Vecka 12 - Bokstäver




Vecka 12 kom alltså att handla om bokstäver. Här kommer mina tre tolkningar av temat och av veckan.


Periodiska Systemet är fullt av bokstäver.  Jag kan ju faktsikt stava mitt namn med hjälp av detta. Silver, Neon och Tantal. Nördig kunskap kanske men, ändå :) Har ju nu även ett periodiskt system som skal på min telefon. Ännu nördigare enligt de flesta. Men nörd är ju trots allt ett bra ord, så det är väl inget att hänga upp sig på? Eleverna brukar imponeras över att jag kan de flesta namnen på grundämnena om jag bara får beteckningen. Man snappar ju dem genom åren...


Regskylten på bilen. Jag (som säkert många andra) roar mig med att fundera ut ord med hjälp av bokstäverna på regskyltar. Efter att ha varvat på platespotting så fick det bli ord. Enklare och inte alls lite hetsigt. Vad dessa bokstäver ger för ord får ni allt fundera på själva.


Denna veckan har handlat om betyg och bedömning för mig. Nya betygsskalan A, B, C, D, E, F och lite kriterier. Vi har haft studiedag för just detta med bedömning, det är inte det enklaste kan jag lova...

Dagens plus: SOL
Dagens minus: Hosta




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0