Torsdag

80%. Ja, det är det vi gjort av arbetsveckan idag. Det är så jag och M avslutar dagen tillsammans, genom att säga hur många % av veckan vi gjort. Kanske är det helt galet, men det känns ju skönt ju högre % det är. Vi har även räknat ut hur många % en vecka är av läsåret och av terminen. Så man kan ju vända och vrida på siffror hur man vill.

På tal om det, idag hade jag fått ett stort kuvert från Statistiska Centralbyrån (eller SATANISKA Centralbyrån som inte samhällskunskapslärare på gymnasiet sa....) med ett helt häfte med frågor. Det handlar om 'Lärares undervisning och utbildning'. Jag är väl en av de få som tycker om såna grejer. Så jag ska snart sätta mig framför TV:n och fylla i denna. Som ni kanske märkt i denna blogg är jag helt fascinerad av frågor, listor och utmaningar, så detta är ju perfekt till mig. Jag är även en sådan som gladeligen svarar på telefonundersökningar. Galen? Ja, i ganska hög grad :)

Hade tänkt mig att sitta och pyssla lite idag, men det blir nog inget med det. Klockan börjar närma sig Medium och det får räcka med det idag. I helgen ska jag pyssla lite är tanken. Så ska jag spela badminton på söndag förhoppningsvis, ska bara ringa och boka tid. Jag kommer behöva en badminton-partner typ varannan fredag i fortsättningen. Jag tar SJÄLVKLART emot anmälningar här i min blogg! :)

Dagens plus: De har varit och skrapat bort den krackelerade färgen i mitt halltak och har spacklat. Äntligen på gång!
Dagens minus: VV-vågen stannade på -0,8kg och jag fick ännu en stjärna.
Dagens fundering: I recept står det att man ska ha 1 cm färsk ingefära. Vaddå 1 cm? Hur bred ska den vara då?



Kommentarer
Linda & Grabbarna

Halloj!

Du borde ha tagit upp det där med frågeformulär/listor i din utmaning. ;)

Hoppas att allt är bra med dig och att du får en härlig helg. Brevsvaret är skrivit (förhand denna gången! *wow*) och kommer snart.

Kram
Linda

2007-03-08 @ 21:56:21
URL: http://bloggen.blogsome.com/
Marianne

Här har du en till som älskar frågeformulär och utvärderingar. Men nu var det längesedan det var aktuellt. Har NIX-tjänst på telefonen så den vägen kommer det kanske ingen.
Ha det bra och svara nu ärligt så undersökningen blir rätt.

2007-03-08 @ 22:12:18
Annelie

*vinkar* Här är en till. Kan bara inte låta bli. Och visst svarar jag när SCB ringer med alla sina frågor.

Trodde jag skulle mötas av EFIT idag när jag klev in, men du kanske väntar in den 7 april istället?

Jag "stjäl" tillbaks idén om Dagens... det där med fundering gillade jag mycket.

Trevlig helg!

2007-03-09 @ 08:40:35
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Petra/Paradise

Ser fram emot å få se vad du kommer pyssla ihop i helgen! =D

2007-03-09 @ 18:10:26
URL: http://paradises.blogg.se
Gunvor

Hihi - jag hade precis samma fundering och färsk ingefära förra helgen! Jag skulle ha 6 cm och i ingefärskorgen på ICA låg det bitar med det mest varierande utseende - allt från långa och smala till små och knubbiga. Så det fick bli "efter behag" som fabror Melker i Saltkråkan brukade säga ...

Kram, Gunvor

2007-03-10 @ 07:44:32
URL: http://gunvors.blogg.se
HeleneV

En till som älskar undersökningar och att fylla i blanketter av olika slag viftar med handen här!! Jag är till och med registrerad hos två olika marknadsföringsföretag så jag får regelbundet olika skojsiga undersökningar att fylla i!! :)

2007-03-11 @ 00:03:51
URL: http://helenev.blogg.se
VeronikaP

Vad fint du har fått här inne!! :-)
Jag gillar också marknadsundersökningar, om jag får göra dem när det passar mig. NIX har vi här hemma, så telefonfrågor hamnar jag aldrig i.

2007-03-11 @ 22:06:44
URL: http://veronikap.blogg.se/se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0