Så mycket att göra, men så lite tid...

Man skulle ju kunna tro att jag har hur mycket tid som helst att göra kort och greja nu när jag har sommarlov. Men det blir alltid något annat i vägen.

Helgen som gick var jag och Anna med som spelarpar i Riddarspelet SM 2007. Regnet stod som spön i backen och egentligen hade jag ingen lust att spela alls. Men väl där var det roligt men vi blev verkligen dyngsura och nöjda med att vi inte gick vidare till semifinal, för då kunde ju vi åka hem :) Kvällen avslutades hemma hos J och L med grill och TV och allmänt slappande och slöande.

Söndagen var siktet inställt på Leksand. Det var nämligen dax för Papperskraft och hur skulle jag kunna motstå detta. Jag, Anna och K satte oss i bilen och åkte iväg. Väl där så kände jag hur det brände i plånboken, tänk så mycket grejer det finns som jag inte har :) Det blev lite stämplar, några dabbers men framförallt så fick jag byta några ord med vänner som jag lärt känna via hobbyn och nätet. Det är ju nästan det roligaste med allting!

Så skulle man ju då tro att jag åkte hem direkt och började pyssla med mina nya stämplar....men det blev inte så. Jag lovade mig nämligen att jag itne skulle leka med dem förrän jag städat mitt pysselrum/arbetsrum. Städa är det tråkigaste som finns...tror jag....och det blir itne gjort. Istället har jag nu läst klart bok nummer 2 av Stieg Larsson och idag har jag införskaffat bok nummer 3 och har redan börjat läsa. Vad gör jag sedan när den sista boken är slut då? SUCK!!!! Mamma lånade ut böcker om någon flicka på 1800-talet som bodde på Irland och det var svält. Låter det så himla skojigt egentligen?

Så nu sitter jag här, pysselsugen till max......men inte det minsta städsugen...... Läslusten finns ju den oxå.... Åh...

Kan ju visa bilder på min stökiga pysselhörna (arbetshörnan är nästan än värre....)
image370
När det är såhär stökigt så plockar jag med mig grejerna och sitter framför TV:n och pysslar istället.....därav de konstiga travarna när jag bara snabbstädar frmför TV:n.

image371
Hmmm......vad kan man säga til sitt försvar? Jag ska sortera mina omonterade stämplar och få in dem i min stämpelmöbel och plocka bort sådant som inte behöver ligga där. Ska börja med det..ska bara......läsa ett kapitel eller möjligen två..... Hoppas på att kunna visa upp något nystädat snart..... :)

Dagens plus: Jag köpte den sista boken i Millenium-triologin
Dagens minus: Jag MÅSTE verkligen städa
Dagens fundering: Kommer det nya systemet för mina ez-stämplar bli det ultimata?


Kommentarer
Lena

Oj, oj, vad grejer du har!! Kanske får sälja av lite *fniss*...

2007-07-04 @ 18:18:21
Eva-Lena (spoketlaban)

Önskar dig trevlig sommar!
Kram

2007-07-04 @ 18:33:34
URL: http://www.evalena.blogg.se
Helene

Du är absolut inte ensam om en stökig pysselhörna! Jag vågar inte ens fota min....

2007-07-04 @ 18:43:25
URL: http://helenev.blogg.se
Pia

usch vad det är tråkigt att städa!! Jag förstår dig absolut... det är inte min starka sida!!

2007-07-04 @ 19:06:59
URL: http://engdam.blogspot.com
Annelie

Även jag avskyr att städa, men har lovat mig själv att städa undan mellan varje kort. Hittills funkar det rätt bra, men de gånger det inte funkar så belamrar jag vardagsrummet också.

2007-07-04 @ 20:00:00
URL: http://www.tigerfamiljen.se/mammelie
Gunvor

Trist att jag inte kunde åka till Leksand i år - det hade varit kul att träffas.
Kram, Gunvor

2007-07-05 @ 06:46:54
URL: http://gunvors.blogg.se
Chruss

Kul att träffas Agneta! Fniss...du föll för dabbersarna iallafall....:-D
Ha det gott!

2007-07-05 @ 07:19:07
URL: http://chruss.blogg.se
Anna Åsemyr

När del 3 är slut så gråter man en skvätt, saknar personerna i boken... Sedan grabbar man tag i plånboken, springer ner till bokhandeln och köper Camilla Läckbergs bok Isprinsessan. Superbra! Dessutom finns det ju fyra till av henne att läsa. Om man nu inte har fastnat i kortmakerihörnan...;)

2007-07-05 @ 11:59:38
Sara - SaGam

Kreativt kaos kan man se det som....
Kul att ses och jag kommer väl alltid att tänka på dig när jag använder mian TIm Holtz-stämplar.
VAd är det för EZ-förvaring du hittat på?

2007-07-05 @ 20:59:50
URL: http://www.sagam.blogg.se
Krumeluran

Hej!
Härligt att se att det inte är bara jag som har ett kreativt kaos :)
Härlig hylla i bakgrunden, var har du hittat en sån?? Skulle verkligen behöva något liknande :)
Visst var Leksandmässan ljuvlig, maken batalade och jag fyndade, och fyndade massor :) Som vanligt när jag ser papper och stämplar
Jag lyssnar/läser den sister tempelriddaren av Raymond Khoury, jättespännade, väl värd att läsa :)Ett tips att ta till när din bok är slut.
Snyggt du gjort i ditt klassrum, önskar jag fick göra något liknande :) kanske skulle fråga rektorn om jag får göra en väggmålning i höst :)
Kram
Katarina

2007-07-08 @ 10:55:04
URL: http://www.krumeluransmagnolia.blogg.se
Under månljus och frost

Oj.. Så mycket fint du gör. :) -Det där är en helt ny värld för mig.

2007-08-04 @ 13:29:03
URL: http://vinoli.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0