Vecka 29 - Kommunikation

 
Vecka 29 handlade det om kommunikation. Det är ju något man ägnar sig åt ofta. Här kommer mina foton.
 
 
Telefon är ju något som är viktigt. Kanske är det inte en sådan här "gammal" fast telefon med snurrskiva som är så viktig längre utan mobiltelefonen. Genom mina år har jag nog varit en typisk tjej och pratat mycket i telefon. När jag bodde hemma fick jag tillsägelse av mina föräldrar, när jag flyttade hemifrån fick jag skyhöga telefonräkningar. Man har skrattat, gråtit, skvallrat, löst världsproblem och även kollat på film/TV tillsammans via telefon. Nu förtiden går jag i tankar om jag ska göra mig av med min fasta telefon och bara ha mobiltelefon....
 
Att skriva har alltid varit ett viktigt sätt att kommunicera. Här är ett foto min otroligt vackra glaspenna som man får doppa i bläck. Fick den i 30årspresent och jag använder den ofta. Ett otroligt bra flyt att skriva med den. Det är vikitgt det där med vilken penna man skriver med. Jag är även här typiskt tjejig, jag hade många brevvänner när jag var yngre. Det är många brev som åkt genom landet. Skrev mycket med en tjej i Sala och med en tjej i Malmö. Så otroligt trevligt att få brev. Jag saknar det! Visst mail går snabbt och smidigt och sådär, men visst är det härligt att få ett handskrivet brev i brevlådan. Men det där med brevvänner är väl inte så vanligt nu för tiden. Jag är ju även en sådan som skrev dagbok i många år, nu var det ett tag sedan jag gjort det. Jag brukar rekommendera för mina elever att skriva dagbok (eller typ om dagen som varit iaf) för att öva sig på att skriva och få ner det man har i huvudet på papper. Det är inte alltid det lättaste. Hmmmm...undrar just om jag kan skaffa mig brevvänner igen...
 
 
Ibland kan man ju inte kommunicera som man brukar utan man får ta till bilder eller tecken eller så. Här är det strecken som är min grej. Den säger till de flesta "Här får man inte stå med sitt fordon", men som ni ser så är det inte alla som är med på vad det betyder (nej det är inte min bil, det är bara en snarlik). Det är inte så konstigt att det blir missförstånd när man inte lägger in samma betydelse (eller värdering för den delen) i det sätt som används för kommunikationen.
 
Det var det.....
 
 
 
 
 


Kommentarer
karin johansson

Kul tema! Jag hade också många brevvänner när jag var yngre.Jag skriver ett brev till mina vänner då och då eller skickar ett kort. Det brukar vara uppskattat :-) Tycker absolut att du ska skriva brev igen.

2012-08-31 @ 19:47:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0