ÄNTLIGEN..... på sätt och vis

Ja idag när jag kom hem så hade det hänt grejer i mitt badrum. Porsliner var på plats (föruom badkar) och min taolett funkar! WOW! Vilken lyx!!!! Man kan liksom bara trycka på en knapp och vips kommer det vatten. Alltså....Vilken grej! :)

Men om jag ska gnälla lite, och det brukar jag ju göra så...., naturligtvis har de haft sönder en kakelplatta. Men vad störigt! Jag kommer reta mig på det hela tiden. Men men, jag får vara glad över att de satt upp min finfina lampa jag köpte igår på IKEA, men hyllorna och handdukskrokarna har inte kommit upp.... kanske tröttnade de när de hade sönder en kakelplatta? Jag hoppas på framsteg till imorgon! Men jag är riktigt nöjd. Mitt vardagsrum är superfint och badrummet oxå. Så, den som väntar på något gott, väntar ofta lite för länge, men tid och pengar är ju allt jag har :)

Idag har jag fått några julkort gjorda och min plan är att kolla Prison Break och måla samtidigt, det kan gå.... Det jag har gjort idag är detta.
image534
Härliga papper från Reminisce. Glitter lim och bokstavsstämplar från Lilla Pappersbutiken.

image535
Ett grönt bakgrundspapper med guldigt mönster som är läckert som attan. Granraden är från Forma Hantverk.

image536
Snöflingan är från Lilla Pappersbutiken och texten är från Inkido. Sedan har jag sytt med lite metallictråd.

Det senaste jag kan visa upp från Stämpelstafetten är följande
image538
En julgransprydnad (som har fötrollats till ett julkort) snöflingan känner du igne och bocken är från hÄnglar.

image539
Här skule jag göra en tändsticksask och använda mig av krympplast. Det är blomman det, det är en die till revan så den var stor från början. Så målade jag med promarkerpennor (de är bra till mycket) och limmade lite. Bakgrundsstämpeln är från octoberstamps och den lille tomten är en gåva från längesedan och jag vet inte var han kommer ifrån.

image540
Här sulle jag göra ett kort i hjärtform. Har gjort en gran med grangrenarna från Lilla Pappersbutiken, smällkaramellen och hjärtat från samma ställe. Kulan är från Inkido. Allt målat med twinklar (hör och häpna ;) )

Idag har jag lämnat in lapp till skolledningen om hur man vill jobba nästa läsår. Hur ska man kunna fylla i den när man inte vet hur saker och ting kommer vara??? Jag hoppas jag har gjort rätt val....

Dagens plus: Mitt badrum
Dagens minus: Knäppa elever
Dagens fundering: Hur ska jag föra det på tal på ett bra sätt?


Kommentarer
VeronikaP

Produktiv som vanligt!
Härligt att badrummet börjar bli färdigt för dig!

2007-12-04 @ 07:25:09
URL: http://veronikap.blogg.se
Angela

Fina kort! Gillar särskilt tändsticksasken, den lilla lilla tomten var ju hur söt som helst! :)

2007-12-04 @ 19:23:10
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Gunvor

WOW! Så mycket fint du laddat upp här nu! Tack för inspirationen!
Kram, Gunvor

2007-12-04 @ 22:26:29
URL: http://gunvors.blogg.se
Linda med barnaskaran

Hej!

Åh, vilka ljuvliga julkort! Nästa år ska jag ställa mig i kö och beställa några från dig. :o)

Härligt att badrummet är klart - har själv genomgått en sådan renovering och vet hur meckigt det är. Inte minst lär man sig att uppskatta sådana "enkla" faciliteter som en toalett...*s*

Brevsvar kommer snart!

Kram
Linda

2007-12-05 @ 08:28:15
URL: http://bloggen.blogsome.com/
carro

ska bli kul att se bilder :)

2007-12-05 @ 09:45:33
Ami

Ville bara lämna ett litet avtryck, så du ser att jag faktiskt är här och läser. ;) Grymt snygga kort! Jag önskar att jag också hade en sådan konstnärlig ådra...

2007-12-05 @ 18:29:46
Marianne Johansson

Alltid lika kul med dina alster, inga dussinvaror. Var får du ideerna ifrån tro? Jättehärligt.

2007-12-10 @ 18:48:58
HZ Design

Hej!

Jag har tittat in till dig och sett vilka detaljer du använder i dina LO´s. Det är för att jag designar digitala Kit och samlar info om vad man i Sverige använder för grejor ? även i pappers scrap. Titta gärna in och se mitt CT team.

Ha en bra dag

2007-12-12 @ 09:04:21
URL: http://hzdesigns.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0