En dag med sol, slappning och slöning

Jodå, de orden finns visst! I min värld! I smyg! Har inte gjort så himla mycket vettigt idag, började dagen med en stund i tvättstugan. hur kul är det då? Blir det roligare när puckot före drar över tiden med 20 minuter? Näe, det blir det inte. Men men, jag gick ett varv runt tjärnet och vips att 20 minuter gått och jag hann lyssna 20 minuter till på boken. Så blev jag lite rastlös så jag åkte ut till Skutberget och traskade iväg på 7,5km-banan. Lyssnade på min Anne Holt-bok som väl var sådär... Väl inne i djupaste skogen fick jag för mig att jag borde ju kunna springa oxå. Intervall-träning har man ju hört talas om. Jag hade inga skor för löpning eller sådär och jag sprang inte mycket, men lite iaf och det är bättre än inget. Skippade Friskis efter detta, det får ju finnas hejd på galenskapen :)

Sedan åkte jag till Hagahallen för att hämta mitt bokpaket från AdLibris. Där i fanns bl a Camilla Läckbergs senaste bok Tyskungen. Åhhhh....ska börja läsa den ikväll tänkte jag. Gilar hennes böcker massor och har fullkomligt slukat alla. Skönt att jag är ledig resten av veckan, för då får jag vara vaken hur länge jag vill :)

Efter bokhämtandet och glassinköp åkte jag hem till Anna och Mattias och vi käkade glass och varma hallon på deras balkong, lite sol tittade ner på oss oxå, skönt! Så skjutsade jag dem till tåget för att de skulle åka till El Stockholmo. Jag skulle aldrig orka flänga så tror jag. I och för sig har jag ju pendlat till Säffle i 8 år nu...men...ändå :)

Så kom jag hem och fixade lite mat och gosade med Sixten. Ska köpa halsband till honom imorgon, han ska få bli utekatt är tanken, men jag oroar mig redan. Första gångerna att släppa ut dem är ju värst, jag VET att allt kommer gå bra....men TÄNK OM...

Fick några kort gjorda oxå, fortfarande monokromatiska.

image286
Ett grönt kort med vita blom-rubons från dee's design. Så en guldembossad stämpel från Lilla Pappersbutiken och så en massa grönt organzaband.

image287
Ett lila kort, ballong-stämpeln kommer från Paper Salon och är piffad med glitterlim och liquid pearls. Texten är från Lilla Pappersbutiken och är stämplad med Adirondack's Raisin-dyna och sedan clearembossad. Ett par metallic-lila öljetter och ett mörklila satinband.

Har ett par till kort på gång, men de är inte monterade utan bara målade och halvfärdiga i tanken. Ska väl fortsätta på dem imorgon är tanken. Men nu är det dax att läsa bok.... Godnatt

Dagens plus: Jag har fått hem nya boken av Camilla Läckberg
Dagens minus: Jag hann (?) inte se Hot Fuzz idag
Dagens fundering: Varför finns det så knäppa killar?


Kommentarer
Mattias

Camilla Läckbergs böcker är rätt OK, men de senaste har varit lite väl mycket på nåt vis. De känns lite för osannolika, plus att det har varit för mycket relationstjafs. Ska såklart läsa den nya också, men jag är lite skeptisk.

Tack för glass och skjuts! :)

2007-05-02 @ 07:20:26
URL: http://moonroy.blogspot.com
Annelie

Jättefint kort! Men det gröna ser jag inte *kikar runt* utan endast det lila.
Även jag gillar C Läckberg. Man vill bara inte sluta läsa när man börjat.

2007-05-02 @ 11:59:13
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Pia

jättefina kort!

2007-05-02 @ 13:31:55
URL: http://engdam.blogspot.com
VeronikaP

Tjusiga kort som vanligt!!! Kul att göra monochromatiska kort!

2007-05-02 @ 16:03:44
URL: http://veronikap.blogg.se
Gustav

Glad valborg Agneta
roligt att se hur tjusiga kort du gör
vi syns & hörs/ vän med förmåner

2007-05-02 @ 18:04:05
Chruss

Härliga kort Agneta!
Vad det låter avslappnat och skönt runt omkring dej nu trots att du går och allt - du verkar må så bra!

2007-05-03 @ 08:52:13
URL: http://chruss.blogg.se
Jonahelena

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.

2009-03-24 @ 12:26:47
URL: http://jonahelena.myblog.de


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0