Jag har gjort mina sista kort...

Ja inte för alltid förstås, för det verkar ju obehagligt. Jag har gjort mina sista kort som DT hos Annas Scrapbooking. Från och med månadsskiftet kommer jag istället jobba för Lilla Pappersbutiken. Det känns skönt att gå vidare och jag tror verkligen att jag kommer känna mig mer motiverad och inspirerad nu. Det är ju stämpling jag är mest intresserad av, scrappandet är nog inte för mig, jag är mer insnöad på teknikbiten (just nu iaf). Samtidigt känns det tråkigt att lämna Anna och mina DT-kollegor för det har varit otroligt roligt och spännande allting.

Det är väl lika bra att visa upp mina senaste kort.

image253
Jag gjorde ett mosaik-kort. Använde mig stämplar från Penny Black och Inkido. Jag har stämplat med distressen Broken China (har även duttat på bakgrunden till blomman med den dynan) och sedan är det diverse spillbitar som jag fyllt upp med och sedan strött på mikropärlorna. När man använder mikropärlorna så rekommenderar jag att använda en Tidy Tray.

image254
Man samlar upp pärlorna och så kan man enkelt tömma tillbaka dem i sin burk/påse. Dessa små pärlor far lätt omkring annars och hamnar på alla möjliga och omöjliga ställen. Väl investerade pengar alltså!

image255
Så gjorde jag ett kort med ett blush-papper från BG som stomme, gillar det där papperet massor men hade svårt att veta vad jag skulle göra. Så stämplade jag en groda från Penny Black och målade med distresser och så fick jag använda min Couzzle och skära ovaler av rosa och grönt prism-papper. Den vita texten är stansad med qk och det är Katie skinnimini jag har använt.

Sedan gjorde jag ett till kort, men det glömde jag att scanna *typiskt*.

Jag har redan börjat leka lite med Lilla Papperbutikens egna stämplar, här är ett kort jag gjort
image257
Paisley-stämplarna är verkligen en favorit, de är så otroligt fina. Jag kan bara rekommendera er att beställa en katalog från Lilla Pappersbutiken och kolla in hennes egna motiv och se om det är något som faller er i smaken. :) (Det gå finfint att beställa stämplar av Åsa på hennes sida även om hon inte har web-shop)

Så fick jag ju en fråga från Christine som frågade vad den gröna Cuttlebugen används till. Jo, det är liksom en stansmojäng, man stansar ut bokstäver och motiv och sådär med den. De bokstäverna jag använde på prinskortet är utstansade. Fråga igen om jag är luddig, jag vet ju precis hur det är :)

Dagens plus: Jag kom iväg till Friskis och körde ett pass
Dagens minus: Bilen är tvättad men inte ren

Dagens fundering: Varför ställde jag inte in cykeln i cykelförrådet i höstas så jag hade sluppit rostigt styre nu?



Kommentarer
Rosette

Jag är så sugen på den där metande grodan, den är så gullig och det är ditt kort också. De andra korten med, för den delen.

2007-03-30 @ 19:32:22
Christine

hmm.. så man kan stansa ut vad man vill.. finns det liksom formar/mallar man monterar i den då??

2007-03-30 @ 21:45:49
URL: http://christineo.blogg.se
Petra/Paradise

Fina kort du gjort!! =)

Lycka till med det nya uppdraget! Alltid härligt med lite förnyelse! Hoppas du kommer trivas bra =)

Tack för titten.
Kram Petra

2007-03-30 @ 23:15:32
URL: http://paradises.blogg.se
eldh

Hej hej, har var det mycket fint skapat! Så du ska till Lilla Pappersbutiken, så trevligt. Då får vi se dig frossa loss i MASSOR av nya stämplar nu! Roligt och lycka till med nya uppdraget! // Elin

2007-03-30 @ 23:22:32
URL: http://eldh.blogg.se
Åsa/asamia

Vilka härliga kort du gör!
Lycka till med ditt nya uppdrag!

2007-03-31 @ 06:45:32
URL: http://asamia.blogg.se
Hellen

Fina kort allihop. Även jag har fallit för Åsas paisleymönstrade stämplar - tycker de är jättefina.

Lycka till med nya uppdraget!

2007-03-31 @ 07:46:17
Gunvor

Jättefina kort (som alltid)! Jag älskar den där tulpanen.
Lycka till med det nya DT-uppdraget.

Kram, Gunvor

2007-03-31 @ 08:38:36
URL: http://gunvors.blogg.se
Ulrica

Fina kort, tulpanen är sååå fin.
Lycka till med nya uppdraget.

2007-03-31 @ 09:54:14
URL: http://ullabella.webblogg.se
VeronikaP

Jag vill också passa på att önska dig lycka till hos Åsa. Jag är säker på att du kommer att göra ett jättebra jobb där också!
Jag kommer ändå att sakna dig som DT-kollega... men så är det...

Dina kort är fina, som alltid!

2007-03-31 @ 11:16:23
URL: http://veronikap.blogg.se
Annelie

Fina kort som alltid! Ska bli kul att se de nya korten med nya stämplar. Klev direkt in och beställde en egen katalog.

Trevlig helg!

2007-03-31 @ 17:07:34
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Linda & Grabbarna

Hej!

Vad roligt att du har tagit steget! Det kommer säkert bli jättebra. :o)

Superfina kort, jag är grymt imponerad, Agneta.

Ha en fin helg,
Kram
Linda

2007-03-31 @ 19:53:25
URL: http://bloggen.blogsome.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0