Så skönt att ha hittat tillbaka

Jag har hittat tillbaka till pysselbordet och det känns skönt. Det har varit lång tid när jag bara har gjort måste-grejer, men nu har jag gjort lite grejer bara för att jag vill. Ska försöka hålla kvar det. Ibland känns det som om jag borde göra något "viktigare", men vad är viktigare än att göra sådant som man mår bra av?

Jag har gjort en sida i min artjournal. Långsamt går det framåt med den. Blev jobbigt när jag blev så nöjd med första sidan, och så missnöjd med andra sidan.

Här är den senaste sidan. Inte helt otippat går den i turkos. Jag kikade runt lite på nätet och fick inspiration. 



Svart akrylfärg, turkos sprayfärg, minipärlor, glitter. 


Lite skuggtryck, men det blir lätt lite tokigt när man tappar stämpeln på sidan. Det är det som är det läskiga med att stämpla rakt på sitt alster... Ska nog kika på stämplar från cherrypie, jag gillar ju dem. Inte för att jag behöver fler stämplar, men just nu är jag i en stämpelfas. 



Gjorde i ordning ett kuvert som jag ska posta imorgon. Den tag-stämpeln var en av de första jag köpte. Har inte använt den så mycket. Men visst piggade det upp ett tråkigt vitt kuvert? 




Gjorde ett grattiskort till min svägerska som drog till med att fylla 40 strax efter nyår. Bästa åldern i år, kan man ju säga :) provade en ny stämpel som jag köpte från octoberstamps när det var rea. Det är en fin textstämpel att ha på insidan av kortet. Jag räknar med att använda den många gånger. Jag gillar att göra distressrutor. Så jag visar väl ett par såna till...





Det är kul att vara igång igen. Känner att jag har kommit tillbaka till det här med tekniker och det känns bra. Ibland måste man ta sig tid för att ägna sig åt sin hobby. Så nu kommer det bli kompishäng med pyssel, det är redan bestämt.

Har fått foton av min bror som jag känner att jag vill scrappa. Så nu ska foton framkallas. Det kanske blir lättare med nya foton?

Vad mer har hänt senaste tiden? Jag har varit i Falköping på schemaläggningskurs. Något som jag länge har varit nyfiken på. Något som vissa kollegor hävdar beror på en störning i hjärnan 😜 Ett bra schema är viktigt, både för elever och lärare. Men det är inte så himla enkelt! Kursen var ju mest hur själva programmet fungerar, och det verkade inte så komplicerat. Men ändå känns det som om jag tagit fan i båten. Men enligt talesättet är det ju bara att ro honom i land.... Har fått tjänstefördelning för läsåret och schemafilen för detta läsåret. Har kikat lite på det i helgen. Försöker att förstå hur saker och ting hänger ihop. Det stora problemet är nog att få salarna att räcka till. 

Det här är alltså föregångaren till dataprogrammet. Ja, jag är nog en bakåtsträvare, men kolla vilken överblick! 


En sån tavla på köksväggen och man skulle kunna klura och fundera året runt och få fram ett schema. Jag vet inte. Men den totala översikten tilltalar mig. Nu är det ju inte bestämt att jag verkligen ska lägga schema, men det var en kul kurs och min förståelse för låsningar i schemat har i alla fall ökar. 



Bilen har blivit ett kapitel för sig. Trasig. I Säffle. Men nu är den snart hemma igen. Jag längtar! Även om jag har storhandlat (?) med Finemang och fått låna bil ett par dagar av Jan och Linda (nejdå, inte som förra gången! Jag lovar!) så känns det bra att få hem den igen. Ska klappa extra mycket på den då. 

Nu har jag kollat klart på kvällens film och det är dags att sova. Ska bara måla naglarna...

Dagens plus: Har fått mycket gjort här hemma.
Dagens minus: Har inte lyckats göra frysmönster på papper. Ger upp!
Dagens fundering: Dags att klä om sänggaveln?

















Kommentarer
Gunvor

Å vilka härliga stämplade alster! Jag älskar det översta (trots att turkos inte är en av mina favoritfärger)!

2014-01-26 @ 22:18:41
URL: http://gunvors.blogg.se
finemang

storhandlat.
really?

2014-01-26 @ 22:25:39
URL: http://finemangskansspace.wordpress.com
finemang

storhandlat?
really!

Svar: Kanske inte storhandlat riktigt..... men......eh......ja :)
Agneta

2014-01-26 @ 22:26:05
URL: http://finemangskansspace.wordpress.com
finemang

kommentarskontroll?
really?
mvh upprepar mig!

2014-01-26 @ 22:26:41
URL: http://finemangskansspace.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0