Syrendoft och sommarregn

Det sägs att bästa tiden är "mellan hägg och syren". Men det här året har det ju gått rekordsnabbt. Knappt hann häggen slå ut i blom förrän syrenerna började blomma.... Efter en lång väntan så blev det vår, försommar och sommar på en gång. Det är härligt med värmen och allt det gröna. Så är det bara ett par veckor kvar till sommarlovet. Åh hej vad snabbt det går! Men för att tänka tillbaka lite så kör vi lite fmsfoton från slutet på mars och framåt :)
 
2013-03-25 In my drawer
Har en låda full med inslagningspapper och snören och grejer för att göra paket. Det finns så mycket fint att köpa och jag köper mer än gärna nytt. Men nu börjar det bli dax att använda det som finns i lådan, det får inte plats mer i lådan nu. :)
 
2013-03-26 Something you did
Satt och skrev en massa omdömen i edwise. Det är så himla svårt att skriva omdömen. Så mycket man vill ha med, men vad får man egentligen skriva?
 
2013-03-27 Pair
Målade naglarna i dessa två färger.
 
2013-03-28 In the mirror
Pappa har gjort en spegel till mig av ett gammal fönster. Den är så fin, och den är fylld med något personligt.
 
2013-03-29 Goodnight
Fritt översatt blev det en bra-kväll. Det får representeras av färsk sparris, räkor, rostat bröd och vitt vin. Det är riktigt gott det.
 
2013-03-30 Relax
Katter är helt fenomenala på att relaxa. Jag borde lära mig av Fritz! Han rullar ihop sig, rullar ut sig. Men det viktigaste för honom verkar vara att få vara med och att få vara nära mig. Att ha ett husdjur är helt underbart.
 
2013-03-31 Stuff
Den där lådan där man bara slänger ner allt.....i en enda röra.
 
2013-04-01 Play
Jag gillar verkligen att spela sällskapsspel. Problemet är bara att hitta någon likasinnad. Men vi har pratat om vin och spel hos Helene någon kväll. Vi får väl se vad det blir med den saken....i sommar kanske?
 
2013-04-02 Blue
Var på stan med Diana. Vi passade på att luncha på Frost. Som hade en fin blå färg i sin logga, men även god mat. För mig är det svårt att veta var man ska äta lunch, jag är ju aldrig i Karlstad och gör det. Men detta vara en trevlig dag. Vi passade öven på att strosa i affärer och sedan avsluta med en fika på Carli.
 
2013-04-03 Something beginning with A
Ananas. En av mina favoritfrukter. Att äta den färsk känns liksom lite lyxigt (även om jag köper det ofta, åtminstone när det är säsong. :) ). Slurp slurp!
 
2013-04-04 This happened today
Dags att deklarera.
 
Oj, klockan är ju mycket.... Dags att sova.... imorgon är det tidigt i ottan igen. Men herregud, det är redan torsdag. Dagarna går så fort så fort.
 
Dagens plus: Att bli tillfrågad
Dagens minus: Glömska, jag glömmar lite väl mycket grejer nu....
Dagens fundering: Fick min lärarlegitimation idag, fick behörighet i alla NO-ämnena. Hur gick det till?
 
 
 


Kommentarer
Fröken Finemang

har VI verkligen pratat om det?
hahahaha
tveksamt. Men jag är på.
Om jag hade nått val alltså....

å passar de där vinglaset från Fb bra tycker jag :O

2013-05-29 @ 22:28:35
URL: http://finemangskansspace.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0