Vasaloppet

Ja itne för att jag har åkt det, men det är otroligt roligt att titta på när andra åker. En typisk traditon att följa, och i år var det ju faktiskt väldigt spännande.

Idag är det söndag och imorgon är det alltså dags att börja jobba igen. Hur kul verkar det? Hur kul är det att jag itne gjort något av det där jobbet som jag tog med mig hem? Tur att klockan bara är 19 nu, för då har jag ett par timmar på mig att jobba. Det måste ju göras och ingen annan verkar ju göra det åt mig...

Jag har idag gjort några fler kort, jag är inne i ett stim av kreativitet och då är det ju bara att köra på. Här är vad jag åstadkommit med några av mina nya stämplar.
58601-208
Ballerinan är från Stampsmith och den är stämplad emd svar memories dyna och sedan har jag lagt på pearl-EP så det blev ett fint lilatonat skimmer. Prickigt band från Åhléns, blommor och sedan en crystalbrad.

58601-209
Rut-stämplarna kommer från Hero Arts och är stämplade med lite olika gröna nyanser. Textstämpeln är från Lilla Pappersbutiken. Så sitter det gula gems i en cirkel (uppe till vänster)

58601-210
Det är bara en enda stämpel, smidigt när den är färdig-maskad :) Den kommer från Inkadinkado - Tin Can Mail. Målad med Adirondacks akrylfärger med lite skimmer, brun torrchalks i bakgrunden och lite 3d-lack på fjärilen.

58601-211
Har inte gillat House Mouse från Stampabilities, men har nu upptäckt att jag tycker att han/hon/de är riktigt fulsöta, så då köpte jag ett par. Tassavtrycken är oxå från Stampabilities, tyvärr gav de ruskigt mycket skuggtryck, så den måsta jag öva med. Blomman sitter på 3d-kuddar. Texten är Ginger till qk.

58601-212
Äntligen har Serena från Stampsmith fått flytta hem till mig. Sedan första gången jag såg den har jag velat ha den, men först nu har jag fått tummen ur att köpa den. Här stämplad med distressdyna och sedan distressEP på (Peeled Paint). Lite wire och pärlor och fyra guldbrads.

Nu kommer jag nog inte göra mer ikväll :)

Har haft lite tid att fundera på saker och ting när jag varit ledig. Kanske funderar jag för mycket, hmmm....vet ju att jag gör det, men kan inte låta bli. Funderar mycket på framtiden just nu. Jag har ju jobbet säkert nu när jag till sist fått fast tjänst och får tillgodoräkna mig alla år jag jobbat i kommunen. Men många av mina kollegor har inte samma tur när det lutar åt nedskärningar. Om man börjar fundera på vilka man kommer få jobba med och vilka som man inte får jobba med så känns det rätt så jobbigt. Vill man verkligen vara kvar då? Var skulle jag annars jobba? Det är ju inte direkt som om lärarjobben ligger och dräller omkring. Kanske måste man flytta på sig, men vill jag det? Trivs ju bra i Värmland och Karlstad och har ju många vänner här. Det är ju inte helt lätt att skaffa nya vänner när man är vuxen känns det som. Mattias bor i Stockholm och Anna ska nu börja jobba 50% där, men det känns som om de kommer flytta dit till sommaren typ... Vänskapskretsen krymper sakta men säkert av olika anledningar folk flyttar, folk får barn, folk slutar höra av sig....hur länge ska man klänga sig fast vid en vänskap man hade för många år sedan? På sätt och vis vore det skönt att flytta och se annat och göra annat och träffa nya människor, men det vana är det trygga och det känns ju bra det med. Ibland funderar jag till och med på att byta jobb, men inser rätt snart att min utbildning är ganska snäv och jag kan egentligen inget annat. Varför har man inte en kristallkula så man kan se in i framtiden?

Ska ut och gå en sväng nu, lyssna på en massa gamla Erasure-låtar, då blir man glad av bara farten. Det är bra det!

Dagens plus: Var hemma hos Diane idag och pysslade lite med henne och Veronika. Kul att göra något tillsammans.
Dagens minus: Jag tänker för mycket.


Kommentarer
kaad4802

Oj vad många kort du har skapat =) Jättefina, den med ballerinan blev direkt en favorit.

2007-03-04 @ 19:33:54
URL: http://kaad4802.blogspot.com/
lenislenis

Jättefina kort. Ballerinan blev jag oxå jätteförtjust i.

2007-03-04 @ 21:16:44
Mattias

Visst, jag _jobbar_ 100% i Stockholm men jag åker ju hem nästan varje helg. Har i nuläget inga planer på att faktiskt flytta dit. Anna börjar också där, men det är ju bara så länge som jag har jobb, så att vi ska kunna ses lite mer, och för att prova på en annan sorts tjänst. Och du ska veta att vi också har haft mycket funderingar på hur man ska göra med jobb och städer och allting. Vänner är en jättedel i det hela, och när du är en av våra allra bästa vänner så är det såklart extra jobbigt. Flyttar du till Stockholm däremot så flyttar nog vi också! :)

2007-03-04 @ 21:22:59
Pia

Jag gillar verkligen din mus. Så fina kort du har gjort!

2007-03-04 @ 22:40:54
URL: http://engdam.spaces.live.com/
myamia

Underbara kort du gjort! Tack för inspirationen!

2007-03-04 @ 22:50:17
URL: http://myamia.blogg.se
Sanna F

Jätte fina kort!!!!
Och många!
Jag har också Serena - hon är så vacker! Vet du att det finns entill Serena stämpel? Lika fin den ; )

Kram från Sanna

2007-03-05 @ 09:45:02
URL: http://sannaf.blogspot.com
kaad4802

Hej Agneta!

Du har blivit utmanad =) se min blogg för vidare info.

2007-03-05 @ 10:34:58
URL: http://kaad4802.blogspot.com/
Linda

Vad mkt fina kort du har i din blog! Här ska jag kika in oftare och inspireras! :)

Hej hopp!

2007-03-05 @ 15:37:55
Petra/Paradise

ojoj va mycket fint du gjort!!! Tyckte om kortet "njut av livet" Tyckte om tassavtrycken fram till blomman! =D
de andra korten var kanonfina dom också! =)
Tack för titten!
Kram Petra

2007-03-05 @ 15:41:12
URL: http://paradises.blogg.se
Annelie

Kortet med solrosen och musen tyckte jag var underbart. Jag älskar solrosor!

Jag håller just nu på och försöker övertala min sambo att jag BEHÖVER en QK Squeeze Tool. Än så länge går det trögt, men jag är envis ;-)

Må gott!

2007-03-06 @ 12:52:59
URL: http://www.tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0