Påsklovet är slut

Ja, då var det slut på det roliga! Eller det kanske kan bli roligt imorgon oxå? :)

Idag har jag varit duktig och jobbat en hel del, jag har börjat fixa i ordning på balkongen, ska köpa lite blommor bara, jag har deklarerat (flera dagar för tidigt :) ) och jag har suttit i vårsolens glans och njutit så jag numer är illröd. Hmmm, hur gammal måste man vara för att lära sig?

Har pysslat lite i helgen, men nästan alla kort lämnade jag bort utan att scanna dem...

Fick beställning på ett 'Välkommen till världen'-kort. Jag har nu gjort ett rosa och kom då på att jag har ett blått att göra....men frågan är om det ens blir blått. Ska nog bryta det där med rosa-flicka och blå-pojke mönstret. Grönt är ju en fin färg. (Hmmm, jag gillar grönt mer och mer....)

Fick en beställning på ett grattis-kort, och det blev såhär.
image273

Nu håller jag på med ett konfirmationskort, och det tycker jag är svårt. Har inga bra stämplar, så jag sliter lite med det, men hoppas det blir bra när det blir klart.

Jag har haft Sixten hos veteinären och han är nu kastrerad och har fått ett chip instucket i sig. Så nu blir det inga fler lika söta katter som Sixten. Han har idag fått vara med mig ute på balkongen och det gick hyfsat bra. Han tyckte det var trevligt med frisk luft i nosen men var livrädd för alla ljud, åtminstone till att börja med. Sedan blev han tuff och hoppade ut på fönsterblecket så jag fick dra in honom igen i svansen. Inte det ultimata sättet att få tillbaka honom men går han där kan han skutta vidare till nästa lägenhet och till nästa och till nästa och....ja ni förstår problemet.

I torsdags var jag på VV och det gick bra. -3,1kg på två veckor, fick en stjärna. Nu när jag väger mig här hemma (hmm, har hört att man inte ska göra det men jag kan inte låta bli) så visar vågen uppåt, uppåt, uppåt..... Läskigt.... Kan påsken komma med lite fördröjning? Nu blir det hårdträning denna vecka. (Hur jag nu ska hinna det med IUP-samtal den här veckan...) Nåja, jag har hittat motivationen igen. Tack Du som hjälpte mig med det! :)

Dagens plus: Solstunden på balkongen.
Dagens minus: Vågen trilskas med mig.
Dagens fundering: Är det bra med sommarstuga? Har man råd med det?


Kommentarer
Christine

sommarstuga är bra! Gärna i Säffle..=) tror du skulle vara den ultimata sommarstugeägaren!

2007-04-16 @ 08:11:34
URL: http://christineo.blogg.se
Linda & Grabbarna

Hej hallå!

Låter spännande, det där med Välkommen till världen - kort. *ler*
Ville mest säga hej och berätta att ett brevsvar kommer snart. Jag har skrivit det klart och ska bara stoppa det i ett kuvert samt stoppa det på lådan. Det där momentet kan vara ganska trixigt. ;o)

Grattis till fortsatt viktminskning! Jag är övertygad om att du kommer dra ner eventuella + kilon. Du har ju karaktär - tillskillnad mot en annan.

Kram!
//Linda

2007-04-16 @ 21:06:02
URL: http://bloggen.blogsome.com/
Gunvor

Jättefint kort Agneta! Varför inte skaffa sommarstuga här i Roslagen så kan vi stämpla loss tillsammans?

Kram, Gunvor

2007-04-16 @ 23:39:13
URL: http://gunvors.blogg.se
Eva-Lena (spoketlaban)

vad duktig du är som tagit -3,1 kg på 2 veckor. Komme ratt gå jätte bra fortsättningsvis också.
Kram Eva

2007-04-17 @ 06:57:38
URL: http://www.evalena.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0