Jag har gjort om härinne

Ja de tär så många som har så fina bloggar nu för tiden och jag ville ju så klart oxå prova på att göra en egen banner och se hur det funkar. Det funkade riktigt bra och det var verkligen roligt och det kommer säkert bytas banner då och då bara för att det är kul och att jag känner för lite nya saker. Det är några småsaker som jag inte kunde fixa till, men jag tänker inte tala om vilka, för då kan det hända att du lägger märke till dem. :)

Så är det då söndagkväll. Hur fort tar en helg slut egentligen? Denna helg tyckte jag att det var ett glas vitt vin på fredagskvällen och när jag sedan vaknade upp var det söndagkväll. Nu tror ni att det inte var ett glas utan mer en bag-in-box som jag drack på fredagkvällen och sedan försvann helgen i ett bakisrus, men så var det verkligen inte. Varför skulle jag behöva dricka så mycket vin för att vara glad? När jag köpte vinet i Säffle så bad kassörskan om leg. När hon fick det och jag flinade brett så sa hon bara 'Du får känna dig hedrad'. Vad annat kan man göra när man är född -74? :) Det lever jag på än :) Lördagen tillbrignade jag mest i TV-soffan med känslan av en förkylning som var på väg. Jag grundade detta antagnade på x antal nysningar (där 10<x>100) och att jag inte kunde somna utan nässpray. Men allt känns bättre idag, även om jag redan sniffat lite på nässprayen så att jag fick tårar i ögonen (Otrivin menthol är inte att leka med).

Jag gjorde några kort igår och jag satt även och organiserade mina qk-alfabet. Jag stansade ut alla bokstäver och limmade fast dem på lappar (så som de är på dien alltså själva ordningen och inte platsen) lapparna klistrade jag sedan fast på plastfickan så att jag vet var jag har allt. Självklart har jag dem i bokstavsordning (har lärt mig att alla människor inte tycker att det är det bästa systemet, men jag kan inte förstå hur ett annat system skulle kunna vara bättre!!!) men nu ser jag tydligt storlek och utseende. Jag lärde mig massor av att göra det. Som att Ginger har en bak-och-framvänd 9, eller är det bara hos mig? Jag insåg oxå att jag måste köpa ett nytt stansverktyg. Detta beroende mest på att jag häromveckan köpte mig ett frankie skinnimini som inte stansar helt hundra (något jag visste om när jag köpte det, men jag kunde liksom inte hålla mig ändå :) ) Jag funderar på Revolution eller en Cuttlebug och jag har självklart gjort små listor med fördelar och nackdelar.

Cuttlebug

58601-216
Fördelar: Priset, stor stansyta, suger fast i underlaget, tar alla dies (?)
Nackdelar: Ruskigt ful, känns plastig, måste köpas från USA och det blir dyr frakt, väntetid

Revolution
58601-218
Fördelar: Snygg, kan få den typ imorgon (om jag bara hade pengar)
Nackdelar: Tar qk-dies och inte så mycket mer, priset

Ja, inte blir jag klokare för det.... Om du som läser detta kan råda mig så gör gärna det :)

Två kort hade jag ju fått gjorda oxå. Då ska vi se hur de ser ut.

58601-214
Ballerinan letade sig fram igen, denna gång med cracle accent på, det är otroligt rolig effekt på det. Blir väldigt fint tycker jag. Ranger har roliga grejer, jag har även sepia-lacken, men den har jag itne använt ännu, kanske är det dax snart?

58601-215

Ett liknande kort kan man väl kommentera detta med :) Kul att leka lite.

Jag har även städat här hemma, dammsugit och torkat golv efter det att målarna lämnat slipdamm i hela lägenheten. så nu har jag fint tak och ett rent hem, än så länge. Städade i pysselhörnan oxå, det var så fint.....sedan kom jag på att jag skulle ju göra en banner till bloggen, och vips såg det ut som hej kom och hjälp igen. Förstår inte hurdan jag är.......

Men nu är det dax att sova, imorgon ska jag ju jobba, och jag har fortfarande inte rättat proven som jag borde ha gjort.....

Dagens plus: Jag vann i badminton över Anna trots att hon hade nytt racket. Men jäklars vad jag fick slita för det...
Dagens minus: Jag har inte varit till brevlådan med brev och kort som jag har lovat.
Dagens fundering: Vart tar det vita i snön vägen när den smälter?



Kommentarer
NetteR

Jag ska ge dig en lista med varför du ska välja en cuttlebug istället för en reva, måste bara sova nu först... så glömmer jag bort det så maila och skrik på mig ;-)

2007-03-11 @ 23:58:02
Carola

Snygg Banner. Du måste hjälpa mig och förklara vart i koderna man lägger in banneradressen. Snälla? =)
Läckert vart det & jättemysiga kort!

2007-03-12 @ 00:10:34
URL: http://www.frejsan.blogg.se
VeronikaP

Jag säger det igen.... det är jättefint här nu!!

2007-03-12 @ 07:40:31
URL: http://veronikap.blogg.se/se
Gunnel

Jättefin Banner! Korten med de snygga stämplarna,
blev ännu läckrare med cracle accent! :)

2007-03-12 @ 09:21:27
Annelie

Jättefint har du gjort här inne.
Håller med dig om Otrivin Menthol, den blåser ut hela hjärnan känns det som ;-)

Trevlig vecka!

2007-03-12 @ 09:47:30
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Lisa - InkyWings

Väl cuttlebug!
Då är du inte låst till en viss sorts dies.

Har även hört någon som "vevade sönder" Revolution på mässan i Sollentuna!! = låter bräcklig.
Vill du inte ha den fula Cuttlebug så köp en Big Shot istället då - den är BLÅÅÅÅÅ! :-) Ungefär samma pris - tar alla dies.

2007-03-12 @ 10:23:48
URL: http://lisainkywings.blogg.se
Lisa - InkyWings

Välj cuttlebug!
Då är du inte låst till en viss sorts dies.

Har även hört någon som "vevade sönder" Revolution på mässan i Sollentuna!! = låter bräcklig.
Vill du inte ha den fula Cuttlebug så köp en Big Shot istället då - den är BLÅÅÅÅÅ! :-) Ungefär samma pris - tar alla dies.

2007-03-12 @ 10:24:03
URL: http://lisainkywings.blogg.se
Sanna F

Vilka super fina kort du har gjort!!!
Snyggt har det blivit med din banner också!

Lycka till i val av maskin!

Jag bytte också banner under helgen - så min blogg har också fått en ansiktslyftning ; )

2007-03-12 @ 12:12:59
URL: http://sannaf.blogspot.com
Elin

Underbara kort! :)

2007-03-12 @ 12:17:03
URL: http://hommar.blogg.se
Pia

JAg hade nog tagit cuttlebugen. Men finns det inte butiker i sverige som tar in den?
fina kort du gjort!
Vilken fin banner. Jag vill också lära mig göra sånt!

2007-03-12 @ 19:32:53
URL: http://engdam.spaces.live.com/
NetteR

Nu är jag här igen :)
Som sagt, väl cuttlebugen. Är inte alls så plastig tycker jag, faktiskt tycker jag den känns stabilare än revolu7tionen. Den tar alla dies jag hittills provat och dessutom så tar den 6 qk-dies samtidigt. Den är lätt att veva och numera finsn den att få tag på i Sverige för ca 900kr, då slipper du vänta på den från USA (nog för att min tog knappt en vecka på sig)
Så stryk reven och kör på den söta lilla grodan... jo förresten cuttlebugen är mer lättvevad än reven tycker jag.

2007-03-12 @ 19:52:09
Gunvor

Åh va fint det har blivit i din blogg! Bannern är helhäftig, och nu måsate jag snart komma till skott med min egen ...

Jättefina kort också! Jag älskar verkligen Rangers produkter!

Kram, Gunvor

2007-03-12 @ 21:33:27
URL: http://gunvors.blogg.se
eldh

Supersnyggt det blev här inne du, som sagt... du får lära mig hur man gör! // Elin

2007-03-12 @ 22:56:35
URL: http://eldh.blogg.se
Lena

Du ska självklart välja Cuttlebugen, inget snack om saken :)

2007-03-13 @ 17:41:00
Josefin

Vilka fina kort!!! Jag är helt betagen över att det finns så fina stämlar och att du behärskar konsten att faktiskt stämpla med dem så att det blir så här.

Jag har en cuttlebug och den är jättebra!!

2007-03-13 @ 21:13:34
Annelie

Inne och får lite inspiration. Läser om valet mellan Revolution och Cuttlebug. Ska bli spännande att se vad du väljer.

2007-03-15 @ 09:46:15
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Sorken

Jättesnygga kort!

Jag har en Cuttlebug sedan en vecka tillbaka. Än så länge har jag bara testat med QK- och Bosskutdies. De funkar utmärkt. Den är mycket rejälare än vad den ser ut att vara (5 kg). Sugfunktionen funkar lite dåligt på ojämna underlag, men den funkar ändå om man håller emot lite lätt med ett finger.

Jag har stansat ut i papper, papp, aluminium (ölburk), mossgummi samt tyg. Fick klippa lite i tyget efteråt, men hade som sagt inga orginaldies och det är ju de som ska kunna stansa i tyg.

Fler och fler ställen tar in (förbeställning) och säljer CB'n. Min kommer från Scrabox/Meloon, men jag vet att Kickis Pyssel också har. De har de billigaste jag hittat.

*Sorken tänker* o O 0(Och nu tycker jag att jag borde få provision snart så mycket jag skriver om CB'n. ;-))

Inlägg om CB'n finns på Svensk scrapbooking, Pysselnet och Scrappiz bl a.

Jag tycker också att Revolution är snygg, men blev besviken när jag såg den IRL, den är ju pytteliten! CB'n har större användningsområde och är billigare.

Lycka till!

2007-03-19 @ 09:34:02
Sorken

P.S.
Snygg banner!

2007-03-19 @ 09:35:34
Malin Z

Hej!

Underbara kort du gör. Jag funderar också på en CB. Vore kul att höra hur du nu tycker att den fungerar. Vet du om den kan ta Revolutions stora dice?

Hälsningar Malin

2007-04-17 @ 12:27:27
URL: http://malinscrappar.blogg.se
Tingeling

Jag har just beställt en Cuttlebug, efter noga övervägande så ansåg jag att denna var mest prisvärd eftersom den tar ALLA dies oavsett märke.

Fast å andra sidan blir det ju dyrare då för det finns mycket mer som man bara "måste" ha ;o)
Jag råder i alla fall till en CB.

2007-04-26 @ 09:40:40
Sofie

Hej, ville bara säga att jag blev så glad då jag läste svaren...har precis köpt en Cuttlebug, helt oplanerat och visste ju inte egentligen om det var ett bra köp eller inte. Känner mig lite lättad nu i alla fall...betalade 880 för min tror jag det var.

2007-05-12 @ 00:30:35
Emma

Jag älskar min bug.....hade inte klarat mig utan den. Finns att köpa på www.rumoram.com kostar 695 kr.....ring dem och beställ en och få reda på frakten.
Mvh Emma

2007-07-24 @ 19:59:26
URL: http://emisen.blogspot.com
Maria

Hej! Cuttlebugen är ett väldigt bra verktyg, min svägerska har en och jag ska önska mig en när jag fyller år. Dem finns att köpa i sverige också, bara att skriva in cuttlebug på google och söka.

2008-05-25 @ 17:43:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0