Stefan Sundström

Igår var det då dax att traska till Arena för att se Stefan Sundström, denna turné gör han med band och det är ju inte det vanligaste. På Stefans hemsida står det  "Va vi ska göra ihop vet vi inte riktigt, men både spröda små visor med ackompanjemang av cello, flöjt, kanske trumpet och piano, samt även lite skumpigare saker med elektrisk gitarr och dunka dunka utlovas." Ja det är väl ganska bra skrivit.

Jag själv tycker ju att Sundström är riktigt riktigt bra och live är han toppen. Roligt mellansnack (som oftast sjöngs det med) och bra låtval. Mycket låtar från senaste plattan, men självklart kom gamla låtar om Sabina fram. hur skule något annat vara möjligt. När de sedan drog igång 'Babyland' så var det helt underbart, det är ju en klar favorit hos mig. Att de oxå körde 'Nån har slagit upp ett hål' kom som en överraskning att det sedan var ett hål över Arena i Karlstad gjorde ju allt bara bättre :)

Han är ju rätt roliga med det där, att han omformar texterna på plats och gör det väldigt bra. Han påminner mig om min kollega B de B, i just det avseendet :)

Som 'förband' var det Nina Ramsby & Martin Hederos och det var väl inte min favorit direkt. Det kändes segt och mest som en väntan på Sundström. Men när Stefan och Nina sjöng 'En näve näring' så kändes det väldigt bra att hon var med.

Som avslutning sa Stefan 'TACK, jag känner mig trött, glad och lite full' och det var väl precis så det var. :)

Mattias tog några bilder med sin mobil. Inte världens bästa kanske, men om ni kisar lite så ser ni kanske att det som är ljust är människor :) Tack Mattias för bilderna!

58601-113
Vanja Renberg, Stefan Sundström, Nina Ramsby (spelar tvärflöjt, passar till allt liksom...)

58601-112
same same, but different.

58601-111
Robert Dahlqvist och Stefan rockar loss.

58601-110
Tror bestämt att det är 'En näve näring'

58601-109
I så fall är det ju det här oxå.....


Kommentarer
Gunvor

Jag är ingen fan av Stefan Sundström, men jag är glad att du har haft en härlig upplevelse!

Kram, Gunvor

2006-11-19 @ 18:28:40
URL: http://gunvors.blogg.se
Helena

Ah, vad kul du haft! Din favourite som håller spelaren het dygnet runt *fniss*

2006-11-20 @ 14:09:40
URL: http://helenasscrap.blogspot.com
Abellinn

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2009-10-08 @ 11:10:03
URL: http://abellinn.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0