Vecka 10 - Porträtt

Veckans tema blev Porträtt



Man skulle kunna tro att det skulle bli självporträtt men näe... Finns det inte tillräckligt med egentagna foton med plutande läppar, konstiga blickar, ihoptryckta bröst? Svaret är JO, det gör det. Så jag har vinklat det på andra porträtt.


På skolan har vi nu ställt upp lite oljemålningar som lämnats kvar av elever som har slutat. Det är superkul och uppskattat. Vi har massor med fina porträtt, här är några av dem.

Vi hade temadag om Förintelsen och då såg vi bland annat filmen "Schindler's list". En film som verkligen porträtterar en man som gjort skillnad i historien. Vi hade även besök av en man som suttit i koncentrationsläger och jag blir otroligt gripen av hans historia. Ett mycket tungt avslut på veckan, men ett otroligt viktigt tema. (Fotot är taget från www.imdb.com, lite fusk är det kanske men.....)

 

 

Ett porträtt av en lycklig och lekfull katt. Han fullkomligt älskar att jag har klippt av mig håret, för nu får han leka med hårsnoddarna hur myket han vill. Han leker dem sönder och samman! Leken går ut på att jag skjuter i väg snodden, han springer och hämtar den, leker lite med den (resår är ju hur festligt som helst!) och sedan så ska jag då skjuta iväg den igen. Så kan han hålla på ett tag, han är helt ointresserad av att jag lagar mat, städar eller något att hemmfruigt.

 

Jaha, så var det söndagskväll igen. Har använt dagen till att jobba, pyssla, städa och jag ska nog avsluta med en film. Det blir alldeles lagom det, eller vänta.....jag måste nog göra lite matlådor oxå..... typiskt :)

 

Dagens plus: Isen försvinner från tjärnen utanför.

Dagens minus: Jag följde inte mitt eget råd.

Dagens fundering: Köpa stämplar eller inte?

 



Kommentarer
Fröken Finemang

åh vilken fin bild på kissen!

Scrappa den!

2012-03-11 @ 18:57:40
URL: http://sjuttiopannorsbloggen.wordpress.com
lenislenis

Gillar oxå fotot på din katt! Kul m motljus!

Köp stämplarna! ;)

2012-03-11 @ 20:07:05
URL: http://lenislenis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0