Härliga söndag!

Har gjort lite beställningskort idag och ska nu ta tag i lite paketinslagning och sånt pyssel. Borde väl städa egentligen, men jag vet ju hur det slutar när jag pysslar. Det blir grejer öerallt, så städningen får bli sen, när jag är klar med allt. Har många kort att göra nu, eftersom jag har skjutit på det ett bra tag. Har en plan att börja med att göra julkort på semestern, men det slutar väl med att jag sitter där runt lucia och har inte ett enda julkort klart. :)  Men det är kul att göra kort igen, har ju scrappat den senaste tiden. Känns skönt att återupptäcka stämplarna lite. Hittade även ner i embossingpulvren. Det blir ju jättefint! Visar upp korten framöver.
 
Nu kör vi lite vardagsfoton. :)
 
2013-04-22 Blurry
Mitt lila favoritlack har varit borta. Har inte förstått var det har varit. Denna dag hittade jag det! Det stod med de andra lacken, men det har sett blått ut så jag har inte ens kollat mer på det. Så det kändes bra att hitta det och så på med lite glitterflakes så blir det perfekt.
 
2013-04-23 Time
Min väckarklocka ringer bara på ojämna tider. En fix idé jag har. Vet inte riktigt varför, men det känns inte bra med jämn siffra. Till och med när jag en natt ställde nytt alarm i sömnen var det udda siffra på slutet. Det är rotat långt in i mig. Antagligen skulle det gå lika bra med vilken siffra som helst på slutet... 05.23 är min vanliga vakna-tid, de andra två tiderna ändras till lite vad som helst beroende på. Ska bli skönt med semester och slippa 05.23 ett tag. :)
 
2013-04-24 I saw this person today
En vanlig jobbdag. Träffade kollegor och elever på världens bästa skola.
 
2013-04-25 Life is ******
Life is good! Var på kurs i Stockholm ihop med Stefan. Lite lunchpaus i solen vid Piperska Muren. Dagen var fylld av inspiration och idéer. Det kändes liksom självklart allting, bara man fick koll på grejerna. :)
 
2013-04-26 Childhood
Det här är första sidan med foton i albumet som bara handlar om mig. Mamma och Pappa har gjort ett jättefint album och det är jätteroligt att bläddra i det.
 
2013-04-27 Earth
Ibland är världen obeskrivligt stor; lika ofta får den plats i en tändsticksask. Konstigt det där!
 
2013-04-28 My Sunday
Söndagar betyder ofta jobb för mig. Jag försöker alltid hålla fredagen och lördagen fri från jobb hemma, men söndagen måste jag använda till jobb. Just denna söndag var det matteböcker som rättades.
 
2013-04-29 I wore this today
La ner mycket tid på mina naglar denna dag. Jag gjorde water marble nails. Det tar rätt lång tid, men det blir snyggt. Först måla dem vita (underlack + två lager vitt) sedan tejpa alla naglar, göra mönstret, nagel för nagel. Rengöra alla fingrar. På med överlack. Ja....det tar tid. Denna dag jorde jag det i lilafärg, det blev inte alls lika bra som när jag gjorde det i blått. Man lär av sina misstag :)
 
2013-04-30 Glasses
Åkte till Kristinehamn för att fira Maria på 40års-dagen. Solen sken så glasögonen var ett måste.Köpte nya lila inför den här säsongen. Nu är jag inte helt nöjd med dem, de åker ner lite väl mycket på näsan. Men men....de är ju lila :)
 
2013-05-01 I bought this!
Trevlig fest kvällen innan, med mycket vin och skratt. Sov kvar i Kristinehamn och hade en lugn förmiddag, återigen många skratt. Tanken på vin lockade dock inte alls. :) Hjälpte till att städa lite och på hemvägen så blev det lite smågodis och en baktidning inköpt. Resten av dagen blev slapp och slö.
 
2013-05-02 Morning Ritual
Måla lite i ansiktet. Min favoritögonskugga för tillfället. Har massor andra, men kommer alltid tillbaka till det bronsiga. Mina ögon blir ju så blå då, så det är väl därför.  :)
 
2013-05-03 This is really good!
Att krypa ner i sängen på fredagskvällen (rätt tidigt för man är ju helt slut efter veckan) och bara vetskapen att klockan inte ringer löjligt tidigt dagen efter gör detta till en mycket bra stund.
 
2013-05-04 In my cup
Det är mest te i min kopp. Alltså kan man ju säga This is my cup of tea. He he he!
 
2013-05-05 Paper
Stämplar mina naglar och då behövs det lite papper som skydd. Det blir mycket kladd men ett väldigt snyggt resultat.
 
2013-05-06 Broken
Förvånansvärt många elever har mobiltelefoner som ser ut såhär.
 
2013-05-07 Something beginning with F
Föreläsning i Åmål. En härlig dag som skolverket bjöd på. Det var olika forskare som pratade om vad de forskade om i dagsläget. Mycket spännande och intressant. Det var även trevligt att träffa före detta elever.
 
Dagens plus: En härlig söndag.
Dagens minus: Blockering i pysslet till att börja med.
Dagens fundering: Varför inte bara rensa bland vännerna på fb utan att först skriva att man ska göra det? Vad är vitsen med det??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0