Vecka 18 - Dörrar/Portar

Denna vecka blev temat att fota dörrar och portar.

Jag fick direkt en bra idé. Dörren till Batcave, men.....jag fick visst inte åka dit..... Ska man till Batcave måste man ha tillstånd, åtminstone enligt skylten. Jag vågade inte chansa....för tänk om det inte är Batcave, tänk om det är hemvisten för en annan superhjälte..... ja då kan ju vad som helst hända, och det är jag nog inte beredd på.

I mitt trapphus finns det en liten dörr eller lucka till krypgrunden. Den får mig alltid (jamen, typ) att tänka på en låt av Kjell Höglund.


Dessa snurrdörrar. Varför går de så långsamt? Jag skulle vilja att de gick så snabbt så man kunde gå igenom dem i normal hastighet och helst i en rak linje. Varför ska folk försöka klämma sig in i dessa? Då stannar hela karusellen och ingenting gick ju fortare för någon....

 

 

Det här är porten till Stadsträdgården i Karlstad. Ett väldigt trevligt ställe, även om det ligger lite undanskymt. Nu blommar magnolior, gullvivor, körsbärsträd och massor med andra saker som jag inte vet vad de heter. Det är så härligt att bara strosa runt och titta på allt det vackra. Naturen är nog det bästa som finns, trots allt. :)

 

Dagens plus: Strålande sol och gröna björkar. (Är man inte allergisk så kan man faktiskt njuta av det :) )

Dagens minus: Funderar och funderar....men näe......kommer inte på något....

Dagens fundering: Vad vill jag....egentligen.....?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0