Vad händer med tiden?

Just nu känns det som om jag går och lägger mig på måndagkväll, vaknar på fredagmorgon. Lägger mig på fredagkväll och vaknar på måndagmorgon. Jag blinkar och det har gått två timmar. Vad är det som händer? Eller har min hjärna påverkats av alla sjukdomsbaskilusker som härjat i min kropp senaste tiden? Börjar återgå till det normala nu så kanske kommer jag snart ikapp med allting?
 
Tänkte blogga lite fmsfoton, såg till min fasa att jag inte gjort det på jättelänge.... Ska försöka bättre mig på den fronten. Ska sluta leta enhörningar och regnbågar!
 
2013-02-23 A word
Ett ord, två ord.....jaja....så blir det ibland. Träffade Diana och tog en stor mugg te på Waynes (även känt som Weines...). Trevligt att träffas och prata och bara hänga lite. Snart dags igen. Även om vi umgås på msn och whatsapp hela tiden så träffas vi väldans sällan. Så det är kul när vi kan pussla ihop våra scheman och verkligen träffas.
 
2013-02-24 Cloud
Efter många långa gråa dagar så fick vi äntligen se blå himmel. Vackert och med löfte om våren!
 
2013-02-25 On your bedside table
Böcker, böcker, böcker. Det här är den olästa sidan.... Ja....jag längtar till sommaren då jag tar mig tid att läsa. Just nu lyssnar jag ju på många böcker, för att hinna göra annat under tiden. Helt galet! Man ska ju prioritera läsningen. Är otroligt glad över att vi läser 15 minuter varje dag med eleverna på skolan. För då får jag ju lite läst oxå. Perfekt!
 
2013-02-26 Quiet
Ibland vill jag trycka "mute" på hela världen.
 
2013-02-27 Playing
Fritz tror att alla servetter måste strimlas i molekyler. Även hushållspapper och toapapper får samma behandling om han får chansen. Det är helt hopplöst! Jag blir vansinnig på honom, men vad hjälper det? Oftast kommer jag ihåg att lägga undan men ibland glömmer jag. Just den här servetten har han inte hunnit leka med så länge...
 
2013-02-28 Upside Down
Ibland är Fritz borta. Jag vet ju att han är kvar i lägenheten, men jag kan inte hitta honom. Jag kan leta och locka hur länge som helst, inte spår av honom. Jag kan vända upp och ner på hela lägenheten. Vissa gånger så vänder jag mig bara om och då sitter han dr på golvet och tvättar sig....som om ingenting har hänt. Ibland hittar jag ett par gosiga tassar som sticker ut från något mysigt ställe.
 
2013-03-01 L is for.... Lyx i vardagen
Efter ha varit sjuk en längre tid så tyckte jag det var trevligt med att känna vad saker och ting smakar. Så det blev lite jordnötsringar och äppeljuice i vinglas och tända ljus och lite TV. Orkade inte så mycket mer, men det kändes skönt och lite lyxigt...
 
2013-03-02 I made this
En kompis fyller år och vad passar bättre än just färgen röd till honom, på alla möjliga sätt.
 
2013-03-03 Key
Bilen har fått lite kärlek denna dag. Bytt glödlampor och fyllt på spolarvätska. En tvätt vore välbehövlig....det får det bli längre fram!
 
2013-03-04 Lucky
Det är de små sakerna som gör att man är lycklig. Efter sjukdom och lov kom jag tillbaka till jobbet och hade då fått denna vackra teckning av några elever. En liten grej som får mig att inse att jag är otroligt lyckligt lottad som har ett så bra jobb. Visst, vissa dagar känns det inte så, men på det stora hela så har jag faktiskt världens bästa jobb.
 
2013-03-05 Under
Efter en händelserik dag är det skönt att krypa ner under täcket.
 
2013-03-06 Chair
Arbetsstolen är grön och fin.
 
2013-03-07 Fear
Spindlar. De är äckliga och lömska. Svårt att fota några såhär års.....men här frodas de under de varma månaderna.....Blärk!
 
Sådär! Det får räcka för den här gången!
 
Dagens plus: Fika på Skåreberget
Dagens minus: Vetskapen att det är dags att göra rent golvbrunnen i duschen....
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0