Mitt OHEMLIGA projekt

Sådärja, nu är mitt stämpelprojekt inte hemligt längre. :)

Jag höll ju på med en födelsedagspresent till Veronika, eftersom hon är barnsligt förtjust i överraskningar så var det ju bara att göra henne nyfiken. Men visst, jag började verkligen för länge länge sedan men det har varit stiltje många gånger oxå. Jag såg idéen i en stämpeltidning i somras och redan då började idéen gro att jag skulle göra något, sedan blev det klart att det skulle bli till Veronika och sedan började jag.....

Vad är det då jag har gjort? Jo, jag har gjort en liten CD-bok till henne. Valde att göra den blå då jag vet att hon tycker om blått. Sedan var det bara att börja.

58601-68
Det här är framsidan. Stämplarna är från Cherry Pie i huvudsak, texten är från inkywings. Veronika har jag stansat ut med qk, Studio classic, som sedan är glittrat med silver stickles.

58601-69
Nästa uppslag, Bakgrundsstämplar från Hero Arts och Textstämpel från Paperbags studios. Jag har genom hela alltet använt mig av adirondackdynor och då Denim och Stonewashed. Just här har jag använt även Eggplant till bakgrunden.

58601-70
Allt kan ju kanske inte vara blått...... En stämpel från Penny Black som är målad med adirondacks akrylfärger. Bokstäverna är rubons från Cactus Pink.

58601-71
Detta är nog en av mina favoritstämplar. Har haft 3d-lack på kvinnan och sedan satt blåa brads runt om och snurrat runt mörkblå scrappers floss och sedan satt texten SKRATTA med dymo på. För det är ju det jag gör med Veronika, skrattar :)

58601-72
Bakgrundsstämplarna är från Cherrypie och sedan har jag klippt ut en pusselbit som jag duttat blå och sedan haft tjockt embossingpulver på i många lager för att sedan stämpla 'vänskap' (stämpel från inkywings) med gulddyna i.

58601-73
Stämpel från cherrypie och så glitterlim. Textstämpeln är embossad med silverEP och jag tror texten är från inkywings.... Men det kan vara fel. Lite snygga blåa band är ju alltid rätt det oxå :)

58601-74
Här har jag alkoincat och sedan skrivit min hälsning till Veronika. Tja, det är väl inga hemligheter utan du kan väl oxå få läsa :)

58601-75
Baksidan är med stämplar från cherrypie samt inkywings.

Allt satte jag ihop med en mörkblå jumpring som jag knöt några band i. Som den uppmärksamme sett så sitter ju hålet i fel sida för att man ska kunna bläddra naturligt, men det är för att hade man borrat på rätt ställe hade texten blivit förstörd. Så det är rätt, men ändå inte...typ...alltså...liksom.....ehhhh.... :)
Veronika blev glad iaf och det är ju huvudsaken.

Igår var det badminton igen. Jag vann över Anna, förstår inte hur det går till, för jag är ju inte bättre än vad hon är...eller är jag? Eller vet hon att jag är så dålig förlorare att hon låter mig vinna för att det ska bli lugn och ro..... Tja, skitsamma, jag vann ju :)

Efter matchen så åkte jag till den andra Annas affär för att vara med på scrapträff. Fick ett kort gjort bara eftersom jag blev så sen. Hann var med i skissutmaningen med det kortet och vann på lotteriet. Något som inte verkade falla i så god jord. Vann ju förra gången oxå, så nu ska jag inte vara med mer eftersom folk verkar tro att jag fuskar. Hur jag nu skulle kunna göra det eftersom jag inte är inblandad i det på något sätt. Men jag känner att det räcker nu liksom.....

Idag vaknade jag och spratt upp glad i hågen och åkte åter till Annas affär för att hålla i en julkortskurs. Lika roligt denna gång som förra gången. Vilka duktiga tjejer det finns. Jag fick många idéer till mina egna julkort som jag faktiskt har tänkt att jag ska börja med nu. Så var det ju det där med farsdags-grej oxå.... mycket att tänka på.... Mycket att börja med, jag är så dålig på att börja...

Men nu ska jag käka lite mat och sedan får vi se vad det blir i regnrusket....


Kommentarer
Gunvor

Vilket superfint kort du gjort till din Veronika!

Kram, Gunvor

2006-10-21 @ 18:25:22
URL: http://gunvors.blogg.se
Malin

Har sett den "live" och den är ännu mer underbar i verkligheten. Du är ju helt suverän Agneta. Sedan tycker jag faktiskt att vi är bäst som vann utlottningen båda två... fast det stod Malin och Agneta på all lotter :-) Hoppas vi pysslar snart igen!!!

2006-10-21 @ 18:50:47
Chruss

Men vilken läcker CD-bok Agneta!!!
Helt underbar med färgen förståss (japp, jag är en blådåre i dubbel bemärkelse) och stämplarna!
Kram

2006-10-21 @ 20:07:03
VeronikaP

Agneta...... det finns inga ord, med vilka jag kan beskriva hur glad och rörd jag blev över överraskningen du gjort till mig!!
Så mycket arbete för min skull......

Den är så fantastiskt fin, scannade bilder ger den inte rättvisa - du är underbar! Du är min stjärna!! :-)


Du var väl värd din vinst i lotteriet, det är ju ett lotteri och ibland har man tur ibland har man otur...

2006-10-21 @ 22:54:11
URL: http://veronikap.blogg.se/
Theresia

Den där var riktigt fin... En kanon present du gjort till min syster! Vilket arbete!
Jag är också glad att hon har en vän som dig, ett gott skratt förlänger ju livet!!!! Hihihiii

2006-10-21 @ 22:59:05
URL: http://theresias.blogg.se
Hellen

Jag håller med alla andra - en helt underbar present i både utseende och tanke! Eftersom jag oxå gillar blått så smälter jag extra mycket för just färgerna!

2006-10-22 @ 08:09:10
Annelie

Vilken jättefin present! Förstår att hon blev glad, för vem skulle inte ha blivit det!?

En fråga... på baksidan står det "Handgjord av Agneta" har du skrivit det för hand eller...?

2006-10-22 @ 10:58:42
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Jessica

Aaaa gu så snyggt och häftigt. Blidde helt såld ju på din cd bok...

Hoppas att du har en toppen helg.
// Jessica

2006-10-22 @ 12:00:23
URL: http://gurkiss.com/wp
Gunilla "nillisen"

Åh vilken helt underbar CD-bok! Förstår att Veronika blev glad:)

2006-10-22 @ 13:02:41
URL: http://nillisen.blogspot.com
Jessica

Hej igen :)
Jag har lagt in den scrappen jag höll på med på efit dagen på bloggen. Men den blidde inte riktigt klar och sen blir inte mitt hälften så snyggt som ditt. jag är nybörjare och jag vet inte. Jag är nog lite rädd än så länge för att prova mig på eller någe vet inte.

Ha det så bra
Kram Jessica.

2006-10-22 @ 16:11:27
URL: http://gurkiss.com/wp
Annelie

Här är frågvisa jag igen. Var kan man beställa en sådan stämpel. Är sugen på att beställa en till mig själv. Är ju helt perfekt att kunna "märka" sina alster man skickar iväg.

Tack för att du svarar så snällt och snabbt!

2006-10-22 @ 17:00:22
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Rosette

Så fin den blev Agneta! Tycker du målat PBmössen med tårtan väldigt snyggt! Hela boken är väldigt snygg och genomtänkt.

2006-10-22 @ 20:48:54
Anna

WOW vilket kort!!!
Skitsnygg helt enkelt!

Kramen Anna

2006-10-22 @ 22:54:13
URL: http://annastenman.blogg.se/
Eva-Lena (spoketlaban)

Vilken fantastisk present du gjort. Förstår att den blev uppskattad.
Ha det gott
Kram Eva-Lena

2006-10-24 @ 05:57:55
URL: http://www.evalena.blogg.se
Anna-Karin

Den är ju helt underbar!
Så fint du gjort till Veronika! Förstår hennes gläjde över denna

Kram

2006-10-24 @ 22:01:38
URL: http://koysdagar.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0