Vänskap

Det där med vänskap är inte så enkelt som man kan tro, eller ibland är det faktiskt det. Det är allt lite mystiskt det där... Vad är det som gör att någon blir ens vän? Likheter? Olikheter? Bådeoch?
 
Jag önskar att jag förstod hur allting hänger ihop. Man skulle ju kunna tro att man fattar sådant när min blir vuxen eller åtminstone äldre, men än så länge har det inte inträffat för mig. Kanske är inte det konstigaste vem man är vän med, ibland är det konstigare att de man en gång kallade vän inte längre är det. Jag har de allra bästaste vänner man kan tänka sig ha, en del bor nära en del bor långt borta, en del är gamla vänner en del är nyfunna. Alla av dem får mig att må bra och jag behöver dem, man borde väl säga det till dem lite oftare.
 
Ibland försvinner vänner ur livet, på gott och ont, ibland på mitt eget initiativ ibland på någon annans initiativ. Oftast blir jag ledsen över det, även de gånger det är jag som tar ett par steg tillbaka. Vänner är något viktigt och man ska vara rädd om dem, men ibland funkar det bara inte. Men man ska fokusera på de som är kvar, de som man kan skratta med, gråta med eller bara hänga med. De andra kanske inte behövs?
 
Idag har jag varit på universitet och hållt i en kort föreläsning om temadagen "Brott och Straff" som vi genomförde på jobbet förra året. Föreläsningen gick bra, trots allt pirr i magen. Eller var det just pirret som gjorde att det blev bra?
Hade två kassar packade med material med mig.
 
Så hade jag tre workshops där jag visade laborationer och upplägg för dagen som jag, Annelie, Caroline, Eva och Sofia jobbade fram förra året. Då jobbade vi en positiv spiral och nu när jag har jobbat med det här och tagit fram info till den här dagen så kände jag det positiva komma tillbaka igen. Under dagen idag så fick jag mycket beröm för vårt jobb och fick höra att vi inspirerade andra. Vilken komplimang! Själv blev jag inspirerad av robotbyggande.
Vem vill inte ha en liten robotkanin? :)
 
Det vore kul att jobba med det på skolan på något vis. Det är så skönt när dagen flyter på det blir som en stor positiv snöboll som rullar bakom en och vips blir man golvad av den och så rullar man in i den stora bollen och allt man ser är liksom något positivt. Skönt att snöbollen inte kommer att smälta på ett tag! :)
 
Dagens plus: Kommentaren "Du har gjort mig lycklig idag" efter föreläsning och workshop.
Dagens minus: Jag kommer inte på något.
Dagens fundering: Födelsedagskalas. Inte födelsedagskalas. Födelsedagskalas. Inte födelsedagskalas.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0