Våren är här.....eller nästan iaf!

Det har varit många soliga och härliga dagar nu. Snön smälter snabbt nu. Det är faktiskt riktigt skönt. Jag har väl inget emot vintern, men nu när solen värmer och fåglarna kvittrar och ljuset kommer tillbaka.....ja då känns det himla skönt faktiskt.
 
Tyvärr har jag varit sjuk, alltså sjuk på riktigt. Jag vet att jag gnäller om det och jag vet att det finns de som har det värre. Men jag har aldrig varit såhär sjuk såhär länge i hela mitt vuxna liv. Det har varit helt värdelöst. Men nu tror jag att det är borta och bra. I fredags när jag kom hem från jobbet var rösten mycket ansträngd och halsen kändes konstig. Så den här helgen har jag varit mest tyst och jag har druckit massor med te. Så hoppas vi på det bästa. :)
 
Jag har ju inte ens orkat blogga (förlåt Linnéa!!!!) men nu försöker vi komma ikapp lite.
 
2013-02-18 Something you don't like
Att vara hemma från jobbet för att man är sjuk. Det stressar mig löjligt mycket. Jag vet mycket väl att jag inte är så unik att jag inte kan ersättas på jobbet, jag har ju planerat lektionerna och allt är under kontroll. Men det är så mycket mer än bara fixa lektionerna jag behöver göra på en dag. Denna dag orkade jag mest ligga i sängen eller soffan och sova och göra inget. Lagom kul!
 
2013-02-19 I am...
 
...reading. Är så glad att jag har upptäckt böckernas värld. Får tacka mina föräldrar i första hand och andra viktiga vuxna i min barndom i andra hand. Har föräldrar som läser mycket och det har väl smittat av sig. Jag försöker läsa lite varje kväll innan jag somnar, ibland går det bra ibland är jag för trött. :) Nu lyssnar jag en del på böcker, fick för mig att jag hade för lite tid och att jag behöver göra två saker samtidigt hela tiden. Men det är så himla bra att jag jobbar på en skola där vi anser att bokläsning är viktigt så vi läser 15 minuter varje dag med eleverna. Ofta passar det in i mitt schema så jag får läsa (det är ju för elevernas skull, inte för min ;) ). Det är härligt att få dela läsandet med andra. Hoppas vi kommer fortsätta med detta fram till sommarlovet, eller varför inte jämnt?
 
2013-02-20 Where you stood
In i hallen, klappa katten, ta av sig skorna....bara låta dem stå. Denna dag gick jag rakt till sängen och la mig. Frisk? Näe, inte helt.....
 
2013-02-21 Full
Väskan var fullproppad med jobbgrejer. Orken finns inte. Måste ta tag i det, men inte denna dag.... Ett par alvedon och soffan var det som orkades med denna dag.....
 
2013-02-22 Makes you smile
Det här är det första kortet jag gjorde när jag hittade hobbyn jag fastnat för. Jag har även fler snarlika här hemma. Jag hade väl inte så mycket grejer att välja på i början. Detta är den första stämpeln jag köpte och jag var så nöjd och stolt över detta kort. Nu när jag tittar på det så kan jag inte annat än le.... Men det är kul att ha det kvar i alla fall.
 
Nu får det räcka för idag.....dags att sova ett par timmar!
 
Dagens plus: Rättningshögen har minskat (tyvärr inte försvunnit)
Dagens minus: Ångest och dåligt samvete. En kombo som är totalt värdelös!
Dagens fundering: Hur ska jag få allt att gå ihop?
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0