Vecka 39 - Vatten

Veckans tema har varit Vatten. Ett rätt enkelt tema egentligen, men jag har ju glömt bort att fota så det blev ändå lite stressigt idag. :)
 
Här kommer veckans triss.
 
Det är så underbart att bo i en stad med vatten. I lilla Tranås där jag är uppväxt rinner Svartån genom stan och här i Karlstad finns ju både Klarälven och närheten till Vänern. Jag tycker det är vilsamt, rofyllt men framför allt vackert. Helt otroligt vackert rent av! Det här är ett stenkast (om man kastar riktigt långt...) från där jag bor.
 
Jag blev inspirerad av Gunvor när det gäller detta fotot. Hon hade tagit ett så vackert foto där det speglade sig så fint i vattnet. Här har vi en vattenpöl från senaste regnet, det märks att hösten äntligen är här! Löven faller ner, och färgerna blir annorlunda. Men titta vilka vackra stammar, både i vattenpölen och på riktigt.
 
Varje kväll så gör jag om vatten till te. Jag är helt otroligt nöjd med min kanna som införskaffades på loppis i somras. Perfekt storlek för ett par tre muggar te. Det finns nog inget som jag dricker så mycket av som te. Vatten i all är, det är jättegott.....men inte varmt. Så då blir det te istället.
 
Sådär, veckan är klar och jag tror att jag är redo för nästa vecka. Både fotomässigt men även rent personligt och yrkesmässigt. Jag har massor med tankar på både ena och andra planet, nu ska man bara orka att genomföra dem :)
 
Dagens plus: Vackert väder och fika med vänner.
Dagens minus: Mina nybakta makroner var inte speciellt goda...
Dagens fundering: Hur skulle jag ha förberett mig för morgondagen?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0