Vecka 43 -Utblommat

Ett tema som passar mycket bra för årstiden. Det mesta är ju utblommat nu på hösten. Trevligt tema på något vis.
 
Min balkonglåda ser inte alltför skojig ut..... Pelargonerna har gjort sitt. Funderade ett tag på att övervintra dem, men....jag vet inte..... har inte riktigt plats för dem. Men just nu väljer jag att inte titta på dem, om jag bara tittar lite snett åt vänster så ser jag istället detta vackra träd.
Nu på hösten är det gyllengult i solen, även om senaste blåsten tog ner alla löv på marken. På vintern ser man rimfrost och snö på trädet, på våren kommer de ljusgröna knopparna och blommorna och på sommaren är det grönt och härligt. Varje årstid har sin charm från min balkong. Detta foto blev som en liten bonus till trissen och räknas inte med. :)
 
Det ser bättre ut i verkligheten, det blev ju så rörig bakgrund..... Men detta är min favorit bland de blommor som står kvar när kylan kommer. Den är så otroligt vacker.
 
Även inomhus är det lite utblommat. Jag har bara orkidéer som blommar just nu inomhus. Jag önskar att mina vita skulle vilja blomma om, men de verkar vägra. Ja ja, de kankse kommer till våren.
 
Nu ska jag ge mig ut och njuta av solen och den klara höstluften. Otroligt vacker söndag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0