Vecka 36 - Kyrkor

Veckans tema var kyrkor. Hmmm. Borde väl inte vara ett svårt tema, det dräller ju av kyrkor i närheten. Men jag ha ingen relation till kyrkorna i det som nu är min hemstad. Inga skolavslutningar, inget dop, ingen konfirmation eller något annat åt det hållet. Men jag har fått ihop några foton iaf....
 
Här har vi Helene framför kyrkan i Forshaga. Nästa gång jag ser henne vid den kyrkan är när hon står brud! <3
 
Har en kompis som, när han var liten, trodde att K:A stod för Kalle Anka. Han tyckte det var förvirrande att Kalle Anka hade så många ställen som han bodde på..... :) (K:A står alltså för kyrka.....bara som förtydligande :) )
 
Idag var jag för första gången inne i Karlstads Domkyrka. Kyrkor är ju annars otroligt fascinerande byggnadsverk, men man missar ofta de på hemmaplan.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0