Kavajkort

Fick beställning på studentkort och det var till 3 tjejer och 1 kille. Det är alltid svårare att göra kort till killar, så jag kollade runt på nätet och hittade då den här sidan som visar hur man gör ett kavajkort. http://hanglar.blogg.se/2009/july/jacket-card-with-tutorial.html
 
Så här kommer mitt första kort
 
Tyckte att blått kändes studentigt. Jag har inte satt några magneter i skjortkragen, mina magneter blev för stora och klumpiga tyckte jag. Jag lät istället kavajen hålla ihop skjortkragen.
 
Tyckte att en prickig väst blev fint. Är ju svag för det prickiga. Hittade till och med ett litet fickur som passade.
 
Så blev det utfällt. Embossade texten i turkost. Det där med att embossa borde jag göra oftare, för oj vad många snygga embossingpulver jag har!
 
När detta blev klart så blev jag väldigt nöjd med det. Det var en kul vikning att göra, så det komemr nog bli fler. Jag gjorde ett till en kollega som gick i pension nu vid sommarlovet.
 
Här blev det ett brunt istället. Jag gjorde här så att västen syntes när kortet var stängt. Man får prova lite vilket man tycker bäst om.
 
Gillar det bruna ihop med en ljusblå slips. Man kan ju även ta en färgglad väst som bryter av lite. Man kan variera hur mycket som  helst.
 
Så blev det när man viker ut det.
 
Så om du har en man i din närhet som behöver ett kort så rekommenderar jag att du provar detta. Det var roligt att göra, lite pilligt, men inte så att det känns hopplöst svårt.
 
Dagens plus: IKEA-inlöpen och de planerade inköpen.
Dagens minus: Trasig tvättmaskin i tvättstugan.
Dagens fundering: Hur ska jag göra när min braiga plan helt plötsligt inte verkar vara bra längre...
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
lenislenis

Tjusigt! Gillar också den vikningen!

2013-06-25 @ 00:03:33
URL: http://lenislenis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0