Vecka 19 - Tid

Tid är ju något som är högst påtagligt...eller kanske ändå inte? Tiden rinner förbi, dagarna kommer och går i en rasande takt känns det som. Åtminstone just nu... Det är ju den tiden på året, men snart är betygen satta och då lättar det ju lite. Men kommer tiden gå långsammare då, eller blir det bara mer tid till annat?

 

Sekunder till minuter till timmar till dagar till veckor till år.....det gäller att ta till vara på livet varje sekund, det är ju liksom det som är hela grejen...

 

 

Det sägs ju att den vackraste tiden är mellan hägg och syren. Häggen blommar ju för fullt nu, och som du ser på bilden är ju syrenen snart färdig att slå ut. Det är alltså nu det ska vara som bäst. Ska tänka på det imorgon bitti när klockan ringer. :)

(Det blev visst lite suddigt...) Det här med klockan och vad den visar är något av en fixidé hos mig. Alltid kul när klockan visar lika siffror. Jag sätter aldrig alarm så det slutar på en jämn siffra. Vet inte riktigt varför, det bara är så.

 

Dagens plus: Fika med Maria.

Dagens minus: Det blev visst ingen film.

Dagens fundering: På eller av?



Kommentarer
Angela

:) Tycker också det är lite kul så fort klockan visar samma siffror, då vill jag gärna tjoa till och visa upp klockan för ngn som sitter bredvid. Sedan måste jag ställa alarmet med en jämn siffra, råkar jag ställa den på 07:01 så måste jag ställa om så att det blir 07:00...

2012-05-22 @ 22:00:32
URL: http://trivsammastunder.weebly.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0