Dags att skaka liv!

Dags att skaka liv i bloggen, mig själv och mina idéer. Känner ni igen det? Nya livet börjar vid nyår? Jag tänker såhär, jag behöver inte börja ett nytt liv, jag ska bara förbättra det liv jag redan har, för hur det än är, det är ju rätt bra det liv jag har redan nu! :)
 
Det har hunnit hända en del sedan sist, konstigt vore det väl annars. 2013 är förbi och nu välkomnar jag 2014. På fotofronten har jag och Diana nu släppt fmsphotoaday och gör typ samma sak, fast vi bestämmer våra egna teman. Diana har valt tema för januari och jag väljer för februari. Ska väl börja med den listan snart... Jag kommer inte blogga alla dessa foton, det var det som tog lusten ur att blogga 2013. För dig som är intresserad så finns alla foton på instagram :) För dig som inte är intresserad, det kan hända att det dyker upp foton här som kommer från adfoto (vår egna # ...... åtminstone trodde vi det....)
 
Förra året avslutade jag med löjligt ont i ena hälen. Alltså på riktigt jätteont. Min lösning på problemet, googla lite och sedan prata med skolsyster. Vi var överens om inflammerad hälsensfäste. Jag smorde därför hälen med voltaren gel. Hur bra var det? Inte bra alls! Helt värdelöst skulle man kunna säga. Eller som min bror sa "Tror du själv att det blir bra att stryka några krossade värktabletter utanpå?". Övergick därför till antiinflammatoriska tabletter häromdagen. Det är ju grejen det!
 
Läste bipacksedelen noga. Det ska man ju göra....men kanske ändå inte. Det var rätt mycket biverkningar, även om en del var sällsynta. Men trötthet och illamående har jag drabbats av, och några till. Men vad spelar det för roll när smärtan är borta. Löjligt snabbt gick det.Jag ska alltid ta tabletter först, eller åtminstone ta Linda som min personliga vårdrådgivare. :) Så ett par dagar till med tabletter och sedan är jag som vanlig igen. Lovely!
 
Igår bestämde sig min comhembox för att dö en liten smula. Det var inget större hopp om livet. Så idag tänkte att det var lika bra att ringa comhem och prata med dem. Tänkte att de kanske ville veta vad det var för box jag hade så jag kollade på hemsidan. Hittade den till sist....
 
Erkänner att det var inte första rubriken jag letade under.... Det är väl dax att uppgradera hela det där tv-grejset..... vem mer än jag har tjock-TV? Eller som Mattias brukar säga till mitt gudbarn när de är här "Titta Hannes! Har du sett vilken konstig TV Agneta har. Har du sett någon sådan förut?". Men det tar emot att slänga något som faktiskt fungerar... Vi får väl se vad det blir framöver. Nu har jag ju Netflix och kikar ju en del på datorn istället. Såg precis reklam på TV om hbonordic....kanske passar den mig bättre än netflix? Herregud, alla dessa val jag ställs inför dagligen.
 
Har ägnat lite tid åt att dricka te och kolla på serien Oranage is the new black. Riktigt bra serie, hoppas det kommer en säsong till snart. Har nu sett alla avsnitt och har gått över till House of cards, verkar riktigt lovande det med. När det finns så mycket bra att se, varför går det då mest skräp på TV?
 
När det var jullov så hade jag så många planer på vad jag skulle göra. Rätta matteprov, konstruera vettiga matriser för arbetsområden, göra mattefilmer, uppdatera alla rum i vår lärportal, super-storstäda lägenheten och såna där grejer. Vad blev det i stället? Var länge i Tranås hos mina föräldrar och mina vänner där, ett stort lugn infann sig inuti mig. Ett lugn jag inte har kännt på väldigt länge. Har haft en höst där jag har låtit saker och ting snurra på i ett oerhört tempo och jag har inte alltid mått bra av det. Men Tranås fick mig att komma ner i varv, på bara ett par dagar. När jag sedan kom hem till Karlstad igen så gjorde jag inte de där jobbgrejerna, jag tittade inte ens på dem. Det hinns med längre fram. Jag fyllde mina dagar med att umgås med mina vänner, läsa böcker, mysa med Fritz och ta dagen som den kommer. Vilken grej! Så borde man göra oftare. Men så började jobbet igen och det känns som om jag ligger efter lite. Ska försöka vara ikapp snart. Jag är övertygad om att jag gjorde rätt val på lovet. Bara idag har jag hunnit med att tvätta, mangla lakan, frosta av frysen, röja ur ett par skåp i sovrummet, fixa matlådor, umgås med vänner, rätta matteprov och slappa en stund med Fritz. Så har jag spelat Jelly Splash, hur någon har lyckats klara bana 75 är för mig en gåta. Hur är det möjligt? Så jag har haft en riktigt bra dag, det gäller att prioritera!
 
Nu prioriterar jag sängen, imorgon piper kloclan tidigt. Är övertygad om att det är kallt som attsingen imorgon bitti, så tina lite bil, skrapa lite rutor står med på schemat. Bortsett från såna smågrejer så välkomnar jag snön och vintern. Det blir ljusare, fluffigare och vackrare, så det så!
 
Dagens plus: Allt jag har hunnit göra
Dagens minus: rinnsnuva
Dagens fundering: Telefon? Bredband? TV? Hur mycket pengar är det värt? Vad behöver jag, på riktigt?
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0