Jag blev ju utmanad

Gunvor utmanade mig och gjorde det i ordets alla bemärkelser. Jag skulle göra ett kort med 1. En oanvänd stämpel och 2. Öljetter.

Oanvända stämplar var inga problem, det har jag en del. Öljetter borde inte vara ett problem det heller, för det har jag massor, men inte använder jag dem för det. Gunvor skrev i en kommentar till mig här i bloggen att det var en värmländsk fågel som kvittrat om att jag inte använder öljetter. Jag tror jag vet vilken fågel det är och jag ska prata allvar med den när den kommer hem ;) Eller kanske ska jag tacka den lille pippin? Jag upptäckte nämligen att min instant setter smäller i mina minimini-öljetter hur galant som helst. När jag gjorde det mer för hand när jag köpte dem för ett år sedan så blev det så illa fult att jag la ner projektet med små öljetter. Men nu kanske det blir lättare, för nu blev det ju snyggt. :)

Jag har gjort två kort i denna utmaning. Varför? Tja.....jag fick en brådis-beställning på kort och då gjorde jag den oxå. Lika bra att ta till sig utmaningar.

image393
Här har jag använt en stämpel från Invoke Arts. Stämplat den dels på alcoinkad bakgrund, men även på vanligt vitt glossigt papper och sedan klippt ur detaljen. Sedan fixitrixat dit microbeeds i guld. (De är snart slut, jag räknade med att de skulle räcka i en evighet, använder jag dem så ofta? :) ) Stansade ut texten med Katie Skinnimini. Öljetterna ser ni var de sitter. Både 'vanliga' och minisar. Jag gillar Invoke-stämplarna, har fler oanvända hemma. Ni kommer få se dem mer, jag lovar.

image394
Här blev det ett barnkort. Det har nämligen kommit en liten William till världen. Använde en stämpel från Stampabilities. Lilla musen som jag tyckte var ful har nu övergått till fulsöt och jag gillar den verkligen. Stämplarna är otroligt välteckande, det enda är att det är mycket att måla, så det gäller att ha tid på sig. Jag har som vanligt målat med adirondacks akrylfärger. 3d-lack på nallens ögon och nos, grodans öga och tänderna. Miniöljetterna sitter där på kanterna oxå. Texten är mitt älskade Frankie.

Ja Gunvor, vad säger du om det? :)

Vad mer har hänt i mitt liv. Jag är snuvig, men med nässpray klarar man sig långt. Var på stan och införskaffade lite mer för att vara på den säkra sidan. På stan träffade jag även Eva, Mikael och P-O som jag inte träffat på väldigt länge. Synd att de bor så långt borta, annars skulle det garanterat bli oftare. Att de skulle flytta verkar inte troligt, så det skulle falla på min lott i så fall, hur intresserad är jag av det? Nåja, det blev inte så mycket shoppat på stan, nagellack och mascara och lite fotcreme och så klart nässpray. Men det blev lunch på stan och det är alltid trevligt. Nu har vi redan bestämt på msn att vi måste träffas snart igen. Men det borde man väl kunna ordna?

Dagens plus: Att få träffa Eva och Mikael
Dagens minus: Dammsugaren har gått sönder (men garantin gäller, men den är köpt i Tranås...krångel!)
Dagens fundering: Hur mycket snor kan en människa producera på en dag?


Kommentarer
Chruss

Haha, jag har flinat glatt åt alla gliringar hit o dit med eyelets men du...det blev ett himlars fint kort!
Jepp, husmössen är goa men gosh vad jobbiga att måla....ibland...
Kram
(PS håller på med min dabberlåda men det saknas en prick över I'et så det dröjer ett tag till -måste klurifera lite mera...)

2007-07-25 @ 22:39:06
URL: http://chruss.blogg.se/
SonjaT

Vilka otroligt detaljerade o välgjorda kort Agge!
"Housemouse" har varit min favorit sen många år faktiskt - men jag håller ändå med, den är lite så där fulsöt:)
Tack förresten för förklaringen på dina praliner:))
Kramis Sonja

2007-07-26 @ 00:26:09
lenislenis

Wow! Båda korten är ju kanon tycker jag. Speciellt gillar jag ditt fixitrixande av microbeads - skitsnyggt rent ut sagt!
Öljetterna - hur små är de egentligen? Är de ngn minivariant? Har aldrig sett. Ursöta!

2007-07-26 @ 00:59:09
Gunvor

Du har verkligen klarat utmaningen med glans Agneta! Underbara kort!!! Jag gillar Invoke-stämpeln skarpt - måste nog titta lite närmare på deras stämplar tror jag.
Sen blev jag full i skratt, för samma lilla fågel berättade just det där med att färglägga detaljerade stämplar, men jag vågade inte ta med det också ...
Kram, Gunvor

2007-07-26 @ 10:39:28
URL: http://gunvors.blogg.se
sari

gillar båda korten mycket!!! Men william är sååå fin, du har kombinerat olika stämplar så bra!!!

2007-07-26 @ 15:48:07
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com/
Elisa

Jag gillar den svarta fågeln SÅ mycket!

2007-07-26 @ 19:02:08
URL: http://www.elwa.se/galleri
Pia

vilka jättefina kort du har gjort.
Din dagens fundering vill jag också ha svar på!! Fattar inte att det hela tiden kan komma mer och mer. Sitter det ngn sorts snorgenerator där uppe och gömmer sig eller???

2007-07-26 @ 20:50:00
URL: http://engdam.blogspot.com
VeronikaP

JÄttefina kort! Du lyckades med utmaningen jättebra! :-)

2007-07-27 @ 00:59:29
URL: http://veronikap.blogg.se
Eva-Lena (spoketlaban)

Jätte fina kort du har gjort.
Ha en bra helg.
Kram Eva

2007-07-28 @ 11:31:48
URL: http://www.evalena.blogg.se
Malin

Tack :-) Nu gäller det bara att det lilla livet vill hålla sig kvar en si så där 9 månader till! "Köp inte dammsugare i Tranås" *antecknar* ;-) Snygga kort, som vanligt!!

2007-07-29 @ 18:44:59
URL: http://zyzter.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0