Nu kan jag visa...

...kortet som har varit med i Ett Trykk nr3 2007.

image381
Det är en fotostämpel från Stampsmith som jag stämplat på oh-plast och sedan glitterlimmat kjolen på baksidan. Texten är en stämpel från Lilla Pappersbutiken. Det mönstrade papperet är av okänt märke men från Lilla Pappersbutiken. Det är en kul grej att glitterlimma sådär på baksidan, för man får ju med stämpelns detaljer trots allt glitter och det blir en helt slät och fin yta. Det känns kul.

Vet du vad som hänt idag? Mina stämplar från Usa har kommit. Åh, de var så fina. En monterad och två ark med omonterat. Två små ark men ändå..... Så nu ska jag sätta mig och montera dem, ska bara läsa klart första boken om Grace. Ja, det är jag och Alfons Åberg 'Ska bara....' En ovana som jag måste bli av med, men hur lätt är det då??? Har redan ett par idéer för mina nya stämplar, kanske hinner jag imorgon.

Ska bli klar med de sista pralinerna imorgon. Har två sorter färdiga och masso av vit chokladtryffel med pistagenötter över.... Det stod i receptet att det skulle räcka till 40 tryfflar, jag gjorde 33 praliner och tänkte att det blir lagom det..... Gissa om jag är förvånad när jag har typ 3/5 av tryffelsmeten kvar. Hur funkar det med VV när den är gjord på vispgrädde, smör och vit choklad? Får försöka slänga den efter någon som vill ha den :) Imorgon blir det mangotryffel i pralinerna och sedan ska jag snitsa ihop en kartong på något vänster och se vad som kan hända. Kanske lägga dem i folie allihopa, de blir lite stötta mot varann när man lägger dem i en burk.

Idag var jag och Anna och fikade på Café August. Ett väldigt trevligt ställe såhär på sommaren. Idag skulle Ronny Eriksson uppträda och vi satt och lyssnade på när han repade. Lite sniket kanske, men inte jättebra heller så vad fasen? Men jag har sett en kändis och det är väl så gott som något!

För alla som har fått höra om min nagel och se hur den varit tokigt skuren halvvägs kan jag berätta att nu har jag fattat mod och klippt lite. Lite där den var loss och lite där den satt fast och resten på längden, så nu gör det inte ont och den fastnar inte längre. Det gjorde bara lite ont så det är bara lite synd om mig. Men krama mig gärna och blås på fingret ändå när ni träffar mig :)

Nu ska jag montera stämplar och kanske har jag något nytt att visa upp imorgon :)

Dagens plus: Jag ringde till soc och gjorde en anmälan. Jag är stolt över mig själv att jag till sist tog mod till mig. Det var ju inte så farligt...
Dagens minus: VV-vågen visade plus denna vecka. Blä, usch och fy. Nya tag.....ingen tryffel!
Dagens fundering: Blir det sommarsol imorgon oxå?


Kommentarer
Lena

Mums praliner, du får gärna komma hem till mig med dom :)

2007-07-12 @ 22:28:53
URL: http://lena.bor.blogspot.com
lenislenis

Wow vilket kort! Helt underbart vackert!!

2007-07-12 @ 22:34:34
Marie

tack för besöket i min blogg!
superläckert kort du har gjort, så snyggt.

2007-07-13 @ 22:45:02
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Junitjej

VILKEN FIN BLOGG DU HAR!!! FÅR JAG LÄNKA?

2007-07-13 @ 23:45:12
URL: http://junitjej.blogg.se
Gunvor

Superläckert - och då menar jag både kortet och pralintillverkningen! Lite cyberblås på fossingen får du av mig också.*huffpuff*
Kram, Gunvor

2007-07-14 @ 14:11:49
URL: http://gunvors.blogg.se
Junitjej

Nu har jag länkat till dig!!

2007-07-14 @ 22:31:08
URL: http://junitjej.blogg.se
Annelie

Vilka läckra praliner och vilket fint kort!
Nu blev jag jättesugen att göra sådär läckra chokladbitar. Har just börjat lära mig virka. Så lite tid och så mycket jag vill hinna.
*blåser lite på tossingen*

2007-07-15 @ 20:29:03
URL: http://www.tigerfamiljen.se/mammelie
Tarjeizahra

Excellent site!

2008-09-19 @ 14:29:53
URL: http://tarjeizahra.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0