Stämpel-helg

Den här helgen har jag mest gjort kort, även om jag borde ha städat och sådär... Men det gäller ju faktiskt att prioritera här livet :) Klockan är ju bara 18.30, jag hinner städa än...tror jag.....

Igår var det Scrap-träff hos Anna. Jag bryr mig inte så mycket om scrap, utan tar mer allvarligt på träff. Fick tre kort gjorda varav jag lämnade ett kvar hos Anna att ha i affären. Hon har fått hem distressEP och det är ju alldeles alldeles alldeles underbart så det kastade jag mig över.

Vad fick jag då med mig hem?
58601-36
Ett brunt höst-kort. Löven från Magnolia är kopparembossade och i ett av löven så finns det massor av micropärlor. Det är så kul att göra något med dessa små pärlor. Bokstäverna är chipboard och de är från We R Memory Keepers och de är så härliga. Egentligen tyckte jag bättre om de paisleymönstrade men jag hade redan gjort prickarna till Ö så av ren lathet blev det de randiga, men jag gillar det med.

58601-35
Så var det en skissutmaning oxå, jag som stämplare applicerade den på ett kort istället och det blev bra, gillar den där stämpeln massor. Embossar den nästen varje gång i guld..ska nog prova göra något annat med den snart oxå.

Sedan har jag gjort ett farsdagskort oxå.
58601-34

Papper från Cratepaper och de är så otroligt snygga, vill gärna se den nya serien på riktigt. Det jag har sett på nätet gör mig löjligt sugen på papper, jag som inte använder så mycket mönstrat papper egentligen... Stämplarna är frånPink Cat förutom textstämpeln som är från inkido. Jag har målat med adirondacks akrylfärger.

Så har jag äntligen kommit igång med mitt lilla 'hemliga' projekt. Men det är lång väg kvar, men det känns väldigt skönt att ha börjat åtminstone. Nej, ni kan inte få se ännu. Nej, inte ens ett tjuvkik! Vänta en månad eller två så får vi se hur det är då :)

Idag har jag varit och röstat....ska bli spännande att se vad det blir av det. Jag tror nog på maktskifte, för det är ju det som alla undersökningar pekar på. Men jag ska kolla på valvakan så får vi väl se vad som händer.

Så åkte jag till biltema. Målet var att köpa glödlampa till bilen. Tanken var att jag även skule byta den själv. Det började halvbra, jag fick av det där gråa locket och sedan skulle man få loss lampan. Hmmm..... problem uppstod. Det var ju inte sådär SUPERBRA med plats direkt och jag kunde inget se...... Tröttnat rätt fort och tog till manualen. Man skulle trycka på någon låsflärp, frmåt och sedan mot mitten..... Jaha, hur känner man att det är en låsflärp då? Kände mycket grejer som skulle kunna vara det och provade att trycka framåt-mitten på många grejer, men ingen lampa lossnade. Till sist tappade jag sugen lite och ryckte till.....en gul sladd med kontakt lossnade. Oj, hoppsan. Undrar just vad det var för sladd... Sedan kom nästa fråga, undrar var den satt.... Sedan kom nästa fråga, hur får jag dit den igen.... Det slutade med att jag bara skruvade på det gråa locket igen och tänkte 'Jag kan verkligen inte det här med bilar'. Sms:ade till Jan som alltid grejat med min bil. Men han har ännu inte hört av sig. Kan det vara som så att han prioriterar sin familjs nybygda hus före mig? Hmmm..... hur var det med att prioritera egentligen? Är inte JAG viktigast i allas liv??? :) Nåja, det ordnar sig, mina bilpoolare kanske kan göra något för mänsligheten imorgon.

Borde städa i pysselhörnan idag (igen) men jag saknar fortfarande en bokhylla. Ska köpa en från IKEA, en Billy som passar fint med de andra. Ska sätta mig att göra ett nytt syste till mina ez-stämplar. Började med cdfodral, emn det tar ju sådan stor plats, tog sedan laminerade papper i pärm, emn det funkar dåligt. Nu ska det bli mappar med laminerade papper i...... Men det är nog inte det sista i stämpelfunderingarna.... Skulle gärna komma på det ultimata sättet.....

Ja, inget blir ju gjort så länge som jag sitter och häckar framför datorn...dax att göra något annat.

Snart är det helg igen! :)


Kommentarer
Sara

Hej! Kul att du kikade in hos mig så att jag hittade till din blogg! Jättefina kort, verkligen!!! Och jag älskar också crate... :D

Ja, ovaler är inte så dumma på kort, har använt det relativt mycket för att lyfta fram ett motiv, blir lite spotlighteffekt!

KRAM!

2006-09-18 @ 20:15:34
URL: http://www.lillasara.se
Helena

Så otroligt sköna färger! Fina kort! Och sånt däringa distressEP? Que? Och huuuuur nyfiken blev jag inte nu? Vadå projekt? Vill se nuuuuuuuuu!!!

2006-09-20 @ 23:10:58
URL: http://helenasscrap.blogspot.com/
VeronikaP

Dina kort är jättefina!!!
Men det där med hemlisar... det är inte alls rättvist!!! Vänta en mnad eller två.... Hallå! Det är ju en evighet!!!!

2006-09-21 @ 18:01:11
URL: http://veronikap.blogg.se/
Zarah

Vilka superfina kort! :D Det första blev jag alldeles tokkär i! :D

2006-09-25 @ 23:26:01
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Theresia

Jättefina kort! Nu blev jag också nyfiken vad det där projektet är säger man A ska man väl säga B.
Ha det bra och det var kul att träffas!

2006-09-28 @ 23:54:44
URL: http://theresias.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0