Betygshelgen har varit ovanligt lugn

Jag vet inte vad det är som har hänt. Detta är den första betygshelgen på alla år som jag har jobbat som det känns som om jag ligger i fas. Samtidigt som det känns otroligt skönt känns det som om det är något lurt. Som om jag har glömt något. Har satt betyg och rättat prov, får in lite mer prov och inlämningar imorgon. Sedan ska allt vara klart. Eller ja, det är en del som man måste göra men ändå. Men återigen käns det som om man har ett sommarlov inom räckhåll. Dax att planera lite vad man ska göra under sommaren.
 
2013-04-05 Something good
En fika hos Helene i Forhaga kan väl aldrig vara fel? Om man sedan lägger till att vi satt ute i solen så blir det ju bara ännu fler pluspoäng. Lite kyligt var det dock, så en filt kom väl till pass.
 
2013-04-06 Air
Han bryr sig egentligen inte om det där med att vara ute. Inte som de andra katterna jag har haft. Men när man öppnar balkongdörren på glänt och och släpper in den där vårluften som värms av solen så blir han nyfiken och sniffar i sig alla spännande dofter som säkert kommer in.
 
2013-04-07 Dreamy
Det där med att drömma mardrömmar är klart överskattat. Jag gör det inte så ofta, men det är hemskt att vakna av den där tryckande panikkänslan. Köpte för längesedan en tavla (som nu har trasigt glas) som jag tycker mycket om, tanken på att även spöken har mardrömmar känns liksom bra.
 
2013-04-08 On your plate
Lax och rödbetor (även palsternacka denna dag) och fetaostklet. Det är ju helt sjukt gott. En grill vore trevligt, så man kan grilla laxen. Kanske kan bli ett sommarinköp? :)
 
2013-04-09 Tiny
Ny telefon = ny sladd. Så klart! Dumt att jag köpte nya laddsladdar till den gamla telefonen väldigt nyligen....
 
2013-04-10 A place
Det började med att jag ställde upp Sixten där när han var kattunge, sedan blev det hans favoritplats. Soffan blev ju mindre snygg iofs. Så när Fritz flyttade in hos mig tänkte jag att han minsann inte skulle ha den ovan att sova där. Men han hittade dit av sig själv, och gjorde gropen ännu djupare. Har nu bestämt mig för att köpa ny soffa, försöker bara lösa transport av gamla och nya och hej och hå. Ett sommarprojekt!
 
2013-04-11 Detail
Min fina träskulptur. Bryr mig inte om vad andra säger om den eller kallar den för. Jag gillar den! Har alltid gjort det! Det är Calle Örnemark som har gjort den, bara det! :)
 
2013-04-12 In the middle
När jag var två år så la jag händerna på ugnsglaset och brände mig ordentligt på handflatorna. Här har mina bröder gjort fina teckningar till mig, antagligen efter att jag kom hem från sjukhuset eller så..... Jag minns ju inte hur det där var.
 
2013-04-13 View from your bed
Inte så mycket mer att säga. Så ser det ut....
 
2013-04-14 Water
Isen börjar försvinna och snart är det öppet vatten på hela pölen. Svanparet har återvänt och det blir väl ett gäng svanungar även år. Maffiga fåglar det där.
 
2013-04-15 Alone
När man har världens bästa katt behöver man aldrig vara ensam. Men ibland vill man ju vara ensam och ibland vill jag absolut inte vara ensam. Tänk att samma ord kan rymma så motstridiga känslor.
 
2014-04-16 Your favourite colour
Piffade till min lärarkalender lite. Valde lila. Tycker det är en väldigt fin färg, jag gillar den massor och har alltid gjort det. Men favoritfärg? Svårt att välja, jag har så många färger jag tycker om. Det beror på. Men det som är typiskt är väl att jag gillar starka färger.
 
2013-04-17 Busy
SETT-mässam i Stockholm. Föreläsningar och massor med grejer att titta på, fundera på, titta på igen. Massor att ta till sig, eller rata. Ja.....spännande. Vissa saker tar jag till mig och tänker prova när jag kommer tillbaka till jobbet.
 
2013-04-18 Hello!
Trevlig filur i mitt badrum.
 
2013-04-19 Button
Köpte dessa vackra knappar för längesedan. Jag skulle ha dem till ett pysselprojekt, men det blev inte så. Sedan har de bara legat där. De har hamnat i kategorin "nej, inte kan jag ta de där. De är ju så fina och jag har ju sparat dem till något speciellt.". Så det kanske kan bli en bra utmaning till mig själv. Att verkligen använda dem.
 
2013-04-20 On your mind
Det var ju rätt skruttigt väder förra sommaren, men jag satt inte på min balkong. Jag trivdes aldrig med det där gröna av någon anledning. Vill göra nytt till denna sommaren. Piffa till det helt enkelt. Frågan är ju bara hur jag vill ha det...
 
2013-04-21 Fire
Tänder ljus och njuter. Men snart är det ljusa sommarkvällar och då behövs ingen eld.
 
Sådär, lite foton från min vardag.
 
Dagens plus: Att stressen inte är så pressande i år.
Dagens minus: Blev osäker på om de nyinköpta blommorna verkligen blev bra.
Dagens fundering: Lite betygsfunderingar har det allt blivit!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0