Påsklovet är visst redan slut

Det går fort när man har roligt :) Lovet gick snabbt, men det känns liksom bra. Har hunnit bli frisk, umgås med vänner, jobba med inlämningsuppgifter på min universitetskurs, skriva omdömen, rätta lite prov (men sjuornas prov verkar aldrig bli rättade, vet inte varför det tar emot så med dem.....), städa lite, fundera på viktiga saker, ta beslut om viktiga saker, ångra beslut om viktiga saker, ångra att jag ångrade beslut om viktiga saker (så beslutet kvarstår), strosa på stan, njuta av solen. Ja.... såna grejer. Viktiga oviktiga saker på något vis. Vet att jag borde ha jobbat mer, för kommande vecka kommer bli hektisk, men samtidigt....det var ju lov.... Mitt prio var att må bra, och nu gör jag det, resten får jag ta sen :) Det är ju lite omdömen som ska skrivas nu, det blir nog bra när det blir klart.
 
Nu lite foton från senaste tidens FatMumSlim fmsphotoaday. En utmaning som inte är så kul längre känner jag, vissa teman återkommer och vissa är svårtolkade, men skam den som ger sig. Jag tar ju fotona för att minnas året, när jag kollar igenom foton från 2011 så är det ju riktigt kul. Borde väl ta och framkalla lite fler foton så jag kan scrappa mer. Har ju bara gjort januari och februari än så länge....det räcker inte långt! :)
 
2013-03-08 Favourite
Färska jordgubbar. Det är favoriten på sommaren. Såhär års fick jag tag på spanska jordgubbar och de smakade väldans mycket jordgubbe och det fick mig att längta till sommaren.
 
2013-03-09 Faceless self-portrait
Snekers. Jag älskar sneakers och det är nog det många ser av mig. Det här är ett par gamla som jag köpte för ett gäng år sedan. Gillar det vita och gröna. Mina skor på jobbet är ju oxå vita och gröna. Har nu börjat kolla efter nya sneakers att ha ute, men mitt favvomärke verkar vara svårt att få tag på, så nu letar jag nytt. Har hittat, men väntar nog till nästa löning :)
 
2013-03-10 I want...
Fler timmar på dygnet. Jag vill ha! Jag behöver! Varför räcker tiden aldrig till?
 
2013-03-11 Important
För mig som kör mycket bil så är det ju viktigt att ha både bil och körkort. Denna dag var det en mobilfartkamera uppställd på hemvägen, men jag swischade förbi utan att det blixtrade. Toppen!
 
2013-03-12 In the distance
För många år sedan satt jag och ett par kompisar och spelade bilspel på PS. Minns inte ens vad spelet heter... Men jag fällde då den, för oss klassiska kommentaren "Du är inte långt efter, man ser nästan bilen framför.". Det är väl ändå som så att antingen så er man, eller så ser man inte bilen framför...
 
2013-03-13 Sound
Det har blivit en hel del skivor genom åren. Jag gillar att lyssna på musik, även om jag nu för tiden lyssnar på mycket böcker. Köper inte så mycket skivor längre, men en del måste man ju bara ha. Jag måste ha de skivorna som mina favoriter släpper så klart. Så Sundströms senaste och Depeche Modes senaste är de två senaste inköpen. Olle Ljungström nästa kanske?
 
2013-03-14 Tasty
Det blev fikamys på jobbet. En kollega hade bakat denna sockerbomen. Den är ju god i liten bit, för sedan krullar sig tungan av sockret som bränner. :) Fick träffa en kollega som varit sjukskriven en längre tid. Åh så trevligt det var!
 
2013-03-15 Explore
I am an explorer. Antingen förstår du, eller oxå går du inte....så är det bara.... :)
 
2013-03-16 9 o'clock
Letade efter min favorit-guess-klocka. Men jag hittade den inte. Jag vet att det var en liten spricka i glaset, så det verkar inte bättre än att jag slängt den. Snyft! Hittade denna guessen istället, den är ju oxå snygg, men inte.....näe......inte alls lika snygg som den andra. Men den visade ju nästan klockan 9 iaf.....man får vara glad för det lilla. :)
 
2013-03-17 Green
En grön teburk för grönt te. Men det är svart te i den just nu, choklad-chili te. Ett väldans gott te, som jag inte druckit på längre.... Hmmm....kan man dricka så mycket te så att man tröttnar på det till slut?
 
2013-03-18 Shoes
På mitt jobb har vi inneskor, såhär byter många av oss lärare skor. Inte med varandra (vilket i och för sig vore roligt...) utan mellan inne- och ute-varianterna.
 
2013-03-19 A sign
Lite snett men men, så blir det ibland.... Det här är en reklamskylt från längesedan, nu hänger den finfint i mitt vardagsrum.
 
2013-03-20 Clean
Ett glasbord kan man typ putsa hur många gånger som helst. Tråkigt! Men detta bord är åtminstone inte helt färglöst utan det är frostat på undersidan. Men men! Denna dag blev bordet putsat så det speglade sig ordentligt i det.
 
2013-03-21 Working
När jag jobbar så låter jag andra jobba..... :) Här är det Mathias som sitter och jobbar med en liten faktauppsats i kemi. Ett strålande resultat blev det.
 
2013-03-22 About you
Man ska ju inte identifiera sig med sitt jobb, men med det jobbet jag har så blir det så som jag koms ihåg av många människor. Som kemilärare. Sämre saker har jag blivit kallad för. :)
 
2013-03-23 What you do for fun
Köper en trisslott då och då. Fantiserar om storvinsten. Den har inte kommit än. Men 60 kronor ska man inte heller förakta.....
 
2013-03-24 Up
Däruppe var månen....
 
Sådär, det för räcka för den här gången (om du nu ens orkat ta dig hit :) )
 
Dagens plus: Mysdag med Maria-Therese
Dagens minus: Att naglarna inte blev stämplade
Dagens fundering: Är det möjligt att störa sig på sig själv, bara för att man stör sig?
 
 


Kommentarer
Sara - SaGam

Kul att kika hit och hämta igen då jag varit utan mina bloggrundor en tid. Gillar dina foton av vardagen!

2013-05-07 @ 22:52:17
URL: http://sagam.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0