Redovisning och Sortering

Idag så avslutades kursen Sociala Medier för min del. Det var idag som jag, Eva och Petra skulle redovisa våra projekt för en del av våra kurkamrater. Det gick ju smidigt... Jag som trodde att jag hade svårt att fylla tiden drog ju över så klart. MEN, till mitt försvar, jag redovisade först och det strulade ju med tekniken....det var ju en mac vi skulle använda och det var ingen av oss som kunde den sådär jättebra. Så det tog ju lite tid bara det... Men men, nu är det gjort iaf. Vi fick höra om en massa spännande projekt, så det kan säkert bli något spännande av detta. Läraren började med att fråga mig om jag som NO-lärare var intresserad av ett samarbete med lärare i Filipstad. Det sa jag att jag kunde vara, när jag gick därifrån så var det inte bara Filipstad utan även Göteborg och en skola i Tanzania som skulle vara med på tåget.... Hmmm, hoppsan.... Vi får väl se vad det blir med det!

Har även gett mig på ett sånt där härligt projekt här hemma...sortera. Det blev ju superbra det, har slängt massor, sparat en del och en del ska med till jobbet imorgon. Perfekt! Förstår inte varför jag sparar på en massa grejssaker hela tiden. Det är väl detta som kallas för vårstädning? Hade som plan att putsa lite fönster idag, men det hanns inte med. Men det finns ju fler dagar.

Har inte pysslat på ett tag, det käns inte roligt längre. Vet inte riktigt varför, men jag tror att det är lite väl mycket runt omkring mig just nu. Men nu börjar det ju falla på plats så det kanske släpper. Jag kikar runt på bloggar och söker utmaningar, men jag kommer inte längre. Jag fick inte ens ett kort till Maria gjort när hon fyllde år. MEN, jag hade ju ett speciellt kort gjort till henne så det gick ju bra ändå.


Vad passar bättre än Tummen?? :)

Var där på ett mycket trevligt födelsedagskalas. Vi hade bestämt att vi skulle skåla i champagne för att fira att rättvisa skipats för oss båda. Kan det bli mycket bättre än så?

Det var trevligt att umgås med glada och härlga människor, både nya och gamla bekantskaper.

Hittade ett foto på trevliga kakor. Snart dax att bjuda in på temys kanske? Tycker idéen är både rolig och trevlig. Ska kanske förverkliga den framöver...

 

Nu är det nog dags att dra ett varv med dammsugaren och sedan tänkte jag mig att jag skulle rätta B1delen på nationella proven i matte. Eller kanske läsa på för de muntliga och köra första grupperna imorgon bitti.... Mycket man ska bestämma...

 

Dagens plus: Att vara redovisad och klar.

Dagens minus: Ond hälsena och ballerinaskor var ingen bra kombo.

Dagens fundering: Tapetsera hallen? Någon? Hjälp...



Kommentarer
Angela

Alltså Tummen, det måste ju vara världens charmigaste figur, så genial på något vis... :)

2012-05-10 @ 22:11:44
URL: http://trivsammastunder.weebly.com
Karin johansson

Jag är inne här lite då och då, men är dålig på att kommentera :( Åh vilken rolig idé med "tepåsarna"!! Jag har inte haft så mycket lust med pysslandet på några år, men tror jag ska försöka scrappa lite i sommar. Det är ju inte så konstigt om man tröttnar ibland och grejar med annat istället. Då är det kul att börja igen lite senare :)

2012-06-05 @ 17:15:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0