Vecka 47 - Ljus

Den här veckan har det handlat om ljus. Jag funderade och funderade. Det finns ju uppenbara foton man kan ta.
 
Nu när det är mörkt ute så tänder jag ljus i stort sett varje kväll. Finns inget mysigare än levande ljus. Så visst kunde jag ha tagit tre foton på olika ljus som jag har här hemma, det hade varit en enkel match, men jag försökte ta några andra foton.....såhär kommer det...
 
Satt i bilen i Kristinehamn och solen försvann nästan bakom molnet. (Det hann ju bli grönt ljus och jag kunde inte stå där hur länge som helst... :) ) Det blev gyllene kanter på molnen men ljuset silade liksom igenom molnet ändå. Det är härligt med dagsljus.
 
Nu när det är mörkt ute är det bra med reflexer. Ljuset reflekteras och man syns. Jag som kör mycket bil vet hur viktiga reflexerna är, varför vet inte gångtrafikater och cyklister det oxå? Bara för att de SER betyder inte att de SYNS. Maria har möjligen tagit det här med reflexer ett steg längre än nödvändigt, om man tänker sig att man är civil. Detta är dock hennes jobbarjacka och den lös verkligen upp tillvaron igår när vi träffades. :)
 
Det är inte ens fullmåne, men vid hyfsat klart väder så lyser den verkligen upp den mörka natthimlen. (Jag vet att månen inte lyser utan bara reflekterar solen, så är det avklarat!) Detta var utan mitt fönster när det var sovdags.
 
Dagens plus: Mitt dillkött blev helt perfekt! :)
Dagens minus: Än så länge är allt bra.
Dagens fundering: Ta ledigt på fredag, eller inte?


Kommentarer
Christine

Dillkött!?!?!?!!! Jag är stolt över dig!

2012-11-27 @ 10:08:40
URL: http://christinesvarld.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0