Helgen är all tid jag har

Ja det är så det känns. Veckorna rullar förbi i en vansinnig fart jag hinner knappt vakna förrän det är dax att gå och lägga sig igen, eller oxå är det bara det att jag är så himla trött när klockan ringer att jag önskar att jag fick sova igen.... :) Helgerna går förvisso snabbt de oxå, men jag får göra mer av sådant som jag själv väljer. Den är helgen hade jag bokat in tid för mig själv, och det har funkat bra. Har inte träffat någon och inte gjort något speciellt. Varit hemma och klappat katten och städat och grejat. Nu är det bara att vänta en vecka sedan är det SPORTLOV.

I fredags innan jag åkte hem från jobbet så mötte jag Förvaltningschefen. Han frågade hur det stod till och jag sa då att jag var rätt trött och sliten efter en tuff period på jobbet och att det skulle bli skönt med lov. Då svarar han 'Du får ha ett bra lov, det är dig välförtjänt'. Jag höll på att trilla omkull i ren chock. Detta var första gången på alla år jag jobbat (snart 8 år) som en chef (högre än rektorn) sagt att jag gjort mig förtjänt av ett lov eller berömt mig på något sätt alls. Att rektorn berömmer har väl hänt ibland, men jag kan lätt räkna de gångerna på ena handen. Ibland känns det som om man har ett väldigt otacksamt arbete..... Jag ska inte säga att jag har tröttnat, att vara lärare är det bästa jag vet...men allt som oftast funderar jag på var mitt yrke är på väg. Jag får aldrig beröm (nästan, möjligen en gång per läsår), mina kompisar säger alltid 'Du har det bra som cyklar hem vid lunch', mitt lönekuvert är ett hån och den allmänna bilden från omgivningen är att lärare har det bra som har så långt sommarlov. Resten av året då????

Idag är det söndag och jag har roat mig med att storstäda badrummet. Sixten sprätter grus över hela världen och det blir det där kosntiga cementdammet över allting som inte är det lättaste att få bort alla gånger, men nu är det gjort.

Jag har även hunnit göra några kort.

58601-179
Här kommer tulpanerna igen.... Jag bara älskar den stämplen! Text-stämpeln kommer från Lilla Pappersbutiken och är en liten favorit den med. Den köpte jag när jag fått ännu en guldstjärna hos VV.


Så har jag gjort två DT-kort till Anna. Här är det ena...

58601-180

...och här är det andra
58601-181

När jag gjorde detta kortet så började jag känna att jag ara gör likadana kort hela tiden. Mina vänner försäkrade mig om att så var det inte alls och att mina kort är väldigt fina. Men jag var liksom less på allt, så idag bestämde jag mig för att prova något nytt.

Jag kollade på en av Inkywings online-kurser och bestämde mig för att göra ett mosaik-kort. Här kommer resultatet.
58601-182
Det var kul att göra, men jag vet itne hur bra pärlorna kommer att sitta på det där dubbelhäftande arket jag hittade här hemma, men vi håller tummarna.

Nu ska jag börja med att göra piroger, det ska bli mumsigt värre!

Dagens plus: Jag har storstädat badrummet och jag har hittat en tvättkorg som jag är nöjd med till 50%
Dagens minus: Det börjar göra lite ont i halsen


Kommentarer
VeronikaP

Åh, vad skönt med sportlov!! Häng kvar 5 dagar till bara, så är du där!!

Tänk alla som säger att lärare har så långa sommarlov, vet de inte att ni har 45-timmars arbetsvecka under läsåret? Sedan krymper det där låååånga lovet för varje år känns det som!

Dina kort är jättefina!! Kanske ksulle ta och testa på mosaik-tekniken... :-)

2007-02-18 @ 18:39:21
URL: http://veronikap.blogg.se/se
SusanneSj

Mycket härligt med pärlorna, jättesnyggt.
Har precis själv fyllt en ballong med pärlor, fast de var vita. Det blir en kul effekt.

2007-02-18 @ 18:45:20
URL: http://susannesj.blogg.se/
Annelie

Snygga kort som alltid.

Så du roar dig med badrumsstädning du!? Har du vägarna förbi så kan du få roa dig i mitt badrum oxå ;-)

2007-02-18 @ 19:09:27
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Sanna F

Ja vi har också städat rejält idag... så inget pyssel för min del : /
Ja jag är förskollärare och det anses ju mest som ett kall som man inte vill ha betalt för ; )
Synd att läraryrket är så nervärderat i samhället....
Hoppas du får ett skönt lov!!!!

KRAM

2007-02-18 @ 19:11:28
URL: http://sannaf.blogspot.com
Lena

Mycket snyggt som vanligt :)

2007-02-18 @ 19:21:55
Louise (vbg)

Åh, vilka läckra tulpaner :) Du är välkommen att "stjäla" ideer från mig, jag liftar nog friskt från andra jag oxå ;)

2007-02-18 @ 20:14:35
URL: http://louisevbg.blogg.se
Pia

vilket härligt mosaikkort, ja de andra också men mosaikkortet fastnade jag mest för...

2007-02-18 @ 21:25:13
URL: http://engdam.spaces.live.com/
Ulrica

Underbara kort! Gillar kortet med igelkotten extra mycket.

2007-02-20 @ 18:02:40
URL: http://ullabella.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0