Sixten är varken onormalt stor eller onormalt liten utan mina ögon helt perfekt men halsbandet behövde ha nya hål för det. Jag gjorde fyra hål till, alltså 4 cm kortare än vad som var tänkt. Om det finns någon som fått på ett halsband utan att göra egna hål så måste de ju ha en liten tiger hemma, eller en minigris, eller...ja jag vet inte,  men inte en nomal katt i alla fall.

Som sagt, halsbandet är på och idag ska jag nog försöka komma mig för att släppa ut honom....jag tror det kommer lyckas :)

Själv var jag på VV igår. Jag har verkligen legat i den här veckan för att få vågskrället att visa minus så jag blev RIKTIGT glad när vågen visade -2,6kg. På en vecka. Det ger ju all motivation tillbaka. Okej, jag har varit ute och gått väldigt mycket nu när jag har varit ledig och det kommer bli svårt att hålla på med det när jag börjar jobba rent tidsmässigt, men en gång är bättre än ingen gång. Som Chruss skrev i kommentaren, Ja, jag mår väldigt bra nu. :)

Igår var Anna här och vi grillade......åh så gott..... Nu börjar man kunna leva på jordgubbar och grillat kött, det är härligt. Så därför blir det grillat idag igen :)

Nu är Sixten ovanligt tyst, får gå och kolla vad han gör nu...

GårDagens plus: Viktminskningen
GårDagens minus: De stora, feta, äckliga spindlarna börjar visa sig igen
GårDagens fundering: Undrar om han som klipper gräset blev sur för att jag gjorde ett litet land i gräsmattan...


Kommentarer
Sonja T

Tycker du är enormt duktig med din viktminskning:) Men är det inte lite så... 2 steg fram o 3 tillbaka ibland, för att sen ändå sluta positivt?:)
Hur gammal är Sixten? Hoppas det går bra för honom där ute i den stora vida världen:)
//Sonja

2007-05-04 @ 09:27:31
URL: http://rastom32.blogspot.com/
Chruss

Härligt, jag blir så glad av din blogg!
Å jordgubbar...M U M S !!!!!

Mingris...fniss...ja, varför inte...
Ha en härlig helg!
Kram

2007-05-04 @ 19:06:16
URL: http://chruss.blogg.se/
Linda & grabbarna

Hejsan!

Jag hoppas att det går bra med Sixten, det tror jag att det gör. Båda våra kattor är utekattor (när de vill) och det funkar finfint. Tror att de mår bra av det också. :o)

Gud vad gott med grillat.. och jordgubbar! Och du? Ett STORT grattis till ytterligare viktminskning. Fy tusan vad du är duktig!

Kram
Linda

2007-05-04 @ 20:28:25
URL: http://bloggen.blogsome.com
Idaralbertine

Very nice site!

2008-10-08 @ 08:50:38
URL: http://idaralbertine.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0