Nu är väl sommaren slut?

Kom på mig själv att tänka häromdagen 'Ja, nu blir det nog inga fler sommardagar'. Den dagen var det fullt med löv på marken och regnet vräkte ner.... Men nu är det höst, och jag älskar faktsikt hösten. Ja, jag är konstig, men det är inte bara årstider som gäller då.... jag är konstig överlag :)

Ska snart promenixa lite tänkte jag. Lyssnar på Liza Marklunds 'Nobels testamente' då och den är rätt bra. Innan jag provat att lyssna på bok och vara ute och gå samtidigt var jag lite rädd för att jag skulle bli så inne i boken att jag trillade omkull eller så... men det går bra. Jag kan gå och lyssna samtidigt. Nemas problemas liksom.

Så är jag lite glad oxå.

  • Solen skiner och det är alldeles underbart ute.
  • Viktkurvan pekar neråt fortfarande.
  • Jag har hittat världens bästa förvaringsmöbel.
  • Mitt hemliga pyssel-projekt börjar närma sig sitt slut.
  • Jag får beröm för mina kort.
  • Jag ska på date i helgen.
  • Bilen är nästan helt OK igen.
  • Sixten spinner.
  • Kurs-datum börjar närma sig.
  • Jag fick stämpelpaketet från Magnolia

Vädret är inte mer att kommentera, inte vikten heller egentligen.

Men förvaringsmöblen kan vi prata om lite. Var nere i källaren på jobbet för att leta möbler som kunde användas som databord. Jag har knappt varit nere i källaren förut så jag snokade runt lite i möbel-rummet och där hittade jag världens bästa hylla att ha stämplar i. Jag förklarar inte mer, jag visar en bild.

58601-37


Jag har nu lagt in ALLA mina monterade stämplar och det syns ju knappt..... Så nu MÅSTE jag köpa fler stämplar. Man kan dra ut skivorna som stämplarna ligger på och det är verkligen toppen. Jag har itne märkt facken ännu för jag vet inte hur jag ska göra. Den ständiga frågan; sortera efter tema eller företag? Hur jag än gör så blir det ju fel!!!! Just nu har jag lite både och och sedan två fack med KAOS. Texter för sig kanske..... Julstämplar för sig.... men så har jag ju massor av Flufflar från Stampendous, de borde kasnke få vara ihop, eller ska man dela....eller oxå kanske..... Hur har du dina stämplar???

Det hemliga pysselprojektet borde jag inte nämna, men eftersom jag vet att många är nyfikna så gör jag det bara för att vara elak :) Jag räknar med att vara klar nästa helg. Så om du har tur så får du se något här veckan efter eller så. Det blir inte så pjåkigt, men inte alla idéer har omvandlats ännu.

Jag får en hel del beröm för mina kort. Ibland tror jag på det, ibland tror jag att folk säger så för att vara snälla. Ska försöka börja sälja lite så smått. Till nära och kära och annat löst folk är väl tanken. Det är lite kul att få visa vad man kan.

Date, ja....det är tanken i alla fall. Ser fram emot det, hoppas det blir av :)

Bilen har blivit fixad. Det räcker väl med att säga så? Det jag har upptäckt nu är att belysningen i instrumentpanelen inte funkar, så jag vet inte hur fort jag kör när det är mörkt....det är ju lite dumt.....och tydligen får man inte göra det heller. Men men, jag ska fixa det..jag ska bara..... Hur kul är det att lägga pengarna på det egentligen???

Sixten ja..... Världens sötaste katt som gör mig glad inombords liksom. Han är ju så söt och när han spinner blir jag alldeles varm i hjärtat. När han välter ut vatten, river ner blomkrukor och tuggar i sig växter, biter mig i tårna, väcker mig på natten, klöser på stolar och tussar upp mattan är jag varken varm eller glad....
58601-48


På tisdag ska jag hålla i en julkortskurs hos Anna. Det är min första kurs och det ska bli mycket spänannde. Jag har gjort lite julkort för att ha som inspiration. Känns lite tidigt med julkort, men vad fasen...jag vet ju...det går fort som attan. Här är de jag gjort

58601-43

Här har jag använt mig av qk-dien ornament och när jag gjort det så blev jag sugen på att köpa den själv. Jag har bara lånat den av Anna än så länge. Kulorna är embossade med Red Sparkel från Reprint. Så har jag använt min fernpunch som har haft semester sedan de förra julkorten. Texten är från Reprint och sitter egentligen ihop med tre granar (se stämpeln längre ner) men här passade texten bra. Tycker texten är ruskigt fin och funderar på att köpa stämplen för att sedan klippa sönder den.... För det får man väl??

58601-42
Här har vi en liten tomte från Inkido. Mössorna är 3d-lackade och det vita är målat med opaque writer från ZIG. Den är ritkigt täckande och den är riktigt bra. Jag gillar den. Har haft svårt att hitta en ritkigt bra täckande. Det som jag kan tycka är lite negatvit med den är att spetsen är lite stor. Det står 1mm på pennan, men det tror jag inte på....väldigt stora millimetrar i så fall....

58601-41


Svarta julkort är inte det vanligaste i min samling, men på något sätt så kändes det helt okej den här gången. Använde guldEP till texten för att få det lite varmare.

58601-40


Skulle prova en annan vikning bara. Inte det bästa kortet jag har gjort men.....

58601-39

Detta glitterlimmade jag så att jag kunde inte lägga det i scannern så det fick fotas istället. Jag är ju väldigt svag för lila. Det passar ju till allt!!! Ett ganska juligt mönstrat papper utan att vara traditionellt. Stämplade tre gånger och målade likadant på alla med twinklar. Hade funderat på glitterlim i någon ruta, men twinklarna glittarar ju minst lika fint. (Nej, jag har inte övergett glitterlimmet, jag älskar det fortfarande och nu har jag ju fått upp det på tavellister när stämplarna fått flytta!)

58601-38


Ett brunt julkort med hela reprint-stämpeln. Målad med twinklar. Känns lite murrigt och rustikt på något sätt. Hoppas att något kort kan inspirera någon på kursen i alla fall.

Så har jag fått stämpelpaketet från Magnolia med julstämplar. Åh vad de är fina. Ska montera dem och ska se vad jag kan hitta på med dem. Det kliar lite i fingrarna. Ruskigt fina stämplar det där!

Men det är ju inte jul ännu..... Har gjort några grattiskort oxå...

58601-47

Inget grattis-kort men ett tack-kort. Jag har stulit idéen rakt av från VeronikaP. Det är så fint och jag skiftade färger i bakgrunden bara.  Bakgrunden är målad med twinklar. Det går i grönt och lite brunt och så bara stor pensel och mycket vatten och bara swischa på. Det blir så fint och så skimrigt. Sedan bara lite guldEP på den fina Penny Black-stämpeln.

58601-46

Suddigt? Näe då, det är bara du som är trött i ögonen!!! Blomstämpeln är från Forma Hantverk och jag fullkomligt älskar den! stämplad i tre nyanser av blått (turkost är väl blått på sätt och vis :) ) med Adirondack-dynorna. Lite glitterlim och sedan silverEP på texten som är från Magnolia.

58601-45


Tänk vad en liten prick kan göra. Har maskat och stämplat med adirondack-dynor. Textstämpeln är guldembossad. Känner du inte igen den? Funderar du på vad det är för märke på den? Det är ett sprillans nytt märke som du säkert inte har sett om du inte bor i Karlstad. Det är nämligen helt nytt och det är framtaget av Åsa som har affären Lilla Pappersbutiken. Om hon hade en hemsida skulle jag länka, men det har hon inte, en på gång tror jag men vad hjälper det nu? :) Hon har fler textstämplar och jag tycker de är enkla och snygga. Hon hintade om fler stämplar och inte bara textstämplar.....det ska bli spännande!!! Vad kul att hon gör något nytt. Men varför gör hon inte reklam för sig? Ja ja, det ska jag inte bry min lilla hjärna med :)

Det är vad jag har fått fram i pysselväg senaste tiden. Nu funderar jag mest på tisdagen och hur det ska bli. Men det kommer säkert att gå bra.

Nu ska jag njuta av de sista solstrålarna för dagen. Ska ut och gå, hade tänkt åka till Skutberget och gå där, men det kom hela tiden något annat i vägen. Men nu jäklar..... eller vänta nu... Veronika skulle ju komma förbi och lämna grejer snart... får avvakta lite till...men SEN!!!!

Har du orkat hit så drar jag på en utmaning oxå! Skriv en kommentar här, ge dig till känna ;)




Kommentarer
VeronikaP

Vilken samling!!!!!
Du är duktig och gör jättefina kort! Det ska du tro på!!!
Väntar på projektet, men du visar väl inte förrän jag är hemma? *nyfiken*

Kommer snart......

2006-10-08 @ 17:51:39
URL: http://veronikap.blogg.se/
Lena

Mycket snyggt som vanligt! Ska bli spännande att höra sedan hur kursen har varit! Ut och gå nu...

2006-10-08 @ 18:56:33
Anna

Du är inte bara en bra stämplare utan du har ett väldigt intressant liv:-) Lycka till med allt!

2006-10-08 @ 20:02:30
URL: http://www.annasscrapbooking.se
Gunvor

Fina kort Agneta (som vanligt!)!

Jag är inte alls avis på din stämpelförvaringsmöbel, nähää då! Mina stämplar skulle säkert inte trivas i en så i alla fall, så det! (och jag ljuger flytande på flera språk ...)
Som du kan se nedan är jag inte särskilt konsekvent i min stämpelförvaring, men om det kan vara till någon hjälp för dig så berättar jag gärna att:
* mina monterade stämplar är sorterade efter tema
* mina UM (och numera även enstaka EZM) är sorterade efter företag förutom text- och citatstämplarna och alfabeten.

Ha det gott och lycka till med allt du har på G!

Kram, Gunvor

2006-10-09 @ 10:35:31
URL: http://gunvors.blogg.se
Chruss

Men! Hallå! Vilka snygga kort!!!!!!!
Dreggel...

Stämpelförvaring...pjaaaa...jag håller fortfarande på med att leta den ultimata som passar mej...har det lite hipp som happ.
Förmodligen för att slippa erkänna hur mycket stämplar jag har....

2006-10-10 @ 13:16:09
Theresia

Men vilken samling kort du har gjort.... alldeles underbara!!
Din hylla ser ju så spännande ut med alla stämplar... måste åka till karlstad snart!!!(hihihi)

2006-10-10 @ 21:32:36
URL: http://theresias.blogg.se
Christine

Dejt! Spännande.... Wish U Luck!

2006-10-12 @ 14:48:13
URL: http://christineo.blogg.se
Sara

agneta,
vilka härliga julkort du fått till. jag blev riktigt inspirerad att dra igång den egna tillverkningen. tack!

2006-10-13 @ 20:59:41
URL: http://sagamdesign.com
Hellen

Underbara kort Agneta! Jag gillar dem alla. Bra idé också med att lyssna på boken när man går - inte dumt alls.

Ha dé!

Pysselhälsning
Hellen

2006-10-15 @ 07:55:16
AnnikaS

Kul att ha hittat hit till din blogg! Du har ett härligt sätt att skriva och vad mycket fina kort du gjort. Kan dessutom förstå att du är nöjd med din förvaringsmöbel.

kram Annika

2006-10-15 @ 08:54:08
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0