Nya projekt!

Nu har jag återkommit till Karlstad efter en lugn och skön sejour hos mina föräldrar, min bror och lite sådär. Jag har roat mig med att plocka blåbär (har med mig 10 liter hem), lösa korsord och döda myggor. Det var massor av mygg så man kunde inte vara ute så himla mycket. Blåbärsskogen var oxå full med mygg, men där var jag ändå trotsade de små djuren i ett par timmar. Kantarellerna lyste dock med sin frånvaro, hittade en endaste som var stor som en femkrona ungefär. Resten har vildsvinen mumsat i sig/bökat upp. (Hmmm, undrar om man borde ta tag i de där planerna om vildsvinsfest till nästa sommar kanske..... Får snacka med D om det, för visst vore det skojigt?)

Har hunnit med två födelsedagskalas i släkten oxå och det har ju varit trevligt. Det betyder alltid god mat och trevligt folk. Har fått min bil lite fixad. Insett att Sixten inte är ett dugg åksjuk. What's not to like???? :)

Var även en sväng i Tranås och träffade L och hennes nye sambo. Det var kul att träffa henne, och honom oxå så klart, igen. Fick en massa roligt skvaller berättat för mig. Man upphör aldrig att förvånas....

Jag har hunnit läsa två böcker oxå, nu har jag börjat med Mari Jungstedt, tyvärr inte de två första....men ändå. Kommer läsa fler, tycker de är bra skrivna men det som jag kan reta mig på är att själva upplösningen avhandlas på typ två sidor. Men men.... Jag lånade en bok av min granne och nu får hon låna en av mig, så passade jag på att göra ett bokmärke till henne som tack oxå. Hoppade runt i bloggar idag och hamnade hos Isa och liftade ett bokmärke hon gjort. Mitt ser ut såhär

image415
Fjärilstämpeln kommer från CherryPie.

Mitt nya projekt som jag har startat upp idag är att virka en väska. Hittade en fin beskrivning på en söt väska hos mamma och idag köpte jag garn. Jag har väl inte virkat sedan man virkade den obligatoriska grytlappen i mellanstadiet så lite orolig var jag till att börja med. Men eftersom det är världens trevligaste personal på garnaffären Stick & Sy i Karlstad så visade hon mig det viktigaste jag behövde kunna och lovade att hjälpa mig när jag kom till de små virkade blommorna.... Det blir inte än på ett tag, men jag har kommit en bit iaf.

Dagens plus: Jag har börjat virka
Dagens minus: Den tunga känslan i huvudet tack vare åskan
Dagens fundering: Törs jag?


Kommentarer
SonjaT

Dessa mygg ja... tycker inte du att dom är extremt onda i år? Det gör ju superont när dom hugger tag:(
Av alla ställen så blev jag biten i hålfoten häromnatten... vilken smärta! Fatta först inte vad det var, men jodå... ett myggbett!
Kul att du kommer med boktips oxå då o då... behöver lite inspiration av andra författare:)
Ha en skön vecka//Sonja

2007-08-08 @ 20:02:14
URL: http://rastom32.blogspot.com/
Eva-Lena (spoketlaban)

Tittar in och säger hejhej!

2007-08-08 @ 20:10:28
URL: http://www.evalena.blogg.se
Gunvor

Vilket vackert bokmärke!
När du är klar med din väska kan du få ta över mitt påbörjade överkast till dubbelsäng - det är ungefär halvklart men jag har inte rört det på ca 10 år nu och dessutom ändrat smak ...
Kram, Gunvor

2007-08-09 @ 07:17:23
URL: http://gunvors.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0